וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: חברת ניוראלינק של אילון מאסק השתילה שבב ראשון במוח אנושי

30.1.2024 / 9:00

אחרי שנים של פיתוח - זה קרה: חברת שבבי המוח של אילון מאסק החלה את הניסוי הראשון בבני אדם. המחקר יבחן את האפשרות של אנשים משותקים לשלוט במכשירים באמצעות מחשבותיהם בלבד

השבב של חברת Neuralink (ניוראלינק)/Neuralink

פריצת דרך בתחום ממשק מוח-מחשב: איש העסקים והבעלים של טסלה ו-Space X, אילון מאסק, הודיע הלילה (שלישי) בפוסט ב-X (טוויטר) כי השבב המוחי שפיתח הסטארט-אפ שלו Neuralink (ניוראלינק), הושתל ביום ראשון לראשונה בבן אדם, שמתאושש היטב מההליך הרפואי.

לדבריו של מאסק התוצאות מראות זיהוי מבטיח של "דחף עֲצַבִּי". מדובר תאים במוח המשתמשים באותות חשמליים וכימיים כדי לשלוח מידע ברחבי המוח וכך גם לגוף. מחקר זה, המכונה "Prime Study", מהווה ניסוי עבור ממשק מוח-מחשב אלחוטי שפותח על ידי ניוראלינק, ובודק את בטיחות השתל והרובוט המבצע את הניתוח.

Neuralink. רויטרס
Neuralink/רויטרס

המחקר יבחן את הפונקציונליות של הממשק, המאפשר לאנשים עם שיתוק של כל ארבע הגפיים, לשלוט במכשירים באמצעות מחשבותיהם בלבד. חברת ניוראלינק טרם הגיבה לבקשת פרטים נוספים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שבב Neuralink. Neuralink,
שבב של Neuralink/Neuralink

המאמצים של החברה נתקעו בשנה שעברה לאחר שהחברה הואשמה בגרימת סבל ומוות מיותרים לעשרות בעלי חיים בניסויים, מה שהוביל הן לחקירה של משרד החקלאות האמריקאי בגין האשמות באכזריות כלפי בעלי חיים ואף גרם ל-FDA לסרב לבקשת החברה להאיץ את הניסויים בבני אדם. רק בחודש מאי האחרון ה-FDA העניק לחברה אישור סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully