וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישדרג את רשת הדור 5 בישראל: פלאפון ופרטנר בשיתוף פעולה עם אריקסון

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 18:29

קבוצת התקשורת פרטנר וחברת אריקסון הדגימו בהצלחה שיחת נתונים ראשונה על גבי רשת 5G Standalone, המתקדמת ביותר בעולם, שתושק באמצע השנה. במקביל, פלאפון מודיעה על השקת ליבת רשת דור 5 עצמאית עד סוף 2024

אנטנה סלולרית. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אנטנה סלולרית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ברקע קונגרס הסלולר השנתי העולמי MWC בברצלונה, קבוצת התקשורת פרטנר וחברת אריקסון העולמית הודיעו היום (רביעי) כי הדגימו בהצלחה את שיחת הנתונים הראשונה על גבי רשת 5G Standalone, המבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של רשתות הדור ה-5 בעולם.

ההודעה מגיעה בהמשך להכרזה של השתיים מלפני כשנה, כי חתמו על עסקה להקמת הרשת המתקדמת מבוססת הענן, אותה הן צפויות להשיק בישראל באופן רשמי בחודשים הקרובים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. לטכנולוגיה החדשה יתרונות רבים הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. היא מאפשרת ניצול מיטבי ומקסימלי של תכונות הדור ה-5, ביניהן: גלישה באולטרה מהירות, שיהוי נמוך, גישה מהירה למדיה, איכות גבוהה של שיחות קול ו-וידאו, יציבות, אמינות, אבטחה, הצפנה, רציפות וקיבולת גבוהה של הרשת.

במקביל, גם חברת פלאפון הודיעה כי עד סוף 2024 תושק בישראל ליבת רשת דור 5 עצמאית באופן מבצעי. פלאפון מבצעת בימים אלה שדרוג לליבת רשת דור 5 עצמאית מקצה לקצה יחד עם חברת אריקסון.

מדובר במהלך שיאפשר לפלאפון להציע שירותים פורצי דרך בעולמות ה-IOT, רשתות וירטואליות פרטיות, ניהול מערכות קריטיות וחיוניות במגוון תחומי החיים והתעשייה ויישומי XR חדשניים. כל אלה על בסיס שיהוי נמוך, קצבי תעבורה גבוהים ותקשורת חיישנים מסיבית הניתנים בטכנולוגיה החדשה.

ליבת הרשת החדשה שתוקם מבוססת טכנולוגיית ענן ובהדרגה תשמש כליבה אחודה גם של דור 4 וגם של דור 5. כיום שירותי הדור החמישי בישראל מבוססים על שידורי רדיו בטכנולוגיית דור 5 המעניקים רוחב תדרים גדול ומאפשרים להגיע לקצבי גלישה של מאות מגה ביט לשנייה.

המהלך להחלפת ליבת הרשת ישלים את תשתית הרדיו הקיימת בדור 5 ביצירת רשת גמישה ויעילה שתאפשר יצירה דינמית של שירותים המצריכים קצבי גלישה גבוהים, אמינות גבוהה ותגובה מהירה של הרשת מול מכשירי קצה (שיהוי נמוך) כמו למשל: רמזורים חכמים, כלי רכב אוטונומיים, שירותי רפואה מרחוק, רשתות סלולר וירטואליות פרטיות, יישומי Gaming, משקפי AR/VR ועוד.

חשוב להזכיר כי סלקום הודיעו כבר בחודש שעבר, במסגרת השקת שירות ה-5G הפרימיום, כי בהמשך השנה הם גם כן יעברו ל-5G Standalone בהמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully