וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל שחררה עדכון לאייפון - ופותחת את "הגן הסגור" באירופה

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 12:54

סוף לעידן המונופול? אפל מאפשרת הורדת אפליקציות מחוץ לחנות הרשמית באיחוד האירופי, לצד חידושים נוספים בהם הרבה אימוג'י חדשים

אייפון חנות אפל בלוס אנג'לס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון חנות אפל בלוס אנג'לס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל שחררה אתמול (שלישי) את עדכון iOS 17.4, שמביא איתו שינוי שמעותי במדיניות החברה: לראשונה, יוכלו משתמשי אייפון להתקין אפליקציות צד ג' מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית (App Store), במטרה לעמוד בחוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act) של האיחוד האירופי, שמחייב פלטפורמות להפוך לפתוחות יותר לתחרות.

עד כה, אפל חייבה את כל המפתחים להפיץ את האפליקציות שלהם דרך חנות האפליקציות שלה, וגבתה עמלה של 30% מכל רכישה בתוך האפליקציה. כעת, בעקבות החוק החדש, יוכלו מפתחים באיחוד האירופי להציע חנויות אפליקציות משלהם ולהפיץ דרכן אפליקציות למשתמשים. עם זאת, אפל עדיין תגבה עמלה של 50 סנט על כל הורדה לאחר שהאפליקציה תגיע למיליון הורדות בשנה.

איך זה יעבוד? משתמשי אייפון בתוך האיחוד אירופי יקבלו הודעת עדכון על חנויות אפליקציות חלופיות, דפדפנים אופצינאלים (מלבד ספארי) ואפשרויות תשלום שונות. עד כה, אפל הגבילה את המשתמשים שלה לספארי בלבד, מה שגרר ביקורת על הפרת תחרות. כעת, יוכלו המשתמשים לבחור להשתמש בדפדפנים פופולריים אחרים כמו כרום או פיירפוקס.

סיכום אירוע ההכרזה של אפל/ינון בן שושן

פיל שילר, שמוביל את חנות האפליקציות, התייחס כבר בחודש ינואר לחידושים ואמר כי "השינויים עומדים בדרישות חוק השווקים הדיגיטליים באיחוד האירופי, תוך כדי הגנה על משתמשי האיחוד האירופי מפני איומי פרטיות ואבטחה מוגברים בלתי נמנעים שמביא עמו תקנון זה". מנגד, שילר העלה חששות לגבי הסיכונים הכרוכים בהתקנות ישירות, וקבע כי מתן אפשרות להוריד אפליקציות חיצוניות מהווה סיכון משמעותי כלפי המשתמש.

תהליך האישור של חנויות אפליקציות אלטרנטיביות עשוי להימשך זמן מה, אך כבר הוכרז כי חנות אפליקציות המיועדת לארגונים בשם Mobivention תהיה זמינה החל מ-7 במרץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מה עוד חדש בעדכון iOS 17.4?

  • העדכון כולל סמלי אמוג'י חדשים שכוללים פטרייה, פניקס, ליים, שרשרת שבורה וראשים מתנועעים זמינים במקלדת האמוג', לצד 18 סמלי אמוג'י של אנשים ושל גוף האדם שמוסיפים את האפשרות להציג אותם בשני הכיוונים
  • המאפיין "זיהוי מוזיקה" מאפשר להוסיף שירים שזיהית לפלייליסטים ולספריה של Apple Music וכן ל-Apple Music Classical
  • נוספה אפשרות חדשה ל-Siri להכריז על הודעות שהתקבלו אצלך בכל שפה נתמכת
  • המאפיין "הגנה על מכשיר שנגנב" תומך באפשרות לאבטחה מוגברת בכל המיקומים
  • המאפיין "בריאות הסוללה" ב"הגדרות" מציג ספירת מחזורי סוללה, תאריך ייצור ושימוש ראשון בדגמי iPhone 15 ו‏-‏iPhone 15 Pro
  • תוקנה בעיה שבה תמונות של אנשי קשר לא מופיעות ביישום "איתור"
  • תוקנה בעיה עבור המשתמשים ב-SIM כפול, שבה מספר הטלפון מתחלף מראשי למשני וגלוי לקבוצה שאליה הם שלחו הודעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully