וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים קוראים לערוך מחקר דחוף על ההשלכות של סקס בחלל: "תוך עשור תיירי חלל יקיימו יחסי מין"

21.7.2023 / 0:24

נאס"א מתעקשת שאף אדם לא קיים עדיין יחסי מין בחלל עד היום, אך עם התפשטות תיירות החלל - זה בהחלט עשוי להשתנות. פרופסור דיוויד קאלן קורא לחקור את ההשלכות של מין ורבייה בחלל: "חברות תיירות החלל לא התכוננו להשלכות המסוכנות של קיום יחסי מין בחלל"

איך עושים סקס בחלל?/@sexinspacedotcom

מ"מסע בין כוכבים" ועד "הנוסעים", סרטי מדע בדיוני שוברי קופות כבר תיארו לנו כיצד סקס בחלל יכול לעבוד ואיך הוא יראה - ובעוד שבנאס"א מתעקשים על כך ש"אף אדם לא קיים יחסי מין בחלל עד היום", זה בהחלט עשוי להשתנות בקרוב עם התקדמות התיירות בחלל.

הדיבורים על תיירות בחלל העמוק היו תמיד במונחים של "מתישהו בעתיד הרחוק", אבל תיירות חלל תת-מסלולית - כלומר טיסות קצרות בחלל עם מספר דקות של חוסר משקל - כבר קיימת. הכרטיסים עשויים להגיע למיליוני דולרים, אך המחיר צפוי לרדת עם השנים וטיסות ארוכות הרבה יותר נמצאות ממש מעבר לפינה. לחברות כמו SpaceX של אילון מאסק יש רקורד מבוסס היטב של פיתוח מהיר יותר של חלליות מהמגזר הציבורי. על פי הציפיות, החללית הגדולה של SpaceX תפעל באופן שגרתי בשנים הקרובות. חברות חלל פרטיות, כולל Blue Origin של ג'ף בזוס ו-Virgin Galactic של ריצ'רד ברנסון, גם הן מציעות כעת לאזרחים הזדמנות לטוס לחלל - אם כי גם המחירים שלהם גבוהים מאוד בשלב הזה. יש כבר מספר טיסות שמורות עם רשימות נוסעים מלאות שצפויות לעבור בלולאה סביב הירח.

עם פתיחתו של העידן החדש הזה של טיסות טיול בחלל, דיוויד קאלן, פרופסור לטכנולוגיה ביואנליטית באוניברסיטת קרנפילד, קורא לקיים מחקר דחוף על ההשלכות של מין ורבייה בחלל. "עמיתיי ואני מאמינים שחברות תיירות החלל לא התכוננו כראוי להשלכות של אנשים שיצטרפו למה שאנחנו יכולים לכנות 'מועדון קו קרמן'", הוא כתב במאמר ל-The Conversation. קו קרמן - המכונה גם "גבול החלל" - הוא שמו של קו דמיוני בגובה 100 ק"מ מעל פני הים שמסמן את הגבול בין אטמוספירת כדור הארץ לבין החלל החיצון. "מועדון קו קרמן" הוא הגרסה החללית למועדון ה-Mile High המוכר ששמור לכל מי שעושה סקס במהלך טיסה - רק שכאן נכנס למשוואה גם עניין חוסר הכבידה.

בעוד שנאס"א לא אוסרת במפורש על קיום סקס בחלל, קוד ההתנהגות של האסטרונאוטים שלה קורא לשמירה על "יחסי אמון" ו"סטנדרטים מקצועיים" בכל עת. סוכנות החלל גם אסרה על זוגות נשואים לצאת לחלל יחד - אם כי זה נובע בעיקר מהדינמיקה הקבוצתית - ולא בגלל הדאגה שהם יקיימו שם יחסי מין. בעבר דובר רבות על הרומן לכאורה בין הקוסמונאוט הרוסי ולרי פוליאקוב והאסטרונאוטית ילנה קונדקובה, שבילו 14 חודשים בתחנת החלל מיר בשנות ה-90, אך שניהם הכחישו את הטענות ש"הלכו על זה עד הסוף".

על אף שנראה שנאס"א צודקת, פרופסור קאלן טוען שעשיית מין בחלל תתרחש בוודאות בעשור הקרוב. "בהתחשב בכך שנסיעות בחלל כבר לא שמורות לאסטרונאוטים מקצועיים ובהתחשב במניעים השונים של תיירי החלל ובפיתוחים הצפויים של רכבי החלל, הגענו למסקנה שסקס בחלל כנראה יקרה בעשר השנים הקרובות ואני לא מאמין שחברות תיירות החלל התכוננו להשלכות של זה בהתאם", הוא הזהיר.

איך סקס מרגיש בחלל?

סקס בחלל לא יהיה דבר פשוט

בשיחה עם MailOnline, פרופסור אנג'ה גייטמן, דיקן המחלקה למדעי הצמחים באוניברסיטת מק'גיל במונטריאול, שעשתה מחקר משמעותי בנושא קיום יחסי מין בחלל, הסבירה שהבעיה העיקרית תהיה "הניסיון של הפרטנרים להישאר בקרבה פיזית זה לזה, מכיוון שאי אפשר לסמוך על כוח המשיכה שידחוף פרטנר אחד כנגד השני".

"נושא בעייתי אחר יהיה הניסיון להימנע מפגיעת ראש, שכן שוב, אין כוח משיכה כדי למנוע מהפרטנרים להתרחק זה מזה ולהתנגש במכשול הקרוב ביותר בכל תנועה", היא הוסיפה.

חוסר כוח הכבידה משפיע לא רק על התנועה הפיזית, אלא הוא יכול גם לגרום לשינויים בגוף. זרימת הדם בחלל מושפעת ועלולה להקשות על הגבר לקבל זקפה, לדברי לורי מגס, ממחקר AI Signal. במאמר שכתבה עבור נאס"א, היא הסבירה: "אין כוח משיכה שיעביר דם לחלק התחתון של הגוף. במקום זאת, דם עובר לחזה ולראש וגורם לאסטרונאוטים לפרצוף נפוח וכלי דם בולטים בצווארם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'ניפר לורנס וכריס פראט מתנשקים בחלל בסרט "הנוסעים". Giphy
זה לא יהיה פשוט כמו בסרט "הנוסעים"/Giphy

הבעיה המרכזית: רבייה

בעוד סקס בחלל עדיין לא אירע לכאורה, פרופסור קאלן טוען שהאינטראקציות המיניות עצמן אינן הדאגה האמיתית. במקום זאת, הוא טוען שיש צורך במחקר דחוף על השפעות הרבייה האנושית בחלל.

"מעשרות שנים של טיסה אנושית בחלל, אנחנו כבר יודעים שלחוסר משקל ולרמות מוגברות של קרינה מייננת יש השפעה עמוקה על גופנו, אולם אנחנו לא יודעים איך זה ישפיע על התהליכים הפיזיולוגיים של רבייה. הידע על ההשפעה החללית על הרבייה האנושית הוא למעשה אפסי, אבל אנחנו יכולים להניח שיהיו השפעות", הוא אמר.

"טיסות תיירות החלל הראשונות צפויות להימשך ימים עד שבועות, כך שרק השלבים המוקדמים של הרבייה האנושית יכולים להתרחש בחלל", הוא הסביר, "נוסעות לא יורשו לעלות אם כבר ידוע שהן בהריון, אם כי נראה שתעשיית תיירות החלל לא שקלה אפשרות של הריונות בשלבים ראשוניים, הריונות סמויים או לא ידועים. לפעמים נשים לא מבינות שהן בהריון עד שהן מקבלות צירים".

מחקרים הראו שלטיסה בחלל יכולה להיות השפעה עמוקה על גוף האדם. לדוגמה, מחקרים קודמים חשפו כיצד אסטרונאוטים המבלים תקופות ארוכות בחלל עשויים לחוות עצמות ושרירים חלשים יותר, ראייה מטושטשת - ואף נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן.

ואולי אמצעי מניעה לא עובדים בחלל?

בשנת 2016, מדענים סינים גידלו עוברי עכברים בחלל וגילו שחלקם התפתחו בהצלחה לכדורי תאים הנקראים בלסטוציסטים (השלב השלישי בחיי העובר). עם זאת, עדיין לא ברור אם זה בטוח או לא לגדל עוברים אנושיים בחלל.

"קיים פוטנציאל לא ידוע להפרעות התפתחותיות בעוברים אנושיים שנולדו בחלל", אמר פרופסור קאלן, "בנוסף, עשוי להיות סיכון מוגבר להריון חוץ רחמי במצבי חוסר כבידה (כאשר העובר נצמד מחוץ לרחם, למשל בחצוצרות)".

על אף שאתם עשויים לחשוב שהתיקון הברור יהיה לספק לאסטרונאוטים אמצעי מניעה, פרופסור קאלן אומר שגם זה לא פתרון בטוח. "גם אם תיירי החלל ישתמשו באמצעי מניעה, אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שזה יהיה יעיל באותה מידה מחוץ לכדור הארץ", הוסיף, "לא היו מחקרים שבדקו כיצד יושפעו אמצעי מניעה מסביבת החלל".

אז מה עושים?

על רקע העלייה בביקוש לתיירות החלל, פרופסור קאלן מציע שחברות חלל פרטיות יתאחדו בדחיפות כדי לפתח אסטרטגיה נכונה. "עבור תעשיית תיירות החלל, ישנם סיכונים מסחריים של חקיקה, פגיעה במוניטין ואובדן כספי אם נשים יכנסו להריון במהלך טיסות לחלל - כמו גם בעיות אתיות וזכויות רבייה. המחקר שלנו מצא עדויות מועטות לכך שהמגזר העסקי נוקט בצעדים כדי להפחית את הסיכונים הללו", הוא אמר, "יש גם צד אפל יותר שצריך לקחת בחשבון - הסיכון לתקיפה מינית בחלל. תארו לעצמכם שאתם מנסים להתחמק מקרבה של נוסע אחר או איש צוות במהלך טיסה בחלל. אתם לכודים".

"פתרון פשוט יכול להיות שילוב של ייעוץ לפני טיסה לחלל לכל תיירי החלל לגבי הסיכונים בהתעברות אנושית בחלל", הוא סיכם, "ניתן לשקול גם חתימה על ויתורים משפטיים הפוטרים את מפעילי תיירות החלל מאחריות אם התעברות אנושית תתרחש".

עוד בנושא:
מלון בחלל בו תוכלו לעשות סקס ללא מגבלות כוח המשיכה, בחדרים מרופדים ללא רהיטים

קרוב מאי פעם: כך תראה המעלית הראשונה לחלל

ככה זה נראה בסדרת המדע הבידיוני "המרחב"

עזבו סקס. איך עושים פיפי בחלל?

ועכשיו לנושא קצת אחר - אבל מסקרן לא פחות: כיצד תיירי החלל יטילו את מימיהם בחלל? מכיוון שאין כוח משיכה בחלל, נוזלים אינם זורמים אלא מצטברים בכדורים צפים ואתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם בחדרון עם כדורי שתן מעופפים מסביבכם.

נכון להיום, על סיפון תחנת החלל הבינלאומית יש אסלה ולה מספר חיבורים, צינורות המשמשים ומספקים לחץ כדי לשאוב את הנוזל מהגוף, כשלכל אסטרונאוט יש את צינור השתן האישי שלו.

כאשר שירותים אינם זמינים או שהאסטרונאוט נמצא בהליכת חלל, האסטרונאוטים משתמשים ב-MAG (בגדי ספיגה מרבית) שהם חיתולים שסופגים את כל הפסולת. הם יעילים למשימות קצרות אך ידוע שהם דולפים מדי פעם. נאסא שואפת לפתח חליפה המאפשרת שימוש בחליפת חלל לטווח ארוך וסילוק עצמי מוחלט של פסולת אנושית.

במשימות הירח לא היו שירותים ולצוות הגברי בלבד היו "צנתרים של קונדומים" המחוברים לפין והנוזל הוזן לשקית ששכנה מחוץ לחליפה. על פי ראיון משנת 1976 עם האסטרונאוט ראסטי שוויקרט, צנתורי הקונדומים הגיעו בשלושה גדלים: קטן, בינוני וגדול. למרות היתרונות המעשיים שיש בגודל הנכון והמדוייק, האסטרונאוטים הזמינו לעתים קרובות את הגודל הגדול ביותר כי הובכו להזמין גודל קטן - והדבר גרם לדליפת שתן בחליפה. כדי להתמודד עם בעיית האגו הגברי, נאס"א שינתה את שמות הגדלים לגדול, ענק ואדיר.

עדיין לא פותחה מקבילה נשית יעילה, דבר שנאס"א שואפת לשנות עבור משימות אוריון.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully