וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת מיליונים: האנשים מאחורי אתר "סדרות" נחשפים

עודכן לאחרונה: 5.8.2023 / 22:41

לאחר מבצע חקירות של ארגון זיר"ה, הפועל להגנה על זכויות יוצרים, הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב תביעה נגד 14 אנשים החשודים במעורבות באופן ישיר בתפעול האתר הפיראטי. הרווח המסתמן: כ-17 מיליון דולר. בינתיים, מנהלי האתר פונים לעזרה בייצוג משפטי בחינם

אתר "סדרות" - הקריסה. וואלה! טכנולוגיה
אתר "סדרות" - הקריסה/וואלה! טכנולוגיה

המאבק של ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) נגד אתר "סדרות", המספק תוכן פיראטי בהיקף נרחב - מגיע לנקודת שיא. לאחר מבצע חקירות מאומץ של הארגון, שכלל שימוש באמצעים טכנולוגיים ואנשי סייבר, הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב תביעה על סך 5 מיליון שקלים נגד 14 אנשים החשודים במעורבות באופן ישיר לכאורה בתפעול וניהול אתר הצפייה הבלתי חוקי.

מכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד ערן פרזנטי ויעל ליטוין ממשרד פירון ושות', עולה כי מדובר לכאורה במערכת עבריינית משומנת העוסקת בהקלטה, הפצה, סליקת כספים תוך הלבנתם והעלמתם מרשויות המס, ניצול קטינים וכל זאת תוך פגיעה בזכויות היוצרים הישראליים. בכתב התביעה מתואר דפוס פעולה במסגרתו מפעילי אתר "סדרות" יצרו וניהלו, במשך שנים, מנגנון עברייני הפועל כארגון פשיעה לכל דבר, במסגרתו ישנם תחומי אחריות ברורים והיררכיה סדורה. בחומרי חקירה נוספים התבררה התשתית הכלכלית האדירה המאפשרת את קיום הארגון, שרשרת ארנקי קריפטו המובילה לארנק דיגיטלי בו נמצאים עשרות מיליוני שקלים.

עדכונים נוספים לפני כולם בעמוד האינסטגרם

"בפעילותם, הלא חוקית, האתרים המפרים שומטים את הקרקע תחת היתכנות, להמשך קיומו של שוק הפקות ישראלי מקורי בריא, ובפרט כזה התומך בתוכן מקור ישראלי ובמכלול שרשרת המזון של עולמות התרבות והיצירה בישראל: במאיות, תסריטאים, שחקניות, שחקנים, מפיקים ותחומי תעשייה ועיסוקים נלווים נוספים", כך פורט בכתב התביעה. לצד התביעה המשפטית שהוגשה, נמשכים בימים אלו פעולות משפטיות נוספות ופעולות חקירה כנגד גורמים נוספים ובכירים הקשורים בהפעלת האתר.

"היום נעשה צעד חשוב כנגד הפגיעה האנושה בזכויות היוצרים בישראל. ארגון זיר"ה הגיש תביעה כנגד מספר רב של אנשים העומדים מאחורי אחד מהאתרים הפיראטיים הגדולים שפועלים בישראל", אמר עידו נתן, מנכ"ל זיר"ה. "הצפייה הפיראטית פוגעת באלפי אנשים שזו פרנסתם ואף מעודדת פעילות עבריינית נוספת. אני קורא לציבור הישראלי, להצטרף אלינו למאבק נגד הצפייה הפיראטית ולא לתת יד לגניבה של יצירה ישראלית הפוגעת בתרבות שלנו".

אתר סדרות. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אתר סדרות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מכונת מזומנים

בכתב התביעה צוין כי האתרים מציעים למשתמשים בהם, בחינם או בתשלום, תכנים פיראטיים של סדרות טלוויזיה וסרטים שזכויות היוצרים בחלק מהם שייכת לתובעות. "בפעילותם הלא חוקית שומטים האתרים המפרים את הקרקע תחת היתכנות להמשך קיומו של שוק הפקות ישראלי מקורי בריא, ובפרט כזה התומך בתוכן מקור ישראלי ובמכלול "שרשרת המזון" של עולמות התרבות והיצירה בישראל: במאיות, תסריטאים, שחקניות, שחקנים, מפיקים ותחומי תעשייה ועיסוקים נלווים נוספים", נכתב בתביעה.

ארגון זיר"ה מציניים כי במעשיהם המתוארים התעשרו צוות האתר, על כלל עובדיו, שלא כדין על חשבון התובעות, לרבות מניעת הכנסות מהן בהיקפים אדירים במשך למעלה מ-10 שנים.

כמו כן, במסגרת הפעילות הממוקדת נגד האתר הפיראטי, ולשם מתן מלוא התמונה, חברת חקירות סייבר אירופאית שפעלה עבור ארגון זיר"ה (התובעות), ביצעה רכישת מנוי לאתר המפר במטבע קריפטוגרפי ועקבה אחרי תנועת הכספים של מערכת הבלוקצ'יין. חברת הסייבר למדה כי הכספים הועברו תחילה לארנק דיגיטלי חדש שאין בו הרבה פעילות, וממנו הועברו מיד לארנק דיגיטלי אחר, שהיתרה בו עמדה במועד החקירה על כ- 17,000,000 דולר (!).

עוד בנושא:

: כך אותרו מפעילי אתר "סדרות" | בלעדי

לכתבה המלאה
מתוך דוח החקירה: 17 מיליון דולר בארנק דיגיטלי. צילום מסך,
היתרה בארנק הדיגיטלי: כ-17,000,000 דולר/צילום מסך

המפעילים נחשפים

מי שעומד בראש אתר "סדרות SDAROT" ואתר "סרטים SRATIM" ("הרוח החיה מאחורי מעשי ההפרה", לפי כתב התביעה), הוא מיכאל בן-עמי, תושב דימונה במקור. לדברי ארגון זיר"ה, הוא אינו שוהה בישראל.

הדמות המרכזית השניה מאחורי האתרים הוא אפרים פישל שטרוך, תושב בית שמש, והוא לכאורה מי שפיתח ומפתח את האפליקציות לסלולר וטלוויזיות חכמות. "פעילותו של הנתבע עבור האתר המפר, ביודעין, סייעה למפעילי האתר המפר להנגיש את יצירותיהן של התובעות ואחרים לציבור רחב יותר ובקלות יתרה כך שמשתמשי האתר המפר יוכלו לצפות בתוכן המפר מכל מקום", הודגש בכתב התביעה.

בין 14 הנתבעים אפשר למצוא גם את אביאל טוויטו, תושב אשדוד, שנתן לכאורה למפעילי האתר שירותי אחסון בישראל. בנוסף, נוכחים בתביעה גם מעצבים גרפיים, אריאל איזנטל ובר לובינגר, ש-"פעילותם ומעורבתם באתר המפר מסייעת לאתר המפר להעמיד את התוכן המקורי של התובעות לרשות הציבור);

שניים נוספים הם שאול עמדי ודניאל לוי, שעבדו כמקליטים באתר. עוד נתבעו שובל רשף וליפז נוסן, מנהלות סושיאל שניהלו קהילות בפלטפורמת "דיסקורד". כמו כן, תביעה הוגשה נגד דוד שמש, איש תמיכה תכנית למשתמשי האתר בקבוצת טלגרם, ונגד אליק אברמזון ויובל אברמזון, שניהלו בעבר קבוצת הפייסבוק של האתר. האחרונים הם ירין שמעוני, שנתן בעבר שירותי קריינות לאתר; ועידן יובל, מי שמוגדר כמעצב הראשי של האתר.

מבקשים סיוע

בינתיים, על אף הרווחים הגדולים שגרפו לכאורה האנשים שמאחורי האתר הפיראטי, בחשבון ה-X הרשמי (טוויטר לשעבר) של מנהלי האתר, הם פנו לקהל העוקבים בחיפוש אחר עורך דין המתמחה בדיני הקניין רוחני לצורך סיוע בייצוג ללא עלות בתביעות.

בתגובה, היו מי שלא אהבו את הדרישה לייצוג ללא עלות. "לא מבין משהו, עשיתם מיליונים ממכירת שירות באתר שלכם, איך אתם לא יכולים לקחת אחריות על העובדים שלכם ולשכור להם עורכי דין? נשמע כמו חזירים לא קטנים אתם", כתב אחד המשתמשים. אחר אחר הוסיף: "סיראסלי? כמו שכתבו כבר, אתם יושבים על מיליונים (ולא אני לא מטומטם) ומחפשים פראיירים? אם תמצאו אחד כזה כנראה שהוא טיפש מידי…לא הייתי שוקל לקחת אחד כזה".

ארגון זיר"ה מציניים כי במעשיהם המתוארים התעשרו צוות האתר, על כלל עובדיו, שלא כדין על חשבון התובעות, לרבות מניעת הכנסות מהן בהיקפים אדירים במשך למעלה מ-10 שנים. כמו כן, במסגרת הפעילות הממוקדת נגד האתר הפיראטי, ולשם מתן מלוא התמונה, חברת חקירות סייבר אירופאית שפעלה עבור ארגון זיר"ה (התובעות), ביצעה רכישת מנוי לאתר המפר במטבע קריפטוגרפי ועקבה אחרי תנועת הכספים של מערכת הבלוקצ'יין. חברת הסייבר למדה כי הכספים הועברו תחילה לארנק דיגיטלי חדש שאין בו הרבה פעילות, וממנו הועברו מיד לארנק דיגיטלי אחר, שהיתרה בו עמדה במועד החקירה על כ- 17,000,000 דולר (!).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully