וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים את הציבור מפני "חללית מסוכנת" שנשטפה אל החוף

19.7.2023 / 0:05

סוכנות החלל האוסטרלית חוקרת פסולת חלל שנשטפה אל החוף, והיא בפירוש לא שוללת שמדובר בעצם זר. ברשת מנסים לפענח למי שייך האובייקט המשונה

עצם מסתורי נשטף לחוף באוסטרליה/רויטרס

פסולת חלל? עב"מ? חלקי רקטה? רכב שיגור? שרידי המטוס המלזי האבוד? יש לא מעט השערות מהו מקורו של האובייקט המסתורי שנמצא על חופי אוסטרליה השבוע, כשמומחים הזהירו את הציבור לשמור על מרחק ממנו עד שיגיעו למסקנות.

סוכנות החלל האוסטרלית חוקרת מה שיתכן שהוא חלק מרקטה או רכב שיגור שנשלח לחלל, התרסק חזרה לכדור הארץ ונשטף אל החוף. הרשויות באוסטרליה פרסמו אזהרה לבאי החוף המודד בגרין הד, לפיה יש להתרחק מחלק אפשרי של "רכב שיגור זר ומסוכן".

פרטים על החפץ המוזר הועברו בסדרת ציוצים של סוכנות החלל האוסטרלית ביום שני. "מכיוון שמקור החפץ אינו ידוע, על הציבור להימנע מטיפול או ניסיון להזיז את החפץ", אמר דובר הסוכנות על המיכל המסתורי, שהתגלה ביום ראשון בלילה במפרץ ג'וריאן במערב אוסטרליה.

@yaron_zilberstain חפץ מסתורי נפל מהחלל והגיע לחוף הים - ואך אחד לא יודע מה זה #fyp#תעלומה #fypisrael #ufo #עבמים #מוזר ♬ original sound - Yaron Zilberstain

כמה מתושבי האזור מצאו את החפץ מתנדנד לו במים הרדודים ו"גררו אותו החוצה עם הרכב 4X4 שלהם", אמר תושב המקום גארת' גריפית'ס ל-abc.net.au. גריפית'ס העריך שה"עצם הגלילי למחצה" מגיע לרוחב של למעלה מ-2.5 מטרים ולאורך של כמעט 3 מטרים. נראה שלאובייקט יש כבלים או חוטי חשמל שיוצאים ממנו בחלקו העליון.

"כדי לשמור על שלמות החקירה, שוטרים ממשטרת אוסטרליה המערבית שומרים כעת על החפץ", כתבה משטרת WA בהצהרה. ABC News, צילום מסך
"כדי לשמור על שלמות החקירה, שוטרים ממשטרת אוסטרליה המערבית שומרים כעת על החפץ", כתבה משטרת WA בהצהרה/צילום מסך, ABC News
האוקייבט המוזר היה מכוסה באצות ויצורי ים. ABC News, צילום מסך
האוקייבט המוזר היה מכוסה באצות ויצורי ים/צילום מסך, ABC News

התמונות הנלוות מציגות את הגליל הענק, שצבעו ברונזה ומכוסה בזיפרגליים (בלוטי ים) - הנראה כמו פחית בירה ענקית או שריד של ציוויליזציה חייזרית שנתקעה בזמן.

המקומיים דיווחו על כך לרשויות, שפתחו בחקירה בשיתוף הצבא ו-ASA כדי לגלות את מקורותיו. למרות שמוצאו של החפץ עדיין לא ברור, הסוכנות טוענת שישנה סבירות גבוהה שמדובר ב"רכב שיגור לחלל". הם כתבו: "אנחנו בקשר עם עמיתינ ברחבי העולם שאולי יוכלו לספק לנו מידע נוסף".



עוד בנושא:
"התמונות החדשות האלה הן ההוכחה שאנחנו לא לבד ביקום"

ב-NASA מודים: יכול להיות שיש כבר חיים על הירח, בגלל בני האדם

אז מה זה יכול להיות?

תיאוריות ראשוניות ניסו לקשר את החפץ לטיסה המלזית הנעדרת MH370, אך אלו נדחו לאחר שמשטרת אוסטרליה המערבית אישרה שמקור האובייקט אינו מטוס מסחרי.

במקביל, כמה "מומחי חלל" ברשת חושדים שהמיכל עשוי להיות מיכל הדלק של רקטת Polar Satellite Launch Vehicle (PSLV), משגר לוויינים וחלליות רב שלבי שפותח על ידי הארגון ההודי לחקר החלל ומשמש לשיגור לוויינים צבאיים ומסחריים של הודו ולקוחותיה. היא שוגרה בפעם האחרונה ב-22 באפריל 2023, כך דיווח ה-Independent.

בטוויטר היו אחרים שניחשו כי העצם עשוי להיות השלב השלישי של רקטת LVM3 ששיגרה את משימת רובר הירח של הודו Chandrayaan-3, בהתחשב בכך שההמראה של יום שישי (14 ביולי) נצפתה מאוסטרליה. אולם, נראה שהחפץ המסתורי מכיל מטען כבד של אצות ויצורים חיים אחרים - יותר ממה שנראה סביר שיתאסף עליו תוך שלושה ימים בלבד.

האוקיינוסים בעולם סופגים אליהם מספר לא מבוטל של חלקי רקטות נופלות, כאשר מפעילי השיגור מנסים להפיל את חלקי כלי הטיס המיותרים שלהם באזורים לא מאוכלסים לאחר ההמראה ואין מקום פחות לא מאוכלס ע"י בני אדם מאשר האוקיינוס הפתוח.

האוקיינוס ההודי נמצא בדרך כלל מתחת לנתיב הטיסה של משימות המשגרות ממרכז החלל סאטיש דאוואן בהודו, אז זה לא מוזר במיוחד שחלק מרקטה הודית - אם זה מה שהאובייקט המסתורי הוא - ישטף אל חופי מערב אוסטרליה.

נשמע מוכר?

הרשויות חקרו את הכדור המסתורי שנשטף אל חופי יפן - ומצאו מה זה

לכתבה המלאה

במהלך החקירה, על פי הדיווחים, משטרת מערב אוסטרליה שמרה על הפריט המסתורי במשך רוב היום במאמץ לשמור על בטיחותם של החפץ ושל המבלים בחוף. "משטרת WA תשמור על אבטחת החפץ עד ללקיחתו והציבור מתבקש להתרחק מהמקום", אמרו בהצהרה.

למרבה המזל, ביום שני בלילה, הרשויות קבעו שהחפץ בטוח ואינו מהווה איום על הציבור. "זה חפץ אבוריג'יני מלפני 20,000 שנה", כתב אחד בתגובות בטוויטר ואחר הוסיף: "זה נראה כמו ספינת קיטור במבוק ענקית". שלישי צייץ: "חייזרים נחתו באוסטרליה".

לא עומד להתפוצץ, אבל רעיל

יתכן שפתרון התעלומה הגיע מ-Reddit שם גולש שטען שהוא מומחה לנושא ציין שהאובייקט אכן נראה דומה להפליא לשלב השלישי של הטיל ההודי Polar Satellite Launch Vehicle (PLSV).

התיאוריה הזו נתמכת על ידי ד"ר אליס גורמן, מומחית בתחום ארכיאולוגיית החלל באוניברסיטת פלינדרס. גורמן אמרה לניו יורק פוסט שהיא מאמינה שהאובייקט הוא מיכל דלק שנפל מהשלב השלישי של משגר הלוויינים והחלליות הרב שלבי שפותח על ידי הארגון ההודי לחקר החלל ומשמש לשיגור לוויינים צבאיים ומסחריים של הודו ולקוחותיה.

"כאשר רקטות משוגרות, מיכלי הדלק נופלים והדלק מתרוקן ובדרך כלל נופל מעל האוקיינוס, כמו שקרה כאן", אמרה. "זה נראה שהוא היה על קרקעית הים במשך זמן מה, והפך לבית גידול לבעלי חיים ימיים כמו בלוטי ים. סופה כנראה עקרה אותו מהקרקעית, ואפשרה לו להסחף לחוף".

גורמן אמרה שבעוד שהחפץ "לא עומד להתפוצץ", כי דלקי הרקטות רעילים. "באופן כללי עדיף לאנשים להימנע מלגעת בהם", היא הזהירה. "זה היה דלק מוצק שבדרך כלל בטוח אלא אם כן הוא בוער."

בנוסך היא שיערה שמיכל הדלק לא הגיע משיגור שקרה לאחרונה. "באופן סטטיסטי, סביר להניח שזה יקרה מוקדם יותר בעשור האחרון, שכן ה-33 PLSV הושקו בשנות ה-2010", אמרה.

"זבל חלל חוזר כל יום לאטמוספירה של כדור הארץ, אבל בדרך כלל נשרף לגמרי ואף אחד לא רואה את זה... בעוד שמכלי דלק הם החלק הנפוץ ביותר ששורד מכיוון שהם עשויים מחומרים מאוד עמידים בחום", היא סיכמה", "אבל לא רואים משהו כזה גדול ושלם בכל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully