וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה בחלל: נאס"א ובואינג ידעו לפני השיגור על התקלה שנעלה את האסטרונאוטים

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 12:54

דרמה בחלל: דליפת הליום שהתגלתה בסטארליינר לפני השיגור מעכבת את חזרתם של האסטרונאוטים בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס לכדור הארץ. דיווח חדש חושף כי מנהלי נאס"א ובואינג ידעו על הדליפה, אך העריכו שהיא אינה מהווה סיכון

נאס"א. רויטרס
נאס"א/רויטרס

האסטרונאוטים של נאס"א, בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס, שוהים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) זמן רב מהצפוי, לאחר שסוכנות החלל האמריקנית דחתה שוב את חזרתם לכדור הארץ בעקבות תקלות שהתגלו בחללית. הצמד, שהמריא ב-3 ביוני על סיפון קפסולת ה"סטארליינר" של בואינג, תוכנן לחזור ב-14 ביוני, אך נראה שהם יישארו במסלול לפחות עד יולי. כעת, לפי דיווח חדש, מתברר שמנהלי נאס"א ובואינג ידעו על דליפת הליום בסטארליינר לפני שיגורה, אך העריכו שהיא קטנה מדי כדי לסכן את בטיחות החללית.

למעשה תאריך השיגור כבר נדחה בעבר בשל דליפה אחרת. לאחר ההמראה, התגלו ארבע דליפות הליום נוספות, שאחת מהן הותירה מנוע רקטי בלתי שמיש. בואינג סופגת את מירב הביקורת על המצב הנוכחי של סטארליינר. החברה כבר נמצאת תחת אש בעקבות תקלות חמורות במטוסיה בשנה האחרונה, עם לפחות 20 עובדים שחשפו חששות בנוגע לבטיחות ואיכות.

"אנו לוקחים את הזמן ועוקבים אחר תהליך ניהול המשימה הסטנדרטי שלנו", אמר סטיב סטיטש, מנהל תוכנית הצוות המסחרי של נאס"א. "אנו מאפשרים לנתונים להנחות את תהליך קבלת ההחלטות שלנו ביחס לניהול דליפות ההליום הקטנות וביצועי המנוע".

האסטרונאוטים של נאס"א, בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס. רויטרס
האסטרונאוטים של נאס"א, בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס/רויטרס

סטיטש טען כי למרות הבעיות, לסוכנות החלל עדיין יש אמון בסטארליינר, וטען שהחללית "מתפקדת היטב במסלול בזמן שהיא עוגנת בתחנת החלל". פקידי נאס"א דחו את הטענה שווילמור וויליאמס תקועים בתחנת החלל, וטענו שהם עדיין רשאים להתנתק ולחזור הביתה בכל עת אם תתעורר בעיה משמעותית.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully