וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנאה ברשת החברתית החדשה של מטא חוגגת - ועכשיו המנכ"ל מתנצל

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 9:47

אם יצא לכם לבקר בת'רדס בחודשים האחרונים, הפלטפורמה המתחרה של מטא לטוויטר, ודאי נתקלתם ביותר מדי פוסטים גזעניים ומלאי שנאה. כעת, אחרי יותר מדי זמן - בחברה מספקים תשובות, ומתנצלים

ת'רדס. GettyImages
ת'רדס/GettyImages

ת'רדס (Threads), הרשת החברתית של מטא (לשעבר פייסבוק), שנועדה להתחרות בטוויטר של אילון מאסק, ננטשה במהירות על ידי משתמשים ברחבי העולם מאז הושקה בסערה בחודש יולי, אבל מאז הפכה לכר פורה מלאי שנאה - ובעיקר אנטישמים ופרו-פלסטינים. לצד זה, במקרה הטוב, התוכן שהאלגוריתם מציעה לרשומים הוא ספאם של העתק-הדבק שמנסה לסחוט לייקים.

כעת, אחרי ביקורת ארוכה, אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, פרסם סרטון וידאו קצר בתשובה לשאלה בנושא - והתנצל. "אנחנו רוצים שלאנשים תהיה חוויה חיובית בת'רדס, ולמעשה היו לנו כמה בעיות במהלך השבועות האחרונים עם המלצות על תוכן באיכות נמוכה", אמר מוסרי, והוסיף: "אנחנו מטפלים בנושא וחלק משמעותי ממנו אמור להיות מתוקן כבר עכשיו". כמו כן, עדיין, לדבריו, "יש עוד הרבה עבודה לעשות והתיקונים האחרים יגיעו בהדרגה בשבועות הקרובים".

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. GettyImages
אדם מסורי, מנכ"ל אינסטגרם ות'רדס/GettyImages

באתר Engadget מספרים כי משתמשים רבים בפלטפורמה החדשה של מטא התלוננו שהם מקבלים כמות מוגזמת של תוכן מלא בשנאה וגזענות, במיוחד פוסטים טרנסופוביים. לפי מאמר שפורסם ב-Mashable, פוסטים מאותו סוג מוצעים בפיד של אינסטגרם - שמפנה לת'רדס.

כאמור, Threads הושקה בסערה בחודש יולי - יותר מ-100 מיליון משתמשים נרשמו בתוך 5 ימים בלבד. עם זאת, מספר המשתמשים היומיים בשבוע השני אחרי ההכרזה צנח ל-13 מיליון - ירידה של 70% מהשיא ב-7 ביולי. לשם השוואה, המשתמשים הפעילים היומיים של X (טוויטר לשעבר) הם בסביבות 200 מיליון.

בתחילת דצמבר 2023 הושקה הרשת החברתית באירופה, עיכוב המיוחס במידה רבה לחוק ה-Digital Market Act, חקיקה אירופית שמטרתה לרסן את ענקיות ולהפוך את הפלטפורמות שלהן לפתוחות ושיתופיות יותר עבור שחקנים קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully