וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד גדול קדימה: החללית של SpaceX שוגרה בהצלחה, אך גורלה עדיין לא ברור

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 20:13

חברת החלל SpaceX ביצעה בהצלחה טיסת מבחן שלישית של החללית הענקית סטארשיפ, אך איבדה קשר עם החללית במהלך חזרתה לכדור הארץ. ובכל זאת, מדובר בהצלחה מסוימת בדרך לירח ולמאדים

החללית Starship בדרך לחלל/רויטרס

בפעם השלישית זה הצליח, כמעט: חברת SpaceX ביצעה היום (חמישי) בהצלחה טיסת מבחן שלישית של החללית הענקית Starship (סטארשיפ). הטיסה, שהייתה לא מאוישת, התקדמה בצורה חלקה משמעותית משני הניסויים הקודמים, והביאה את SpaceX צעד גדול קדימה לקראת המטרה המרכזית: להביא בעתיד בני אדם לירח ומאוחר יותר גם למאדים, כחלק מתוכנית ארטמיס.

לראשונה, הטיסה סטארשיפ השיגה שתי אבני דרך משמעותיות בהשוואה לטיסות קודמות: החללית הגיעה בהצלחה למסלול בגובה של כ-230 ק"מ מעל פני כדור הארץ, ולאחר מכן חדרה חזרה לאטמוספירה לאחר יותר מ-40 דקות. "זו הטיסה הרחוקה והמהירה ביותר של החללית אי פעם", אמרו נציגי SpaceX בשידור החי של האירוע. עם זאת, נתונים מעידים כי ככל הנראה אבד הקשר עם החללית במהלך חזרתה לכדור הארץ, בזמן שהייתה בגובה של כ-65 ק"מ.

החללית Starship בדרך לחלל. רויטרס, רויטרס
החללית הגיעה בהצלחה למסלול בגובה של כ-230 ק"מ מעל פני כדור הארץ. השיגור, היום/רויטרס, רויטרס

לאחר סיום טיסת המבחן, הודיעה רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) כי היא חוקרת "תקלה" שהשפיעה על החללית ואת רקטת ההאצה, המכונה Super Heavy. "לא דווח על פציעות או נזקים לרכוש ציבורי", מסרה הסוכנות בהצהרה. "ה-FAA מפקחת על חקירת התקלה בהובלת SpaceX כדי להבטיח שהחברה פועלת בהתאם לתוכנית חקירת התקלות שאושרה על ידי ה-FAA ודרישות רגולטוריות אחרות".

כזכור, שתי טיסות המבחן הקודמות של סטארשיפ הסתיימו בתוצאות מעורבות. טיסת הבכורה באפריל 2023 הסתיימה בכישלון חרוץ כאשר הטיל התפוצץ כ-4 דקות לאחר השיגור. הטיסה השנייה, שהתקיימה בנובמבר 2023, רשמה הצלחה חלקית. החללית הצליחה להגיע לחלל אך זמן קצר לאחר מכן - התפוצצה גם כן לאחר שהמשגר חווה פירוק כושל.

באפריל 2021 בחרה נאס"א ב-SpaceX, לפתח גרסה ייעודית של סטארשיפ עבור משימות מאוישות אל הירח כחלק מתוכנית ארטמיס. תוכנית ארטמיס היא תוכנית חלל מאוישת של ארצות הברית שמטרתה העיקרית היא הנחתת בני אדם על הירח ב־2025, לראשונה מאז 1972 בה נחתו אסטרונואוטים על הירח בתוכנית אפולו.

  • עוד באותו נושא:
  • SPACEX
  • חללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully