וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטוני הפספוסים של נאס"א חושפים: אסטרונאוטים שמתקשים ללכת על הירח

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 12:11

ברשת החברתית הוצפו שוב תיעודים של אסטרונאוטים מהעבר שמנסים ללכת על פני הירח ופשוט לא מצליחים. הם אפילו ניסו לעשות "אימון ירח אולימפי" - וזה כנעט נגמר באסון

יוג'ין סרמן והאריסון שמיט הולכים על הירח בממסגרת משימת אפולו 17 - השיגור המאויש האחרון בתוכנית אפולו של נאס"א, להנחתת אדם על הירח/Humanoid History

מיליארדי דולרים הושקעו כדי להביא לירח בני אדם. האסרטורנאטים שזה תפקידם משקיעים שנים של אימונים ולימודים כדי להיות ראויים. אלא שעכשיו מתגלה שכשהם סוף סוף מגיעים ליעד הנכסף, ההליכה שלהם מזכירה הליכה של פעוט שמנסה ללכת לראשונה וזה קצת מביך להסתכל על זה.

זה ממש לא קל להתרגל לכוח הכבידה ובנוסף לזה, האסטרונאוטים היו מצויידים בחליפת חלל מגושמת וכבדה וזה הקשה עליהם עוד יותר. עם זאת, משימות אפולו של נאס"א לא היו רק עבודה. ישנם סרטונים רבים שמסתובבים ברשת ומראים את האסטרונאוטים נהנים מכוח המשיכה הירחי כשהם לומדים ללכת, לקפוץ ואפילו לשחק ספורט.

קיימים סרטונים מכל שש משימות הירח המאויישות - אפולו 11 (1969), אפולו 12 (1969), אפולו 14, אפולו 15 (1971), אפולו 16 (1972) ואפולו 17 (1972). התיעודים האלה מדגישים את הקטעים המצחיקים שבהם האסטרונאוטים מועדים על פני הירח שוב ושוב ושוב.

האולימפיאדה על הירח כמעט נגמרה באסון

היו גם רגעים מסוכנים כתוצאה מכך, כמו כשהאסטרונאוט צ'רלי דיוק ניסה להיות קצת יותר מדי אתלטי והעמיד את עצמו בסכנה חמורה. ב-1972,דיוק הגיע לירח במסגרת משימת אפולו 16, ןהוא והמפקד שלו החליטו לנצל את הדקות האחרונות שלהם על הירח ולעשות "אימון ירח אולימפי".המטרה שלהם הייתה לנפץ כמה שיאים אתלטים באמצעות רמאות, תוך שימוש בכוח המשיכה החלש יותר של הירח לטובתם.

במהלך הנסיונות האלה, דיוק זינק היישר לאוויר ובגלל חלוקת המשקל של החליפה, זה גרם לכך שהוא נפל. חזק. "התרמיל שקל כמוני. אז נפלתי אחורה", אמר דיוק ל-Business Insider ב-2019. "זה מעטפת פיברגלס, והיא מכילה את כל המערכות תומכות החיים שלך. אם זה היה נשבר, הייתי מת".

הוא ניסה לתקן את נפילתו, אך קיפץ על תרמילו, שלמרבה המזל שרד את הנפילה.. "הלב שלי הלם בחוזקה. ג'ון יאנג, המפקד שלי, ניגש והשפיל את מבטו ואמר לי 'זה לא היה חכם במיוחד, צ'רלי'. אמרתי לו 'תעזור לי לקום, ג'ון', ומאז שתקתי."

עוד על הנחיתה על הירח
האדם האחרון שביקר בירח דיווח על "הבזקים בהירים" והזהיר מלחזור לשם

האם התמונה הזו היא ההוכחה שהנחיתה על הירח זוייפה?

למרות הסכנה, קשה שלא להודות שיש משהו משעשע בדרך שבה האסטרונאוטים נעים על הירח, במיוחד כאשר הצילומים האלה מואצים במהירות גדולה. כמובן שחובבי תיאוריות הקונספירציה שמאמינים שהנחיתה על הירח בכלל בויימה, ניסו בעבר להשתמש בסרטונים האלה כדי להוכיח את טענתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully