וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלם של 'התמונה הנצפית ביותר אי פעם' קיבל כל כך הרבה כסף - שנאלצו לתת לו אותה ביד

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 10:39

כולכם מכירים את התמונה הזאת, אך עוד לפני שהכרתם אותה היא נמכרה לביל גייטס בעלות של למעלה מ-100 אלף דולר: "הייתי במקום הנכון, בזמן הנכון"

היכולות של כלי הבינה המלאכותית החדש בפוטושופ/inon_ben_shushan

לפעמים תמונה שווה אלף מילים - ולפעמים היא שווה 100 אלף דולר. האיש שאמחורי "התמונה הנצפית ביותר בעולם" דיבר לראשונה על המרחק העצום שהוא נאלץ לעשות כדי לספק אותה לרוכשו, אחד האנשים המפורסמים בעולם.

אחד הדברים הזכורים ביותר ממערכת ההפעלה ווינדוס XP היא Bliss (בתרגום חופשי: "שלווה"), תמונת המסך המפורסמת, בה נראים גבעות מוריקות מתחת לשמים תכולים מעוננים קלות. לא הרבה יודעים שהתמונה הזאת צולמה במצלמת פילם ולא יוצרה בפוטושופ. התמונה צולמה ב-24 ביוני 1996 במחוז סונומה שבקליפורניה על ידי הצלם האמריקאי צ'ארלס או'ריר (כיום בן 81), מיד בתום סופה שפקדה את המקום. זה היה מקרה פשוט של "להיות במקום הנכון, בזמן הנכון", כשלאו'ריר לא היה שמץ של מושג שתמונת נוף שגרתית תהפוך לאחת התמונות הנצפות ביותר בעולם.

@yaron_zilberstain כמה שילמו למי שצילם את התמונה הכי נצפית אי פעם? #פוריוישראל #מוזר #תמונה #ווינדוס #fypage #fyp #fypisrael ♬ original sound - Yaron Zilberstain

בראיון ל-People סיפר או'ריר: "אני תמיד נושא איתי מצלמה, כי אתה פשוט אף פעם לא יודע מתי תזדקק לה. נהגתי לעצור לעתים קרובות כדי לצלם. אני חושב שהנוף שם היה כל כך יפה". או'ריר סיפר שהגיע למקום ממש במקרה, בעת שנסע לבקר את חברתו, דפנה לרקין (עמה הוא התחתן מאוחר יותר), בסן פרנסיסקו. כאשר נהג באזור שבקליפורניה, הבחין לפתע בנוף, שלף את המצלמה שלו ולכד את הרגע. למרות המראה הרגוע והטבעי, הכביש ממנו צולמה התמונה מסוכן ועמוס במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זו התמונה המקורית:

ווינדוס XP. מיקרוסופט,
ווינדוס XP/מיקרוסופט

והנה העדכון האחרון שלה:

עיבוד מחדש לתמונה המפורסמת של ווינדוס XP. מיקרוסופט,
עיבוד מחדש לתמונה המפורסמת של ווינדוס XP/מיקרוסופט

או'ריר העלה את התמונה לשירות Corbis, שאותו הקים ביל גייטס בשנת 1989. גייטס הבחין בתמונה, התאהב בה מיד והציע לו "הצעה כספית שאי אפשר היה לסרב לה" תמורת הזכות להשתמש בצילום הזה כרקע ברירת המחדל של ווינדוס XP. במיקרוסופט לא היו מוכנים לחשוף את הסכום המדויק, אך יש שטוענים כי מדובר בסכום של למעלה מ-100 אלף דולר לתמונה בודדת, שזה המחיר הגבוה ביותר אי פעם שאדם שילם עבור תמונה.

"כשזה בפילם, מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל", אמר או'ריר והסביר שצילם את התמונה באמצעות מצלמת Mamiya RZ67 עם Fuji Film צבעוני וחצובה: "לא היה שום דבר חריג. השתמשתי בפילם שהיו לו צבעים מבריקים יותר, ה-Fuji Film באותה תקופה, והעדשות של ה-RZ67 היו פשוט יוצאות דופן. הגודל של המצלמה והפילם ביחד עשו את ההבדל ואני חושב שזה עזר לתמונות 'בליס' להתבלט עוד יותר. אני חושב שאם הייתי מצלם אותה ב-35 מילימטר, לא היה לה את אותו אפקט".

העסקה עם מיקרוסופט לא הייתה פשוטה. או'ריר קיבל סכום כל כך גבוה על התמונה שחברת השליחוית "פדקס" סירבו לגעת בה בעקבות הוצאות הביטוח הגבוהות. פירוש הדבר היה שאו'ריר נאלץ לעלות על מטוס ולמסור באופן אישי את הצילום המקורי במשרדי מיקרוסופט בסיאטל.

מה שקצת לא פייר בסיפור הוא שבזמן שצ'ארלס אור'יר קיבל תשלום של שש ספרות, צלם אחר שתמונתו נרכשה בידי מיקרוסופט הסתפק בשתי ספרות. פיטר בורין קיבל סכום של 45 דולרים בלבד על תמונת הרקע הסתיוית שלו שזכתה גם היא לשימוש בווינדוס.

בעוד שאו'ריר בילה למעלה משני עשורים כצלם של נשיונל ג'יאוגרפיק, אין ספק ש"בליס" היא התמונה המפורסמת ביותר שהוא הצליח לתפוס - והיא מלווה אותו עד היום. "אני מקבל מיילים אולי כל שבוע או שבועיים עם משהו שקשור לתמונה", הוא אמר, "התמונה נמצאת בכל מקום כפי שכולנו יודעים. לא משנה איפה היינו בעולם - הודו, תאילנד, יוון - התמונה הזו תמיד שם, או על איזה מחשב ישן בלובי מלון יוקרתי שלא עודכן כבר 30 שנה או בשלטי חוצות, מטוסים ושדות תעופה. יש לי תיאוריה שכל אחד עכשיו מגיל 15 ואילך יזכור לשארית חייו את התמונה הזאת".

על אף שבתמונה המקורית "לא נגענו", לאחרונה היא דווקא עברה מקצה שיפורים בפוטושופ. לראשונה מאז שולבה בווינדוס XP הוותיקה בשנת 2001, התמונה המפורסמת עברה עיבוד מחדש לאיכות 4K. בתמונת הרקע החדשה יש מעט שינויים, כמו גבעה מעט גבוהה וקמורה יותר מהגבעה המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully