וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאים מוכיחים: שרידים מכוכב אחר נמצאו בקרקעית האוקיינוס

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 15:07

פרויקט גלילאו בראשותו של פרופסור אבי לייב מאוניברסיטת הרווארד, חשף ממצאים כי פיסות המתכת הזעירות של המטאור IM1 שנשלו מעומק האוקיינוס ביוני, הן כנראה ממקור חייזרי, אחרי בדיקה ראשונית של 57 פיסות מתוך המאות שנשלו

מטאור מסתורי, שנקרא IM1 והתרסק שם ב-2014. Professor Avi Loeb,
מטאור מסתורי, שנקרא IM1 והתרסק שם ב-2014/Professor Avi Loeb

ביוני האחרון, ספינת "כוכב הכסף", שעל סיפונה הייתה משלחת מדעית בראשותו של אבי לייב, ראש החוג לאסטרונומיה באוניברסיטת הרווארד שלתה מעומק של שני קילומטרים פיסות זעירות מהשאריות של המטאור שהתרסק אל תוך הים עוד ב-2014. פרופ' לייב מדווח בבלוג שלו אתמול (שלישי) כי לאחרי בדיקה של 57 פיסות מתוך ה-700 שנשלו, אפשר לקבוע בוודאות גבוהה כי מקורן מחוץ למערכת השמש.

לייב מדבר בבלוג על פיסה בשם S21 שנבחנה מתחת למיקרוסקופ אלקטרוני, ונמצאו בה כמויות גבוהות של בריליום, לנת'נום ואורניום ביחס למוכר במערכת השמש שלנו. לייב משער לפי הממצאים כי מקום היוולדו של IM1 היה יכול להיות חלק מקרום של כוכב מחוץ למערכת השמש שלנו, עם ליבת ברזל המוקפת לבה רותחת. לייב משער כי היעדרם של חומרים נדיפים הוא בגלל החום הרב שנוצר מהחיכוך באטמוספירה עם כניסתו של IM1 אליה.

פרופ' אבי לייב הישראלי. Professor Avi Loeb,
פרופ' אבי לייב/Professor Avi Loeb

עוד מציין לייב אישוש נוסף לתיאוריה שלו הוא שהתרכובות המדוברות נמצאו רק במסלול של IM1 ולא ממטאורים אחרים ששימשו כקבוצת ביקורת למחקר. לייב סבור כי מדובר בתגלית היסטורית, שכן היא מייצגת את הפעם הראשונה שבה מדענים על פני כדור הארץ מנתחים חומרים מעצם גדול שהגיע מחוץ למערכת השמש שלנו.

לייב היה ראש המחלקה לאסטרונומיה בהרווארד בין השנים 2011-2020, וכעת מוביל את פרויקט "גלילאו" שמטרתו לחלוק מידע פתוח ותצפיות מכל העולם בחיפוש אחרי עב"מים ואובייקטים מהחלל הבין הכוכבי. לייב גם כתב ספר על הנושא שהתפרסם ב-2021, ובו טען כי "אומומואה" סלע חללי צילינדרי גדול שביקר אותנו ב-2017, ייתכן והיה מכשיר טכנולוגי שנבנה בידי חייזרים.

  • עוד באותו נושא:
  • מטאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully