וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפיל של פוטין זוהה לראשונה? מומחה טוען שהוא נגר מבלארוס, ששרד ניסיון התנקשות

9.1.2024 / 0:04

אחרי שנים של שמועות הגיע שלב החשיפה: הכפיל הראשי (לכאורה) של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא 'נגר מדרגה רביעית' מבלארוס בשם יבגני ואסילביץ' ומספר כלי תקשורת טוענים שהוא שרד ניסיון התנקשות ב'חומרים רעילים'

ד"ר ואלרי סולובי חושף את הכפיל של פוטין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הכפיל (לכאורה) של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נחשף כ'נגר מדרגה רביעית' מבלארוס, ואף נטען שהוא שרד ניסיון התנקשות. שמו של הכפיל הוא יבגני ואסילביץ' ומספר כלי תקשורת דווח שהוא 'הכפיל הראשי' של נשיא רוסיה, והוא שרד ניסיון התנקשות ב'חומרים רעילים'.

על פי הדיווח הוא "פיתח פריחות על העור בגפיים העליונות והתחתונות ועל הצוואר, והרופאים חשבו בתחילה שזו תגובה אלרגית", כך נטען השבוע בערוץ הטלגרם General SVR - שלא סיפק ראיות לטענה הסנסציונית הזו. הערוץ, שנודע בדיווחיו הנועזים (או מופרכים) לגבי בריאותו של פוטין, הוא בין מספר מקורות הטוענים שדמות דומה לפוטין משמשת באופן קבוע ככפיל עבור הנשיא בן ה-71, תיאוריה שנתמכת גם על ידי המודיעין הצבאי האוקראיני.

ד"ר ולרי סולובי, לשעבר פרופסור באקדמיה להכשרה של מרגלים ודיפלומטים במוסקבה, הגדיר את ואסילביץ' כ"נגר מדרגה רביעית" וטען אף שהוא היה זה שביצע את הנאום המסורתי לרגל ראש השנה של פוטין.

ד"ר סולובי, שנתפש על ידי מבקריו כמפיץ תיאוריות קונספירציה, טען לא מזמן שבאוקטובר 2023 הנשיא הרוסי מת ומאז הוחלף במספר כפילים, שנשלטים על ידי המנהל לשעבר של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, ה-FSB. לדבריו לאחר שהכפיל הורעל הרופאים נתנו לו תרופות, אך "כאשר נודעו תוצאות הבדיקות, הם יצרו קשר דחוף" עם מזכיר מועצת הביטחון הרוסית ניקולאי פטרושב, כך טען ערוץ General SVR.

הכפילים של פוטין?. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכפילים של פוטין?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"חיי הכפיל לא היו בסכנה - כנראה המינון של הרעל היה קטן מדי" טוען ד"ר סולובי, "עכשיו הם מנסים להבין איך החומר הרעיל נכנס לגופו של הכפיל ונפתחה חקירה על ידי שירותי הביטחון של ה-FSB וה-FSO (שירות האבטחה הפדרלי של רוסיה
)לגבי ניסיון החיסול, דווח בערוץ.

הערוץ GENERAL SVR טוען שיש לו מידע פנימי על המתרחש בתוך הקרמלין, אך הוא לא מספק ראיות מוצקות ונתפש בעיני רבים כמקור לתיאוריות קונספירציה ותו לא. החשבון האנונימי הופיע ב-2020, עוד לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה, והטענה הייתה שהוא מנוהל על ידי חברים לשעבר ובהווה בגופים רוסיים רשמיים. מאז הוא פרסם מספר טענות לא מבוססות ולא מוכחות על פוטין והממשל שלו.

עוד אופציה

השמועות לפיהן פוטין מת מתעצמות: בנאום לרגל השנה החדשה הופיעה "דמות שנוצרה ע"י מחשב"

לכתבה המלאה

ד"ר ולרי סולובי, שסומן כ"סוכן זר" על ידי רוסיה, העלה גם הוא כמה טענות נועזות לגבי שלומו ומצבו של פוטין. הפרופסור לשעבר טען בסרטון האחרון שלו שהנגר הדומה לפוטין הוכשר על ידי השירותים החשאיים של מוסקבה לשחק את התפקיד של הנשיא. "אלו מכם, חברים יקרים, שראו את ברכת השנה החדשה של הנשיא הרוסי, כביכול, בטח שמו לב שהיא קצרה מאוד", אמר ד"ר סולובי. "זה לא היה רק מאוד קצר, זה היה אחד נאומי ראש השנה הקצרים בהיסטוריה של פוטין... למה זה היה אחד הקצרים? התשובה ברורה. כדי שלא תסתכלו ותקשיבו. לא להסתכל על המראה ולא להקשיב לקול האיש. לאיש הזה, הכפיל של פוטין, קוראים יבגני ואסילביץ'. הוא בא מבלארוס והוא נגר מדרגה רביעית. זו האמת.'

ד"ר סולובי לא מסר את שם משפחתו של הכפיל לכאורה, אלא התייחס אליו בשמו הפרטי יבגני ובשם הפטרוני, או בשמו האמצעי, ואסילביץ'.

גם אוקראינה טוענת: זה לא פוטין, זה כפיל

צבא אוקראינה טוען: פוטין משתמש בכפילים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאז שנה שעברה רצות ברחבי הרשתות החברתיות ברוסיה בדיחות שמתייחסות לכפיל בשם "ואסילביץ'" לאחר שאיש הכנסייה הרוסי הבכיר הפטריארך קיריל הראשון של מוסקבה, ראש הכנסייה הרוסית, טעה כשפנה לפוטין במהלך פגישה בשם "הוד מעלתך, ולדימיר ואסילביץ' המוערך", לפני שתיקן את עצמו לשמו של הנשיא ולדימיר ולדימירוביץ'. באותו זמן, ביולי, ד"ר סולובי אמר שזו ההכוחה שקיריל יודע על פוטין ועל הכפיל שלו.

גם שירות המודיעין הצבאי של אוקראינה טען בשבוע שעבר כי לקרמלין יש לפחות שלושה מחליפים לפוטין. דובר סוכנות הביון הצבאית HUR של אוקראינה, אנדריי יוסוב, אמר: "המידע הזה [על ולדימיר פוטין והכפילים שלו] מאושר על ידי מקורות רבים... זה כבר לא סוג של חדשות או משהו שצריך להוכיח בעולם... הטכנולוגיה של הכפילים הייתה בשימוש בעבר ע"י ברית המועצות ונמצאת שוב בשימוש כעת, במיוחד על ידי ולדימיר פוטין או סביבתו, האנשים המשפיעים על המצב בקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully