וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך טכנולוגית: משותק משחק שחמט באמצעות מחשבתו בלבד

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 14:07

תקווה חדשה לאנשים משותקים: ניוראלינק מציגה כיצד שבב מוח-מחשב מאפשר לאדם משותק לשחק שחמט באמצעות המחשבה בלבד. צפו בסרטון

בעזרת המחשבה - משותק משחק שחמט. Neuralink, אתר רשמי
בעזרת המחשבה - משותק משחק שחמט/אתר רשמי, Neuralink

מול כל העולם - בשידור חי: חברת Neuralink (ניוראלינק) של אילון מאסק, שמפתחת שבב ממשק מוח-מחשב, פרסמה אתמול (רביעי) ב-X (לשעבר טוויטר) סרטון שבו הציגה את נולנד ארבו, צעיר בן 29 משותק מהצוואר ומטה, משחק שחמט במחשב באמצעות מחשבתו בלבד. השבב הושתל במוחו של ארבו בחודש ינואר בניתוח שנעשה באמצעות רובוט.

ארבו, שאיבד את התנועה והתחושה בידיו וברגליו לאחר תאונת צלילה בה היה מעורב לפני כשמונה שנים, סיפר בשידור חי כי "הניתוח היה קל מאוד. למעשה שוחררתי מבית החולים יום לאחר מכן ואין לי ליקויים קוגניטיביים". עם זאת, לדבריו "הטכנולוגיה לא מושלמת". ארבו הסביר כי הוא "לא רוצה שאנשים יחשבו שזה סוף הדרך, יש עוד הרבה עבודה לעשות, אבל זה כבר שינה את חיי".

הטכנולוגיה של ניוראלינק מבוססת על רכיבים זעירים המיועדים להשתלה בתוך המוח. אלו יוכלו לחבר בין המחשבות ורגשות של משתמשים לעולם הדיגיטלי, ויאפשרו לאנשים משותקים לתקשר עם הסביבה, ולבצע פעולות ואף בעתיד הקרוב לעזור להם לחזור ללכת ולטפל בבעיות ניורולוגיות נוספות.

המאמצים של החברה נתקעו בשנה שעברה לאחר שהחברה הואשמה בגרימת סבל ומוות מיותרים לעשרות בעלי חיים בניסויים, מה שהוביל הן לחקירה של משרד החקלאות האמריקאי בגין האשמות באכזריות כלפי בעלי חיים ואף גרם ל-FDA לסרב לבקשת החברה להאיץ את הניסויים בבני אדם. רק בחודש מאי האחרון ה-FDA העניק לחברה אישור סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully