וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העלאת הכוננות: גם תושבי המרכז התעוררו הבוקר בביירות

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 11:31

ברגע ההסלמה מול איראן, תושבי גוש דן התעוררו לשיבושי GPS יזומים של צה"ל, בעקבות החשש מתגובה קטלנית. ויש גם פתרונות שכדאי שתכירו

המיקום - ביירות. צילום מסך, אתר רשמי
המיקום - ביירות/אתר רשמי, צילום מסך

שיבושי ה-GPS חוזרים: על רקע חשש מתגובה איראנית לחיסול הבכירים בדמשק - תושבי המרכז התעוררו הבוקר (חמישי) לשיבושים באפליקציות הניווט Waze, גוגל מפות ומוביט. על פי הדיווחים, המיקום המופיע באפליקציות אינו תואם את מיקומם האמיתי של המשתמשים, אלא מציג אותם כנמצאים בבירת לבנון, ביירות. כידוע, מאז ה-7 באוקטובר, צה"ל הפעיל שיבושים יזומים בעיקר באזור הצפון ובדרום הארץ, שכעת מגיעים גם לאזור המרכז.

במקביל, השיבושים היזומים עשויים להפריע לאפליקציות נוספות - בהן הזמנת משלוחים Wolt, שם הודיעו הבוקר שעשויים לגרום לעיכובים בזמני המשלוח. לדברי החברה, "שירות הלקוחות תוגבר על מנת לתת מענה לשליחים, ללקוחות ולבתי העסק".

וויז. ShutterStock
שיבושי ה-GPS חוזרים - ואיתם פקקי הענק/ShutterStock

מטרת השיבושים היא ככל הנראה להפריע לפעילות של כלי טיס ומל"טים עוינים המשתמשים במערכות GPS לניווט. וכאמור, צה"ל הרחיב את השימוש בשיבושים אלו גם למרכז הארץ כחלק מההיערכות לאיומים גוברים מצד איראן.

השיבושים נגרמים על ידי שימוש בטכנולוגיה ייעודית שיכולה להפריע לשידורי GPS. טכנולוגיה זו נמצאת בשימוש על ידי צבאות ומוסדות ממשלתיים, והיא משמשת למטרות שונות, כגון מניעת שימוש במערכות ניווט ותקשורת של האויב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

המלצות מערך הסייבר הלאומי למשתמשים באפליקציות מבוססות מיקום שחווים שיבושים:

  • 1. לניווט - הורדת מפות לשימוש אוף-ליין בגוגל מפות: הגדרות - כשאין חיבור לאינטרנט - מפות אופליין - בחירת מפה משלך - בחרו את המפה הרלוונטית ושמרו. (ייתכנו הגדרות שונות בטלפונים שונים).
  • 2. באפליקציות מבוססות מיקום לשירותי הזמנת אוכל - ניתן להזין את הכתובת הרצויה בשדה של כתובת למשלוח.
  • 3. לניווט בתחבורה ציבורית - ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה באמצעות האתר הרשמי של משרד התחבורה: https://bus.gov.il/ או להיעזר במרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787* או במוקדי השירות של המפעילים.
  • עוד באותו נושא:
  • waze
  • ווייז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully