וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א תיעדה עצם מסתורי דמוי גלשן חולף על פני הירח

20.5.2024 / 0:07

נאס"א תיעדה עצם מסתורי שנראה כאילו שייך לדמות הגולש הכסוף של "מארוול". מאוחר יותר התברר מהו היה ומדוע הוא נראה ככה

תיעוד של עצם מסתורי חולף על פני הירח/YouTube/Dragana M Redzic/Hidden Underbelly 2.0

במבט ראשון בהחלט ניתו להניח שמדובר בתיעוד של חללית חייזרים דקיקה שמקיפה את הירח, אך לתמונות המשונות שמגיעות אלינו ישירות מנאס"א יש הסבר הגיוני יותר.

המצלמות של נאס"א תיעדו עצם מסתורי בצורת גלשן שחולף על פני הירח בחודש שעבר. התמונות, שצולמו על ידי גשותית המקפת לסקר הירח (LRO) של נאס"א, מציגות קו אופקי דק של עצם הדומה ללוח של דמות הגולש הכסוף של מארוול או לקוח מסרט עב"מים כלשהו.

רבים מיהרו לנסות לפענח מהו העצם המסתורי שנראה מקיף את הירח, כשהתיאוריה הרווחת הייתה (כמובן) שמדובר בכלי טיס של חוצנים. מאוחר יותר פרסמה נאס"א הסבר: ה-LRO תיעדה מספר תמונות של מקבילתה הדאנורי, מקפת דרום קוריאנית לחקר הירח. השתיים חלפו זו על פני זו בכיוונים מקבילים אך מנוגדים בין ה-5 ל-6 במרץ, כך מסרה נאס"א, וה-LRO הצליחה "לתפוס את הרגע".

המקפת לסקר הירח של נאס"א לכדה עצם מסתורי ליד פני הירח. NASA/Goddard/Arizona State University, צילום מסך
המקפת לסקר הירח של נאס"א לכדה עצם מסתורי ליד פני הירח/צילום מסך, NASA/Goddard/Arizona State University

תמונתה של הדאנורי, שמקיפה את הירח מאז דצמבר 2022, מעוותת ונראית כמו גלשן עקב המהירויות היחסיות המהירות במיוחד בינה לבין ה-LRO - כ-7,200 מייל לשעה. התוצאה היא תמונה מרוחה של החללית הקוריאנית, פי 10 מגודלה, בכיוון הנסיעה ההפוך - וזאת, שוב, לאור זמן החשיפה הקצר של מצלמת ה-LRO.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
התמונות מציגות קו אופקי דק של אובייקט הדומה ללוח של דמות הגולש הכסוף של מארוול. NASA/Goddard/Arizona State University, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונות מציגות קו אופקי דק של אובייקט הדומה ללוח של דמות הגולש הכסוף של מארוול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, NASA/Goddard/Arizona State University

עוד בחלל

נאס"א שולחת "מסר בבקבוק" לירח של צדק - כולל מילה אחת בעברית

הזדמנות של פעם בחיים: מדענים ישראלים תיעדו סופרנובה - בזמן אמת

הדאנורי היא החללית הראשונה של דרום קוריאה על הירח, בעוד שה-LRO מקיפה את הלוויין הטבעי של כדור הארץ כבר 15 שנה.

צוות המבצעים של LRO במרכז טיסות החלל גודארד של נאס"א במרילנד כיוון את המצלמה שלו בזמן ובמקום הנכון כדי לקבל הצצה לדאנורי - הישג שדרש "תזמון מעולה", לפי סוכנות החלל. בהיפוך תפקידים, באביב שעבר הייתה זו הדאנורי שצילמה את ה-LRO כשהיא חלפה כ-11 מייל מעל החללית האמריקאית ב-7 באפריל.

ככה זה נראה:

המפגש הזה אינו הראשון של הגשושיות האמריקאית והקוריאנית. באפריל 2023 הצליחה דאנורי לצלם את LRO, והדגימה את שיתוף הפעולה בין סוכנויות החלל הבינלאומיות בחקר הירח. מפגשים כאלה הם הזדמנות לבחון את יכולות המכשירים השונים שעל אותן חלליות. הפעם, למשל, הוכחה יכולתה של LRO לתזמן את הצילום באופן מדויק מספיק כדי לצלם את דאנורי - אך מצד שני הוכח כי המהירות ההדדית שלהן אינה מאפשרת זיהוי ברור של החללית הקוריאנית בתמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully