וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 שעות עם האייפון 15 פרו מקס: מי צריך מהפכות?

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 18:03

המסגרת הפכה לחזקה (וקלה) יותר, שקע הטעינה הוחלף לזה שקיים במכשירי אנדרואיד, אבל השדרוג המשמעותי ביותר בדגמי הפרו של סדרת אייפון 15 נמצא בפרטים הקטנים. לא שדרגתם בשנים האחרונות? ייתכן שהגיע הזמן

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לפני כשבועיים הצטרפנו לעיתונאים מכל העולם, וטסנו עד למטה אפל בקופרטינו שבקליפורניה, כדי להשתתף באירוע ההכרזה החגיגי של ענקית הטכנולוגיה על סדרת האייפון 15. כבר אז קיבלנו הצצה ראשונה למכשירים החדשים, שאפשר לראות כאן, וב-72 השעות האחרונות לקחנו את האייפון 15 פרו מקס לבדיקה מעמיקה יותר, וחזרנו עם כמה מסקנות שכדאי מאוד שתדעו לפני שאתם מגהצים את האשראי. ספוילר: נכון, מבחינה טכנולוגית מדובר בצעד בודד קדימה ולא קפיצה משמעותית, אך עבור לא מעט משתמשים, מדובר בשדרוגים שיכולים להשפיע על חווית השימוש (וכן, אנחנו גם מדברים על חווית צילום).

סיכום אירוע ההכרזה ממטה אפל בקליפורניה:

סיכום אירוע ההכרזה של אפל/ינון בן שושן

תפסיקו לחפש מהפכות

נתחיל מהסוף: האייפונים החדשים, כמו כל סמארטפון אחר בשנים האחרונות, כבר לא מביאים איתם הפתעות גדולות. פיצ'רים פורצים דרך? חומרת מצלמה שעושה מהפכה? אלו דברים שהשתייכו לטכנולוגיה הניידת של תחילת העשור הקודם. אז מה כן תמצאו? האייפון 15 פרו מקס פשוט קצת יותר טוב מקודמו, האייפון 14 פרו מקס, בהמון נקודות קטנות - אבל משמעותיות.

קודם כל, אפל בחרה להשתמש במסגרת הטיטניום (מתכת קלה, חזקה, מבריקה ועמידה בפני קורוזיה). ונקדים ונאמר - זה נראה מעולה. השינוי הזה הופך את האייפון לקל ונוח לאחיזה - 221 גרם, לעומת 240 גרם בדגם הפרו מקס הקודם (וכן, זה מאוד מורגש). בנוסף, איך לא, המעבר לחיבור USB-C. חיבור הלייטינג יצא לפנסיה, ואפל נאלצה לבצע שינוי שלא בהכרח רצתה, בגלל חוק שמחייב תקן טעינה אחיד באיחוד האירופי. היתרון: ה-USB-C הוא בתקן 3.1 מה שאומר שמתאפשרים קצבי העברה של 10 גיגהביט/שניה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל נאלצה לעבור לשקע USB-C בגלל חוק שמחייב תקן טעינה אחיד באיחוד האירופי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

איך זה השפיע עלינו במהלך הימים שבילינו עם המכשיר? נפרדנו מהכבל הנוסף בחדר השינה, החלפנו את הכבל ברכב ובקיצור... חבל שלקח לאפל יותר מדי זמן לעשות את זה הצעד הזה, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם.

ונכון, מסכימים, זה סך הכל שקע טעינה וכנראה שהמשתמש ההמוצע לא יחבר אליו התקנים אחרים מלבד כבל טעינה, אבל תחשבו איזה כיף שלא תצטרכו יותר לשאול במשרד "למי יש כבל לאייפון?", ופשוט לקחת מבעלי האנדרואיד הקרובים אליכם.

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האייפון 15 פרו מקס פשוט קצת יותר טוב מקודמו, האייפון 14 פרו מקס, בהמון נקודות קטנות - אבל משמעותיות./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שינויים קלים

המסך עדיין בגודל 6.7 אינץ' מסוג OLED, עם תמיכה ב-120 הרץ דינאמי, והוא מאוד עשיר ומאוד מדויק, ובין הטובים ביותר בשוק הסלולר. כמובן, גם ה-Dynamic Island ("האי הדינאמי") בראש המסך, שעשה את דרכו גם לדגמי הבסיס של סדרת האייפון 15, נותר במקומו. עם זאת, ותאמינו או לא, האייפון 15 פרו מקס קטן יותר. איך זה קרה? אפל צמצמה מעט את השוליים השחורים סביב התצוגה. בפועל, ההבדל לא מאוד ניכר בהשוואה לדור הקודם. מנגד, המכשיר קצת יותר עבה (8.3 מ"מ).

אם קודם דיברנו על היתרונות של מסגרת הטיטניום - נעבור לחסרונות. מדובר במגנט לטביעות אצבע, ובמידה ואתם מסוג האנשים שלא חוששים להסתובב בלי כיסוי מגן (אמאל'ה!) - קחו את זה בחשבון (ותסובבו עם מטלית). בחלקו האחורי אפשר למצוא שלוש מצלמות, כאשר הגב עשוי מזכוכית, וכדאי שתשמרו עליו היטב, כי במבחן העמידות של היוטיובר זאק נלסון מערוץ היוטיוב JerryRigEverything, המוכר בזכות מבחני האומץ והעינויים שעוברים המכשירים החדשים והמתקדמים, האייפון 15 פרו מקס נשבר במבחן כיפוף.

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך הוא עדיין מסך OLED, עם תמיכה ב-120 הרץ דינאמי, והוא מאוד עשיר ומאוד מדויק, ובין הטובים ביותר בשוק הסלולר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כפתור השתקה שעושה יותר

הדור הקודם, האייפון 14 פרו, נפרד מהמגרעת (נוץ') - האייפון 15 פרו נפרד ממתג ההשתקה המיתולוגי לטובת "כפתור פעולה (Action button). ונתחיל מהסוף: זה עדיין כפתור השתקה לכל דבר משום שברירת המחדל היא השתקה של המכשיר. החידוש הוא שתוכלו להגדיר מה הכפתור הזה יעשה (בלחיצה ארוכה) כמו הפעלה של המצלמה, הקלטה, מעבר למצב "ריכוז", הדלקה של הפנס, צילום או אפילו הפעלה של קיצורי דרך (למשל ספוטיפיי) - כשאתם אלו שמחליטים אילו פעולות הוא יעשה.

קשה לי לחשוב על פעולה אחרת שהכפתור הזה יעשה שהיא לא השתקה של המכשיר, ולכן הוא נותר על מצב ברירת המחדל (וגם בגלל שהאייפון שלי כמעט תמיד על מצב שקט). ה-"פעולה", כאמור, מתרחשת כאשר לוחצים לחיצה ארוכה - דבר שנותן תחושה של עיכוב קל. האם זו בעיה? לא. ובכל אופן, קחו בחשבון שלוקח זמן להתרגל, ופעמיים קרה שלחצתי בטעות לחיצה ארוכה על כפתור הווליום העליון. ועוד נקודה קטנה: כשהמכשיר בכיס תוכלו לדעת באיזה מצב האייפון נמצא בעזרת רטט.

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לוקח זמן להתרגל: ה-Action button ("כפתור פעולה")/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

צילום

כפי שהיה בשנה הקודמת, גם השנה מציעה אפל מערך צילום משולש עבור שני דגמי האייפון 15 פרו, כאשר חיישן ה-48 מגה-פיקסל של המצלמה האחורית הוגדל ומספק תוצאות טובות יותר בתנאי תאורה קשים. מנגד, הפעם יש הבדל בודד בין דגם הפרו והפרו מקס - דגם הפרו מקס כולל מצלמת טלפוטו עם עדשת פריסקופ שמספקת זום אופטי עד פי 5 בזמן שדגם הפרו נשאר עם זום עד פי 3 כמו בשנה שעברה. בנוסף, מצב הלילה זוכה כאן שדרוג בתמיכה ב-LiDAR - כלומר שיפור בהפרדת הצבעים תוך שמירה על צבעוניות טבעית.

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שלוש מצלמות וגב עשוי זכוכית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

וחכו, זה לא הכל. ישנן עוד כמה "עדשות", והן חיות בתוכנה ולא בגב המכשיר: בנוסף לאורך המוקד של 24 מ"מ של המצלמה הראשית, ישנן גם אפשרויות של 28 מ"מ ו-35 מ"מ. תוכלו לעבור ביניהן על ידי הקשה על סמל 1x באפליקציית המצלמה. עוד משהו שכדאי לדעת: 24 מגה פיקסל היא ברירת המחדל החדשה של רזולוציית הסטילס - בשונה מ-12 מגה-פיקסל בשנה שעברה. ואגב, אם תרצו לצלם ב-48 מגה-פיקסל, תצטרכו לעבור למצב RAW (לחיצה בחלק העליון של המסך באפליקציית המצלמה).

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לדברי אפל, המצלמות החדשות משתוות לאלו של שבע עדשות מצלמה נפרדות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לדברי אפל, מערך הצילום החדש משתווה לאלו של שבע עדשות מצלמה נפרדות, והוא אולי לא בעל זום ענק כמו אצל סמסונג או פיקסל 7 פרו של גוגל, או בעל חיישן Leica כמו אצל שיאומי, אבל בתאורה טבעית (אור יום) התוצאות באמת יוצאות דופן - עם חדות גבוהה, צבעים עשירים ולא מוגזמים. באזורים חשוכים בצילום מואר היטב, הצלחנו להפיק תוצאות טובות רק כשצילמנו ב-RAW.

צילום ב-48 מגה-פיקסל עם האייפון. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צבעים עשירים ולא מוגזמים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ב-48 מגה-פיקסל עם האייפון. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 15 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ב-48 מגה-פיקסל עם האייפון. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-48 מגה-פיקסל עם האייפון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום מאקרו עם האייפון. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם זום אופטי פי 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם זום אופטי פי 5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בכל הקשור למצב לילה, אפל הבטיחה באירוע ההכרזה שהחיישן המוגדל יעזור לנו להוציא תמונות טובות יותר. ואם לשפוט לפי מה שבדקנו - ההבדל משמעותי. התמונות לא מוארות בצורה מלאכותית מוגזמת ונאמנות למקור, ואינן מרוחות. בנוסף, בצילום בזום אופטי רמת הפירוט בתמונה גבוהה במיוחד.

צילום במצב לילה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב לילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום פי 5 במצב לילה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רמת פירוט גבוהה במצב לילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה וביצועים

לאפל יש עדיין עליונות על פני כל המתחרות בגיזרת המעבדים, כשהיא מצליחה ליצור מכשירים חזקים ומובילה במבחני הביצועים, תוך שימוש בנפח זיכרון עבודה (RAM) נמוך יחסית (כאן אנחנו מקבלים 8 גיגה-בייט). האייפון 15 פרו מקס כולל מערכת שבבים חדשה, A17 Pro, הראשונה בארכיטקטורת 3 ננומטר. המעבד הגרפי מציע כ-20% שיפור בחישובי גרפיקה בעיקר למשחקים ולאנימציית הממשק.

את יעילות המעבד קשה לבדוק לבחון ב-72 שעות, וגם מבחינת הסוללה, שגדלה מ-4323 מילאמפר-שעה ל-4441 מילאימפר-שעה - ההבדל לא מאוד ניכר לפחות בזמן שהשתמשנו במכשיר. בכל אופן, המקס הגיע ליום עבודה מלא בקלילות גם בשימושים כבדים. הבעיה? צריך טעינה מהירה יותר, ונזכיר שבקופסה תקבלו כבל בלבד.

מבחינת שימוש שוטף, עם ההתאמה המושלמת למערכת ההפעלה iOS 17, משתמשי אייפון ירגישו בבית, שכן אפל, מן הסתם, שמרה על המראה והחוויה המזוהה עם המכשירים שלה. האייפון 15 פרו מקס שבדקתי פעל כמתבקש בצורה מצוינת - ללא שיהוי (לאגים) או גמגומים, והחוויה הייתה טבעית לחלוטין.

אייפון 15 פרו מקס לצד גלקסי S23 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האייפון 15 פרו מקס לצד הגלקסי S23 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

כשמביטים על האייפון 15 פרו מקס מאחור, בעיקר אל מול האייפונים מהשנים האחרונות, הדבר עשוי להשאיר רושם שלילי, פשוט כי מדובר בשנה נוספת בה לא טרחה החברה לחדש רבות בתחום העיצוב. ולמרות זאת, כשאוחזים אותו ביד התחושה משתנה. למה? כי בעידן שבו היצרניות הסיניות מוציאות לשוק סמארטפונים בקצב מסחרר, סמארטפון הדגל של אפל הוא פלא של הנדסה שממשיך לשמור על המוניטין של החברה בייצור מוצרים יפים להפליא עם טכנולוגיה מהשורה הראשונה.

ואין מה להסתבך, האייפון 15 פרו מקס הוא מכשיר יפה ומעוצב לעילא, שכולל שדרוג קל מול מה שראינו בשנה שעברה. הוא מציע חיבור USB-C, "כפתור פעולה" חדש, מסך OLED איכותי עם שוליים צרים יותר, יכולות גבוהות בצילום ומבנה טיטניום שהופך אותו לקל יותר. האם לשדרג? מדובר בקפיצה נאה מדור לדור, אולי לא כזו שמצדיקה שדרוג אם יש לכם אייפון 14 פרו/מקס, אך בהחלט עדכון משמעותי על פני דגמי אייפון קודמים.

המכשיר נמסר לסקירה באדיבות רשת iStore.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully