וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה קרה למייסד Myspace שמכר אותה ב-580 מיליון דולר

13.6.2024 / 0:01

טום אנדרסון, הנשיא המייסד של מייספייס, מכר את הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם בסכום של 580 מיליון דולר ובניגוד למאסק וצוקרברג הוא החליט לפרוש לגמלאות וליהנות מהחיים הטובים. קבלו הצצה לחיים מעוררי הקנאה שלו

ככה נראתה "מייספייס החדשה" בשנת 2013/@myspace

בעוד טייקונים כמו מארק צוקרברג ואילון מאסק שומרים על פרופיל גבוה ואפילו תיכננו להילחם זה בזה בכלוב, הנשיא המייסד של מייספייס, טום אנדרסון, מכר את הרשת החברתית המקוונת שלו ב-2005 תמורת 580 מיליון דולר ופרש מעולם הטכנולוגיה כדי ליהנות מהחיים הטובים - לטוס מסביב לעולם ולפתח את תחביב הצילום שלו.

הבחור הידוע בשם "טום מ-Myspace" פרש לגמלאות בשנות ה-40 לחייו עם מספיק כסף כדי לא להמשיך לרדוף אחריו. הוא היה הבעלים של הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם בעשור הראשון של שנות ה-2000. Myspace הייתה יותר מפלטפורמה של רשת חברתית - היא הייתה תופעה תרבותית שהגדירה עידן של אינטראקציה מקוונת בראשית דרכה. בין המאפיינים הזכורים ביותר של מייספייס היה החבר הראשון של כל אדם שרק הצטרף לפלטפורמה - טום אנדרסון בכבודו ובעצמו. הוא למעשה היה החבר (Friends) הראשון של כל משתמשי הרשתות החברתיות באשר הן.

בזמן שפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין צברו תאוצה, הבולטות של מייספייס החלה לדעוך. עוד לפני שזה קרה, אנדרסון, שהשיק את הפלטפורמה שלו ב-2003 לצד כריס דהוולף, החליט לנצל את הצמיחה של מייספייס ב-2005 כדי למכור את החברה לתאגיד ניוז קורפ, שבבעלות איל התקשורת רופרט מרדוק, תמורת 580 מיליון דולר. חברת האם של מייספייס, אינטרמיקס מדיה, החזיקה גם ב-30 אתרים נוספים (כולל אתרי בלוגים והכרויות), שגם היו חלק מעסקת הרכישה. באותה עת הייתה מייספייס הרשת החברתית הפופולרית בעולם עם 100 מיליון משתמשים רשומים.

טום אנדרסון (הנשיא המייסד של מייספייס). Mark Davis, GettyImages
טום אנדרסון (הנשיא המייסד של מייספייס)/GettyImages, Mark Davis

אז מה טום עשה עם הכסף?

הגורו הטכנולוגי שהפך למולטי-מיליונר בגיל 35 המשיך לעבוד בחברה מספר שנים עד שב-2009, בגיל 40, הוא החליט להשאיר את אור זרקורי המדיה החברתית מאחור לטובת חיים שקטים יותר והשתמש בכספו כדי לטייל בעולם ולהשקיע בתחביבים שלו.

מי שהמשיך לעקוב אחריו ברשתות החברתיות, שם באופן אירוני הוא לא נוכח הרבה, ראה שיש לו בתים בלאס וגאס, לוס אנג'לס ואואהו, הוואי - שם הוא חי היום. במסעותיו הוא ביקר בין היתר בפיליפינים, האיים המלדיביים, אינדונזיה, סינגפור, סין וסקוטלנד, כשמדי פעם הוא משתף תמונות נוף מרהיבות שצילם. הוא לא מרבה לפרסם תמונות סלפי ובעיקר נשאר מאחורי המצלמה.

במקום לרדוף אחר מיזמים עסקיים נוספים, אנדרסון החליט להתמסר לתשוקות האישיות שלו אחרי שהתאהב בצילומי נוף כשהיה בפסטיבל Burning Man ב-2011, כך מספרים ב-ABCNews. הוא אמר ל-Influencive: "התשוקה שלי לצילום היא מה שגורם לי לטייל. יש לי מספר בתים במספר ערים, אבל אני לא רוצה להישאר רק איפה שנוח לי. אני רוצה להמשיך ליצור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עמוד ה-MYSPCE של טום אנדרסון (הנשיא המייסד של מייספייס). תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמוד ה-MYSPCE של טום אנדרסון (הנשיא המייסד של מייספייס)/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בראיון שפורסם ב-2014 הוא אמר: "אם היית מכיר אותי לפני מייספייס, בטח היית חושב שאני מלמד פילוסופיה באוניברסיטה כל חיי. אם היית פוגש אותי לפני הקולג', בטח היית חושב שאהיה מוזיקאי כל חיי".

כיום, עם שווי מוערך של 60 מיליון דולר, נשיא מייספייס לשעבר סיכם בביו שלו בדיוק במה הוא מעדיף להתמקד: "להנות מהחיים הטובים/תחביבים חדשים: גלישה, אדריכלות-עיצוב, צילום, גולף".

@unilad

Remember Tom from MySpace? This is what he's been doing with his life since leaving the company in 2009 ?

♬ original sound - UNILAD

הציוץ האחרון שלו ב-X (טוויטר) היה לפני 3 שנים (כשאחד האחרונים היה על נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, כשצייץ בהומור "עומד לצרף חבר חדש") ובאינסטגרם הוא היה פעיל בעיקר עד שנת 2018. מדי פעם הוא מפתיע את עוקביו בסטורי על המתרחש בחייו - בין אם זה זמן איכות עם הכלב שלו או מדרגות שהוא בונה למה שהוא מכנה "סיפון המדיטציה" שלו, ובאפריל האחרון, אחרי יותר מ-5 שנים, הוא שיתף סרטון קצר שלו משחק עם חבריו גולף. הפוסט המפתיע עורר תגובות: "אנחנו מתגעגעים לפלטפורמה שלך. החיים היו כל כך טובים ופשוטים פעם", כתב אחד ואחר הוסיף: "אז הפוסט הבא יהיה ב-2029?".

אחד הציוצים האחרונים שלו מ-2021:

הפוסט האחרון שלו באינסטגרם מאפריל האחרון (כשהוא לא העלה פוסטים מאז 2019):

ותמונות נוף ישנות יותר ששיתף:

על אף שהתרחק לגמרי מעולם הטכנולוגיה, הוא סיפר ב-2021 שהוא משקיע ב-SpaceX של אילון מאסק ובבינה מלאכותית (AI), אולם מתעקש לא להיות מעורב מעבר לזה.

רבים ממשיכים לעקוב אחרי טום מ"מייספייס" ומצפים לעדכונים ממנו, כשאחד צייץ לגבי בחירותיו בחיים: "הצלחה קשורה גם למה שאתה לא עושה. טום לא השתמש ב-Myspace כדי לשנות את תוצאות הבחירות, לגנוב נתונים של אנשים, לנפח את האגו שלו, להגביר דברי שנאה. הוא פשוט בנה משהו מדהים שהיווה רשת תקשורת חיובית לחברה". אחר כתב: "Myspace הייתה הרשת החברתית הכי טובה שיש. כל הרשתות והאפליקציות האחרות שיש היום מבאסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully