וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט הלווייני של אילון מאסק יופעל בקרוב בתימן

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 12:24

בכיר בממשלת תימן אישר כי שירות האינטרנט הלווייני סטארלינק של אילון מאסק יופעל בחודש הקרוב. מדובר במהלך שפוטנציאלית ישפר באופן דרמטי את שירותי האינטרנט בתימן שסובלת ממלחמת אזרחים קשה מאז 2014, ונשלטת ברובה על ידי החות'ים

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

בכיר בממשלת תימן, המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ונלחמת בחות'ים, אישר היום (חמישי) בדיווח באל-ערביה כי שירות האינטרנט הלווייני סטארלינק של אילון מאסק יופעל בקרוב במדינה. הדיווח מגיע זמן קצר לאחר שמאסק התבטא נגד האיסלאם הקיצוני והסכים עם אמירה כי "המערב מפני קיצוניים וטרוריסטים".

אם העסקה תצא לפועל, תצטרף תימן למדינות כמו ישראל וירדן, בין הבודדות במזרח התיכון שאישרו את השימוש בסטארלינק. מדובר במהלך שפוטנציאלית ישפר באופן דרמטי את שירותי האינטרנט בתימן שסובלת ממלחמת אזרחים קשה מאז 2014.

עם זאת, חשוב לציין שמרבית המדינה נשלטת על ידי המיליציה החות'ית, שמפעילה גם את רשתות הטלקום באזורים שבשליטתה. אולם, המסופים של סטארלינק מתחברים ישירות לרשת של לוויינים, ולכן אינם זקוקים לאישור של המורדים.

לוויין של סטארלינק. Starlink, ShutterStock
לוויין של סטארלינק/ShutterStock, Starlink

מטרתו של פרויקט Starlink הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ. מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully