וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון נרטב? אפל מנפצת את המיתוס הגדול ביותר

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 18:50

המיתוס המוכר של הנחת סמארטפון רטוב בתוך קערה עם אורז כביכול "סופג" את הלחות, אינו יעיל ואף עלול לפגוע במכשיר. כעת, גם אפל מחדדת את ההנחיות - ומזהירה

אייפון בתוך קערת אורז. ShutterStock
אייפון בתוך קערת אורז/ShutterStock

כבר יותר מעשור שכולנו מחזיקים בסמארטפונים - וכמובן, חלקנו, באופן בלתי נמנע, הפלנו את המכשיר האהוב שלנו לשלולית, לכיור או לאסלה. במשך שנים רבות, רבים חשבו שהנחת מכשיר רטוב בקערה עם אורז תסייע בספיחת הלחות. מומחי טכנולוגיה ניפצו את המיתוס העירוני הזה כבר מזמן, וכעת אפל מצטרפת אליהם.

בעמוד התמיכה שלה, אפל מציינת במפורש שאסור להכניס אייפון רטוב לשקית אורז. "פעולה זו עלולה לאפשר לחלקיקי אורז קטנים לגרום נזק לאייפון". למעשה, כאשר מחברים כבל או אביזר מסוג Lightning או USB-C לאייפון, החל מדגם XS, הוא יציג אזהרה במקרה שיש נוזלים במחבר הטעינה.

רוב הסמארטפונים המתקדמים היום מגיעים עם עמידות בתקן IP67 או IP68. הספרה הראשונה מסווגת את מידת האטימות לאבק לפי התקן, והספרה שנייה מסווגת את מידת האטימות למים לפי התקן, כאשר 6 היא הדרגה הגבוהה ביותר שיש לסמארטפונים.

ובכל זאת, אפל ממליצה לא לתת לטלפון לצלול, וכותבת באתר שלה "העמידות בפני התזות, מים ואבק אינה לצמיתות, והיא עלולה להיחלש עקב בלאי רגיל". בנוסף, אפל ממליצה לצמצם חשיפה לחומרים כגון סבון, חומרי ניקוי, חומצות או מאכלים חומציים ונוזלים מכל סוג שהוא - כגון בושם, קרמים ועוד.

מה עושים את הטלפון הנייד נרטב? לא דווקא אורז/סיפור בדקה

מה אפל ממליצה לעשות במקרה של מגע עם מים?

נתקו את הכבל ה-Lightning או ה-USB-C מהאייפון ומהמטען
הקישו בו בעדינות על כף היד כאשר שקע הטעינה מופנה כלפי מטה כדי לסלק כל נוזל שנותר
הניחו את המכשיר באזור יבש ומאוורר
לאחר לפחות 30 דקות, נסו לטעון את האייפון שוב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מלבד הנחה בקערה עם אורז, מה עוד אסור לעשות?

אפל מדגישה כי אסור לייבש את האייפון באמצעות מקור חום חיצוני או אוויר דחוס (למשל, מייבש שיער), שכן חום גבוה עלול לפגוע ברכיבים העדינים של המכשיר. בנוסף, בחברה מדגישים כי אין להכניס לשקע הטעינה חפץ זר, כגון מקלון צמר גפן או מגבת נייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully