וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: בגלל מגע עם מים - האייפון התפוצץ ועלה באש

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 11:21

אחת לכמה זמן אנחנו שומעים על סמארטפונים שמתפוצצים ונשרפים באופן פתאומי. הפעם זה התרחש בברזיל - וכמעט הסתיים באסון. ואם אתם ממהרים לייבש את המכשיר עם אורז לאחר מגע עם מים, הסיפור הבא לא יעודד אתכם

מה עושים אם הסמארטפון נפל למים? התשובה שאותה תשמעו בדרך כלל היא, הניחו אותו בתוך קערת אורז. אלא שבמקרה הנוכחי - זה כמעט הסתיים באסון. אייפון (מדגם לא ידוע) התפוצץ בשבוע שעבר במעבדת תיקונים בעיר איטבאיאנה במדינת סרז'יפה שבברזיל. לטענת הבעלים של המכשיר, הוא בא במגע עם מים זמן קצר לפני שהגיע לחנות - עובדה שלפי הטכנאי שטיפל בו, אולי תרמה לפיצוץ.

הבעלים של החנות סיפר כי האייפון העלה עשן והתלקח באופן פתאומי, תוך כדי שהוא נמצא על הדלפק. למרבה המזל, למרות הסיטואציה המאוד-מלחיצה, איש לא נפגע, שכן המכשיר הונח על דלפק נפרד. "חשוב לזכור שכל דגמי הסלולר חשופים לסוג זה של סיכון", אמר הטכנאי. "אם המכשיר שלכם נרטב, אל תתעכבו ופנו לשירות תיקונים כדי להימנע מאירועים מסוכנים".

במדריך למשתמש באתר אפל מודגש, כמו אצל שאר יצרניות הסלולר, כי עמידות למים להשפרצות ולאבק נבדקו בתנאי מעבדה מפוקחים והיא עלולה להישחק כתוצאה מבלאי טבעי. בנוסף, מים במהירות גבוהה, כגון בעת מקלחת, סקי מים, גלישת מים, גלישת גלים וכדומה עשויים לגרום לחדירה של נוזלים. ואם תהיתם, מגע עם מי מלח, מים עם סבון ומי בריכה גם כן עשויים לפגוע במכשיר.

סמארטפון באורז. ShutterStock
הסמארטפון נרטב? לא בטוח שאורז יציל אותו/ShutterStock

אירועים דומים של התפוצצות סמארטפונים אינם נדירים, וישנם מקרים שבהם אנשים נפצעו קשה. ב-2019, אייפון XR התפוצץ ועלה באש לאחר שנרטב במקלחת. במקרה זה, האייפון היה בתוך כיסוי מגן ממים, אך זה לא מנע ממנו להתפוצץ. בחודש אפריל האחרון, ילדה בת ה-8 שיחקה בסמארטפון של שיאומי מתחת לשמיכה - ומתה כתוצאה מפיצוץ פתאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully