וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש מריגול: ממשל ביידן מחסל את תוכנת האנטי וירוס קספרסקי

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 10:25

ממשל ביידן הטיל איסור גורף על חברת קספרסקי הרוסית, מחשש לקשרים עם הממשל הרוסי ולסיכון ביטחוני פוטנציאלי. האיסור ימנע מהחברה למכור או לספק שירות ללקוחות אמריקאים - החל מהחודש הבא

קספרסקי. ShutterStock
קספרסקי/ShutterStock

ממשל ביידן נקט אתמול (שבת) בצעד דרמטי והטיל איסור גורף על חברת קספרסקי הרוסית למכור את מוצרי האנטי-וירוס שלה ללקוחות בארה"ב. החל מחודש יולי, החברה לא תוכל למכור את מוצריה ללקוחות חדשים, ולאחר חודש ספטמבר, היא לא תוכל לספק שירות ללקוחות קיימים.

מקור המעורה בפרטים מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החלטה זו נובעת מחשש לקשרים בין קספרסקי לבין ממשלת רוסיה, "שעלולים להוות סיכון ביטחוני". החשש הוא כי החברה תנצל את הגישה למחשבים אמריקנים כדי להתקין תוכנות זדוניות, לאסוף מידע רגיש ואף לעכב עדכוני תוכנה חיוניים.

שרת המסחר האמריקאית, ג'ינה ריימונדו, הודיעה על האיסור במסיבת עיתונאים רשמית. "הקשרים בין קספרסקי לבין הממשל הרוסי מעלים חשש ממשי ליכולתה של החברה לנצל את הגישה למחשבים אמריקאים למטרות זדוניות", אמרה ריימונדו. "אנו מחויבים להגן על הביטחון הלאומי שלנו, וצעד זה הוא חלק מהמאמצים שלנו להבטיח את בטיחות המידע של אזרחי ארה"ב".

במשך שנים, חברת קספרסקי הרוסית הייתה תחת ענן של חשדות בתחום הסייבר. כבר ב-2017 נאסר השימוש במוצריה בסוכנויות ממשלתיות בארה"ב, וב-2022 הצטרפה גם נציבות התקשורת הפדרלית לרשימת הגופים שמזהירים מפני הסיכונים הביטחוניים הכרוכים בשימוש במוצריה.

זה אינו מקרה בודד: ארה"ב נוקטת בצעדים נגד טכנולוגיות ממדינות יריבות עוד מתקופת הנשיא טראמפ, שניסה ב-2020 לחסום את אפליקציות טיקטוק ו-WeChat. אמנם מהלך זה בוטל, אך הוא הוביל לחקיקה חדשה שעלולה לאלץ את טיקטוק למצוא בעלים חדש כדי להישאר בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • קספרסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully