וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: "המושתל הראשון עם שבב-מוח שולט במחשב באמצעות כוח מחשבה"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 21:37

לדבריו של מאסק, המטופל הראשון התאושש לחלוטין, "ללא כל תופעות לוואי", ויכול לשלוט בעכבר מחשב רק באמצעות מחשבותיו. ההצלחה הראשונית הזו היא פריצת דרך משמעותית בתחום ממשקי המוח-מחשב

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

חברת נויראלינק (Neuralink) של אילון מאסק רושמת פריצת דרך משמעותית: המטופל הראשון בו הושתל שבב מוח התאושש לחלוטין מהניתוח ויכול כעת להזיז עכבר מחשב באמצעות מחשבתו בלבד - כך שיתף מאסק באירוע ברשת החברתית X (טוויטר). "ההתקדמות טובה והמטופל מחלים לחלוטין, ללא תופעות לוואי נוירולוגיות שאנחנו מודעים להן", כתב. כעת נויראלינק שואפת לאפשר למושתל ללחוץ גם על כפתורי העכבר.

הניתוח, שבוצע בעזרת רובוט כירורגי שתוכנן במיוחד להטמיע את השתל ואת 64 החוטים המחוברים הגמישים, ונחשב לאבן דרך משמעותית בחברה הרוצה לחבר ישירות בין מוחות למחשבים. עם זאת, למרות ההצלחה הראשונית, ניורלינק עדיין בשלבים מוקדמים של פיתוח. השאיפה לקרוא את המוח ולשלוט במחשבה על מחשבים עדיין רחוקה שנים רבות.

המוצרים הראשונים של החברה יתמקדו בהשבת יכולות לאנשים הסובלים משיתוק או עיוורון. בהמשך, לדברי מאסק, ניורלינק תציע "טלפתיה" שתאפשר שליטה בטלפון או במחשב באמצעות מחשבה בלבד, אך גם פתרונות לשיפור הזיכרון והאינטליגנציה.

השבב של חברת Neuralink (ניוראלינק)/Neuralink

כמו כן, המאמצים של החברה נתקעו בשנה שעברה לאחר שהחברה הואשמה בגרימת סבל ומוות מיותרים לעשרות בעלי חיים בניסויים, מה שהוביל הן לחקירה של משרד החקלאות האמריקאי בגין האשמות באכזריות כלפי בעלי חיים ואף גרם ל-FDA לסרב לבקשת החברה להאיץ את הניסויים בבני אדם. רק בחודש מאי האחרון ה-FDA העניק לחברה אישור סופי.

בתחילת החודש נחשף בתחקיר של הדיילי מייל כי החברה אחראית לכאורה לניסויים אכזריים בחיות שכללו קידוחים בגולגולות של קופים ומילוי החורים בדבק. בשעה שמאסק טען כי לראשונה השתיל את שבב הניוראלינק בבן אדם, מסמכים שנחשפו מאוניברסיטת דייויס בקליפורניה, ששיתפה פעולה עם חברת השבבים בניסויים במשך שלוש שנים (2017-2020), חושפים שחלק מהקופים עברו ניתוחים בגולגולת אפילו עשר פעמים לפני שהומתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully