וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של הטלוויזיות: בדקנו את ה-OLED המתקדמת ביותר של סמסונג

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 14:33

המסך החדש של סמסונג מצליח לדחוס את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לתוך פאנל בעובי של ס"מ בודד, וגם פותר הבעיה הגדולה ביותר בתצוגות OLED - השתקפויות. בדקנו, הופתענו וחזרנו עם מסקנה ברורה

ה-OLED S95D של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-OLED S95D של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סמסונג פתחה את שנת 2024 עם סדרת טלוויזיות חדשה, ובמרכזה ניצבת ה-S95D, טלוויזיית OLED המהווה את ספינת הדגל של החברה. בין היתר, המסך החדש מצויד בפאנל QD-OLED מהדור השלישי, המבטיח איכות תמונה משופרת, צבעים עשירים ומדויקים, אך גולת הכותרת היא טכנולוגיית "Glare Free" שפותרת את הבעיה הגדולה ביותר במסכי OLED: השתקפויות. קיבלנו את דגם ה-77 אינץ' לסקירה - וחזרנו עם מסקנה מאוד ברורה.

עיצוב

חברת סמסונג ממשיכה גם השנה עם העיצוב קל המשקל של הטלוויזיה, זו שוקלת הפעם כ-28 ק"ג (77 אינץ'), מה שנותן תחושה של תמונה צפה באוויר. המסך מגיע בעיצוב הדומה לזה שראינו עם דגם ה-OLED S95C מהשנה שעברה, כאשר הבמנה עצמו דק במיוחד - 1 ס"מ בלבד, ללא בליטות ועם שוליים צרים במיוחד שמוסיפים לתחושת הפרימיום.

סמסונג ממשיכה בקו העיצוב הנקי והמינימליסטי עם One Connect Box, תיבה שחורה ושטוחה, המזכירה במעט את עיצובה של קונסולת הפלייסטיישן 2, ומאכלסת את כל החיבורים של הטלוויזיה: ארבעה חיבורי HDMI, שלושה חיבורי USB, חיבור רשת, יציאת אודיו אופטית, חיבור אנטנה/כבלים וחיבור 3.5 מ"מ למערכות קולנוע ביתיות מותאמות אישית. כך, המסך נותר נקי מחיבורים ומבליט בחלקו האחורי.

ה-OLED S95D של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דק במיוחד - 1 ס"מ בלבד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שלט ה-Eco Remote המוכר והאהוב חוזר גם בדגם החדש, מציע עיצוב נקי ופשוט הכולל משטח ניווט עגול, לחצני אפשרויות, הפעלה, ופיקוד קולי, לצד מיקרופון מובנה. מתחת למשטח הניווט, ממוקמים לחצני ווליום וערוצים, לצד כפתורי חזרה, דף הבית, הפעלה/השהייה, וכפתורי שירות ייעודיים לאמזון פריים וידאו, דיסני+ ונטפליקס. גולת הכותרת של השלט היא פאנל סולארי בגבו, המאפשר לטעון את הסוללה המובנית באמצעות אור, ואם תרצו השלט מצויד גם ביציאת USB-C לטעינה ישירה.

השלט של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שלט ה-Eco Remote המוכר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הסוף להשתקפויות

בואו נדבר על אור, או ליתר דיוק - על האתגר שהוא מציב לצפייה בטלוויזיה. רובנו לא צופים בחושך מוחלט, והאור מהחלונות, המנורות או כל מקור אחר, יוצר השתקפויות שעלולות לפגוע בחוויה. בשנים האחרונות, טלוויזיות LED ניסו לפתור את הבעיה על ידי הגברת עוצמת התאורה האחורית לרמות מטורפות, כדי שגם בסצנות החשוכות ביותר, האור מהמסך ינצח את ההשתקפויות.

גם טלוויזיות OLED השתפרו מאוד בבהירות, אבל עדיין קשה להן להתחרות במסכי ה-LED החזקים ביותר. כאן נכנס לתמונה ה-S95D, שמביא בשורה חדשה לעולם ה-OLED עם בהירות שיא של כ-1,700 ניטים, מה שהופך אותו לאחד ממסכי ה-OLED הבהירים ביותר בשוק. אבל, זה החלק הקטן בטכנולוגיה שפותרת את בעיית ההשתקפות.

המסך החדש מתהדר בטכנולוגיה ייעודית של סמסונג - OLED Glare Free, חומר חדשני נגד בוהק שמפזר אפילו תאורה ישירה ומאפשר לשמור על דיוק גבוה של צבעים ועל חדות התמונה תוך הפחתה של ההשתקפויות. ותתכוננו, כי כך כנראה ייראו המסכים של כולנו בבית בשנים הקרובות.

ה-OLED S95D של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מגיע עם חומר חדשני נגד בוהק שמפזר אפילו תאורה ישירה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

במהלך הסקירה שלנו, ההבדל בין מסך OLED רגיל ל-S95D של סמסונג היה פשוט מדהים. בלילה, כשהמסך כבוי, הוא נעלם אל תוך הקיר כאילו היה חלק ממנו, בזכות השחור המושלם והיעדר ההשתקפויות בעזרת ציפוי המט. אבל מה שבאמת הפתיע אותי זו צפייה בשעות היום - אפילו תחת השמש הישראלית לא היה צורך לסגור תריסים או להחשיך את החדר.

איכות תמונה

כצפוי, ה-S95D של סמסונג היא חגיגה לעיניים וסיפקה את זווית הצפייה והאחידות המצוינים שאנו מצפים מטלוויזיית OLED. התמונות חדות, הצבעים עשירים והתנועה חלקה להפליא. הטלוויזיה הזו לא רק מציגה תוכן, היא חושפת את הפרטים הקטנים ביותר, בין אם מדובר בנוצה של ציפור או בטיפת מים נוצצת. בקיצור, סצנות טבע קמות לתחייה על המסך, עם כל ניואנס ומרקם מוצגים בבהירות מדהימה.

בהשוואה לטלוויזיות OLED אחרות בחדר חשוך, ה-S95D הייתה הטלוויזיה הטובה ביותר שבדקנו. המבחן שעשינו כלל בדיקה של מגוון רחב של תכנים בפורמטים שונים - סדרות, סרטים, סטרימינג, תכנים ישנים ו-4K. התוצאות היו מרהיבות בכל פעם. למעשה, מבחינת איכות תמונה, אפשר לומר שזו טלוויזיה שמיועדת ומוכנה לקצה גבול היכולת של מסכי OLED ב-4K - עד שה-8K ייכנס לחיינו בעשור הקרוב (וכן, כרגע קשה מאוד למצוא סרטים או סדרות שתומכים ברזולוציה הזאת).

ומה לגבי צריבות במסך? סמסונג הטמיעה מערכת ייעודית שמניעה את הפיקסלים, במטרה להתמודד עם התופעה. הטכנולוגיה פועלת על ידי הזזה עדינה של התמונה המוצגת על המסך במרווחי זמן קבועים. ההזזה היא כה קטנה עד שאינה מורגשת לעין האנושית, אך היא מספיקה כדי למנוע מהפיקסלים להיתקע במצב אחד למשך זמן רב מדי.

ה-OLED S95D של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בהשוואה לטלוויזיות OLED אחרות בחדר חשוך, ה-S95D הייתה הטלוויזיה הטובה ביותר שבדקנו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אגב, גם לחובבי גיימינג ה-S95 מציעה חוויה מעולה. תפריט המשחק שלה, שמציג מצבי תמונה, רזולוציה, קצב ריענון ועוד, מעוצב היטב וקל לשימוש. במשחק ב-Xbox או בפלייסטיישן 5, המשחקים נראים גם כן נהדר. למרות שהקונסולות לא תומכות בקצב רענון של 144 הרץ (שהמסך מסוגל להציג; כלומר תהיה תמיכה קדימה), כל פיקסל עדיין מתעורר לחיים והמשחקיות זורמת בצורה חלקה להפליא.

ה-OLED S95D של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גם לחובבי גיימינג ה-S95 מציעה חוויה מעולה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך חכם

כמו כל טלוויזיות סמסונג, גם ה-S95D מגיעה עם מערכת ההפעלה המוכרת והנוחה של החברה, Tizen Smart TV. המערכת כוללת את כל האפליקציות המוכרות, כולל אפליקציות ישראליות כמו סלקום tv ו-NEXT TV ושירותי הסטרימינג הפופולריים כמו נטפליקס, יוטיוב ואפל TV. בנוסף, תוכלו למצוא דפדפנים לגלישה באינטרנט ישירות מהטלוויזיה.

בנוסף, המסך מאפשר להתחבר בצורה חלקה למכשירים החכמים שלכם באמצעות הטלוויזיה
בעזרת רכזת SmartThings מובנית בטלוויזיה. כך למשל, אפשר לחבר מכשירים חכמים התואמים לתקני Matter ו-HCA ולשלוט בהם בצורה חלקה, מבלי להזדקק למכשיר נוסף כלשהו. תוכלו גם לקבל הודעות על מצב המכשירים החכמים שלכם ישירות ממסך הטלוויזיה.

לסיכום

נתחיל מהסוף: ה-S95D הוא השקעה גדולה, גם לאחר שהמחיר שלו כנראה ירד בהמשך השנה - 19,990 שקלים ל-77 אינץ', 13,099 שקלים ל-65 אינץ, ו-10,099 שקלים ל-55 אינץ'. המחיר לא מתאים לכל כיס, כמובן, אבל אם יש לכם את היכולת להשקיע ואתם מחפשים את הפסגה של מסכי הטלוויזיה עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בקטגוריה, התמורה בהחלט שווה: המסך הוא הבהיר ביותר שראינו אי פעם בטלוויזיות OLED, מדובר בדגם היחיד שמגיע ציפוי מיוחד המונע השתקפויות, דיוק התמונה והצבעים פשוט חד ויוצא דופן, וקופסת החיבורים החיצונית של סמסונג הופכת את ההתקנה לקלה ונוחה יותר - ללא כבלים מיותרים מאחורי הטלוויזיה.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג
  • OLED

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully