וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך מדעית: שיחה בין אדם ללווייתן תוביל ליצירת קשר עם חייזרים

20.12.2023 / 0:13

מדענים שהצליחו לנהל שיחה ארוכה וראשונה מסוגה עם לווייתן גדול-סנפיר מאמינים שאותה שיטה יכולה לסייע להם בתקשורת עם חייזרים

תיעוד נדיר של לוויתן כחול ליד חופי סידני/seansperception

קבוצה של מדענים שניהלה שיחה ראשונה מסוגה - בת 20 דקות(!) - עם לווייתן גדול-סנפיר מתכננת להשתמש בשיטה הזאת כדי לתקשר גם עם חייזרים ביום מן הימים.

חילופי הדברים התנהלו בין החוקרים לנקבת לווייתן באוגוסט 2021 במשך 20 דקות בדרום מזרח אלסקה. המדענים השמיעו שיחה מוקלטת בין לווייתנים מתחת למים והצליחו למשוך את הלוויתנית אל הסירה שלהם, על פי המחקר.

היונקת הימית, בשם טוויין, הקיפה את הסירה של הצוות והשיבה בעקביות בסגנון שיחה ל"אות הברכה", לפי הודעה לעיתונות של מכון SETI. ד"ר ברנדה מק'וון, מ-U.C. Davis, שיבחה את פריצת הדרך. "אנחנו מאמינים שאלו חילופי התקשורת הראשונים מסוג זה בין בני אדם ללווייתנים גדול-סנפיר ב'שפתם'", אמרה מק'וון, שהיא המחברת הראשית של המחקר שפורסם בכתב העת הנבדק PeerJ לאחרונה.

לאחר שטוויין הגיעה לסירה, המדענים שיחררו 36 שיחות מהרמקול. נקבת הלוויתן הגיבה לכל אחת מהן ותאמה לוריאציות המרווחים בין האותות, אמר המחקר. "זה בהחלט הרגיש כאילו היא שמעה אותנו", אמר פרד שארפ, מחבר שותף וחוקר ראשי בקרן Alaska Whale, ל-Business Insider, "ואנחנו מקווים שגם היא הרגישה כך". שארפ אמר בהצהרה שלוויתנים גדול-סנפיר הם "אינטיליגנטיים ביותר" ויכולים "לתקשר באופן נרחב גם עם שירים וגם עם שיחות חברתיות".

הקריאות התת-ימיות שהושמעו לה הגיעו מקומץ לווייתנים שתועדו יום לפני המפגש עם טוויין, שגם הוא תועד, כך דיווח המגזין. "יכול להיות שהשמענו לה את ה'שלום' שלה", צייץ שארפ.

לווייתן גדול סנפיר. ShutterStock
שיחה ראשונה מסוגה עם לווייתן גדול סנפיר יכולה לסייע לשיחה עם חייזרים - בבוא העת/ShutterStock

לורנס דויל, חוקר במכון SETI ומחבר שותף של המאמר, אמר שההשלכות של המחקר "אינן מהעולם הזה". דויל הסביר ל-Business Insider שפעולות הלוויתן עשויות להוות אינדיקטור לאופן שבו גזעים חוצניים יכולים ליצור קשר עם האנושות. זה דומה לאופן שבו חוקרים את אנטארקטיקה כפרוקסי למאדים.

"בגלל המגבלות הנוכחיות על הטכנולוגיה, הנחה חשובה בחיפוש אחר אינטליגנציה מחוץ לכדור הארץ היא שחוצנים יהיו מעוניינים ליצור קשר וכך לכוון למקלטים אנושיים", אמר דויל, לפי ההודעה לעיתונות של SETI, "ההנחה החשובה הזו בהחלט נתמכת על ידי התנהגותם של לווייתני גדול-סנפיר".


עוד בנושא:
סיפורו של הדייג שנבלע על ידי לווייתן ושרד הפך לסרט: "בהתחלה לא האמנו לו"

אלפי אותות רדיו של "חייזרים" מהחלל מגיעים לכדור הארץ: "זה לא צירוף מקרים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הלוויתן הקיף את הסירה של הצוות והשיב בעקביות בשיחה ל"אות הברכה", על פי הודעה לעיתונות של מכון SETI. מכון SETI, צילום מסך
הלוויתן הקיף את הסירה של הצוות והשיב בעקביות בשיחה ל"אות הברכה", על פי הודעה לעיתונות של מכון SETI/צילום מסך, מכון SETI

עמיתים לעבודה של דויל ו-SETI משתפים פעולה עם עובדי UC Davis וקרן Alaska Whale כדי ליצור מסננים שיוכלו לעזור להם למצוא תושבים מכוכב אחר. דויל אמר ל-Business Insider שחוקרים לא רוצים לפספס שום אותות פוטנציאליים שחייזרים משתמשים בהם בניסיון ליצור קשר עם אנשים. "ישנן אינטליגנציות מגוונות על הפלנטה הזו, ועל ידי כך שנלמד אותן, נוכל להבין טוב יותר כיצד עשויה להיראות אינטליגנציה של חייזרים מכיוון שהיא לא תהיה בדיוק כמו שלנו", אמרה מק'וון לרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully