וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו בבודפשט: התפרצות סולארית גרמה לזוהר הצפוני להופיע באזורים דרומיים מהרגיל

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 18:31

התפרצות סולארית אדירה גרמה לתצוגות מרהיבות של זוהר צפוני ברחבי העולם, תופעה נדירה שנצפתה גם באזורים לא צפויים דרומה יותר. צפו בתמונות

התפרצות סולארית אדירה, שלא נראתה כמותה מאז 2003, הציתה את השמיים בימים האחרונים. זוהר הצפון, תצוגת אור מרהיבה המתרחשת בדרך כלל באזורים קוטביים, נדד דרומה והפתיע תושבים באזורים לא צפויים - כמו בודפשט, אלבמה וצ'ילה. אפילו באורורה אוסטרליס, הזוהר הדרומי, ניתן היה לחזות באזורים צפוניים יותר. מומחים ממינהל האטמוספירה והאוקיינוסים האמריקני (NOAA) מזהירים מפני השפעות אפשריות נוספות של התפרצות זו, הכוללות שיבושים ברשתות החשמל ואף פגיעה בלוויינים.

הזוהר הצפוני, או אורות הצפון, נוצרים בחגורת ואן אלן - רצועות של חלקיקים טעונים אנרגטית, המקיפים את כדור הארץ. כאשר חלקיקים טעונים אנרגטית מגיעים מהשמש, הם מתנגשים עם חלקיקי גז באטמוספירת כדור הארץ וכך נוצר המראה המרהיב. צבעי המופע (אורות הקוטב) משתנים בהתאם לסוגים של חלקיקי הגז המשתתפים בתהליך. מפגש עם חלקיקי חמצן למשל, מוליד מופע של אורות ירוקים ואילו מפגש נדיר יותר עם חלקיקי מימן או חנקן, מוליד מופע של אורות אדומים וכחולים.

כצפוי, התפרצות השמש החזקה גרמה לתצוגות מרהיבות של הזוהר הצפוני ברחבי העולם, ותמונות מרהיבות מוצפות ברשתות החברתיות. צלמים חובבים ומקצוענים כאחד תפסו את האורות הצבעוניים רוקדים בשמיים, מאיזור לפלנד הקפואה ועד לדרום ארה"ב החם יחסית.

הזוהר הצפוני מעל אוקראינה. GettyImages
הזוהר הצפוני מעל אוקראינה/GettyImages
הזוהר הצפוני מעל צ'ילה. רויטרס
הזוהר הצפוני מעל צ'ילה/רויטרס
הזוהר הצפוני במיין, צפון ארה"ב. GettyImages
הזוהר הצפוני במיין, צפון ארה"ב/GettyImages
הזוהר הצפוני מעל בודפשט. רויטרס
הזוהר הצפוני מעל בודפשט/רויטרס
הזוהר הצפוני מעל אוקראינה. GettyImages
הזוהר הצפוני מעל אוקראינה/GettyImages
הזוהר הצפוני מעל ונקובר, קנדה. רויטרס
הזוהר הצפוני מעל ונקובר, קנדה/רויטרס
הזוהר הצפוני מעל צ'ילה. רויטרס
הזוהר הצפוני מעל צ'ילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully