וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים גילו סימנים לתחנות כוח חייזריות ענקיות בחלל העמוק

27.5.2024 / 0:03

מחקרים חדשים חושפים סימנים די מובהקים לכך ש"תחנות כוח" ענקיות מקיפות כוכבים במרחק של אלפי שנות אור מאיתנו - וכמשתמע מכך מצביעות על חיים בכוכבי לכת רחוקים

מה זה כדור דייסון?/טיקטוק

מסתמן שאנחנו רגע מלקבוע באופן חד משמעי שיש חיים תבוניים בכוכב אחר - מדענים מצאו את הסימן המובהק ביותר לכך ש"תחנות כוח חייזריות ענקיות" מקיפות לא פחות מ-60 כוכבים בחלל העמוק. אם יתברר כי מבני החלל האלו אכן קיימים, זה יתן את החותמת הרשמית לחיים מחוץ לכדור הארץ.

מזה יותר מ-50 שנה שאסטרונומים סבורים שניתן לאתר בחלל מבנים שמקורם אינו מכדור הארץ. למעשה היה זה הפיזיקאי פרימן דייסון שתיאר לראשונה מבנה היפותטי שאותו כינה "כדור דייסון", המקיף כוכב ומאפשר לאגור את האנרגיה הנפלטת ממנו למטרת אספקת אנרגיה אינסופית לתרבויות מתקדמות מאיתנו. אסטרופיזיקאים ומדענים פלנטריים רואים בכדורי דייסון ובטכנולוגיות דומות אחרות כסימנים לטכנולוגיה שנמצאת אי שם ביקום.

כעת, שני מחקרים חדשים תומכים בתיאוריית הכדור שואב האנרגיה הזו אחרי שנמצאו חריגות המגיעות מהחלל העמוק להן אין הסבר מדעי ברור. שני צוותים של אסטרונומים, בראשות מתיאס סואזו מאוניברסיטת אופסלה שבשבדיה וגבי קונטארדו מבית הספר הבינלאומי ללימודים מתקדמים באיטליה, ניהלו את המצוד האחרון אחר נתוני האינפרא האדום הבלתי סדירים שעשויים לחשוף כדור דייסון מרוחק.

החוקרים מיזגו נתונים מטלסקופ החלל גאיה של סוכנות החלל האירופית, טלסקופ החלל Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) וטלסקופ האינפרא אדום הקרקעי MASS2. על אף שעשויים להיות הסברים אחרים לעודף אותות האינפרא אדום שהם מצאו, סואזו ציין: "ההסבר המרתק ביותר עשוי להיות כדורי דייסון אמיתיים".

קבוצת המחקר של סואזו בשבדיה קבעה כי שבעה כוכבים מסוג ננס אדום, במרחק של עד 900 שנות אור מכדור הארץ, מייצרים פי 60 יותר חום אינפרא אדום ממה שהיה צפוי בהתבסס על גודלם. עבור כל כוכב ננס אדום, הם חישבו כמה מהקרינה שלו תצטרך להיחסם על ידי טכנולוגיה אפשרית לאיסוף אנרגיה כדי לייצר את היחס הנמדד של חום אינפרא אדום לעומת אור נראה. הערכים נעו בין 3% ל-16% של כיסוי עבור שבעת הכוכבים יוצאי הדופן שהם זיהו. "ניתוחים נוספים נחוצים בהחלט כדי לחשוף את טבעם האמיתי של מקורות אלה", כתב הצוות במחקרם, שפורסם החודש ב-Mothly Notices of the Royal Astronomical Society.


עוד בנושא:
מאות כוכבים נעלמו מהחלל בלי להשאיר עקבות - האם זה בגלל ציוויליזציה מתקדמת?

תעלומת הכוכב הדועך של טאבי - למה הוא מהבהב?

חייזרים שואבים אנרגיה? הכוכב המסתורי ביקום נהיה יותר מוזר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הממצאים מקבוצתה של קונטארדו באיטליה היו נרחבים יותר, כששם השתמשו במודל מחשב אחר של למידת מכונה כדי לחפש אחר אותות אינפרא אדום של כדורי דייסון, כדורים חלקיים או נחילי דייסון (שדומים לכדור דייסון במטרה, אך שונים בצורה).

הם זיהו 53 מועמדים פוטנציאלים - כולל חום אינפרא אדום מוזר סביב מספר כוכבים דמויי שמש גדולים יותר, בטווח שהשתרע רחוק יותר מהכוכבים המועמדים של צוות סואזו: עד 6,500 שנות אור מכדור הארץ. קונטרדו אמרה שגם הכוכבים הפוטנציאלים של הקבוצה שלה וגם אלו של סואזו מסקרנים, אך אסטרונומים ומדענים אחרים יצטרכו לבצע תצפיות מעקב כדי לאשר את התיאוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully