וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: שיגור כושל של חברת SpaceX

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 18:48

עדיין לא שם: חללית העתיד של SpaceX הצליחה לחצות את האטמוספירה, אך הקשה איתה אבד דקות לאחר מכן. לדברי החברה, "המשגר חווה פירוק מהיר ולא מתוכנן"

שיגור החללית סטארשיפ של SpaceX/רויטרס

שבעה חודשים אחרי שיגור שהסתיים בפיצוץ - חברת החלל SpaceX קיימה היום (שבת) את טיסת הניסיון השנייה של החללית הלא-מאוישת Starship (סטארשיפ) - הרקטה החזקה ביותר שנבנתה אי פעם ונועדה לשלוח אסטרונאוטים לירח ובסופו של דבר גם למאדים, על גבי המשגר העוצמתי Super Heavy booster. חללית העתיד הצליחה להגיע לשלב ההיפרדות מטיל השיגור ולצאת בהצלחה מהאטמוספירה, אך זמן קצר לאחר מכן היא התפוצצה, ככל הנראה במסלול סביב כדור הארץ.

SpaceX אישרה בפוסט לאחר השיגור ש-"המשגר חווה פירוק מהיר ולא מתוכנן" לאחר ההפרדה. בהמשך פורסם כי החללית הגיעה לגובה של כ-144 ק"מ מעל פני כדור הארץ - לפני שהקשר איתה נותק.

שיגור החללית Starship. רויטרס
החללית Starship בדרך לחלל/רויטרס

החללית תוכננה לבצע הקפה חלקית סביב כדור הארץ, בגובה מרבי של כ-250 קילומטר. תכנונים ראשונים של סטארשיפ פורסמו בשנת 2012, ולאחר יותר מעשור של פיתוח - החללית תוכננה לצאת בפעם הראשונה לטיסה קצרה מחוץ לאטמוספירה. SpaceX התחילה לבצע שיגורי ניסיון של השלב השני בסוף דצמבר 2020.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
החללית Starship. רויטרס
רגע השיגור של Starship/רויטרס

באפריל 2021 בחרה נאס"א ב-SpaceX, לפתח גרסה ייעודית של סטארשיפ עבור משימות מאוישות אל הירח כחלק מתוכנית ארטמיס. תוכנית ארטמיס היא תוכנית חלל מאוישת של ארצות הברית שמטרתה העיקרית היא הנחתת בני אדם על הירח ב־2025, לראשונה מאז 1972 בה נחתו אסטרונואוטים על הירח בתוכנית אפולו. מטרה נוספת של החללית היא הגעה למאדים.

  • עוד באותו נושא:
  • חללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully