וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי מדיניות מעורר מחלוקת: מטא הודיעה - המילה "שהיד" תותר לשימוש

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 18:14

הרשת החברתית תאפשר את השימוש במונח "שהיד" בפלטפורמות שלה, כל עוד התוכן אינו מפר את כללי החברה או מקושר לתוכן אלים. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצות של מועצת הפיקוח של החברה

מטא. ShutterStock
מטא/ShutterStock

פייסבוק (Meta) הודיעה על שינוי מדיניות דרמטי ומעורר מחלוקת, המאפשר שימוש במונח "שהיד" בפלטפורמות שלה. השינוי, שמגיע בעקבות המלצות מועצת הפיקוח העליונה של החברה, יאפשר שימוש במונח כל עוד התוכן אינו מפר את מדיניות החברה או משותף יחד עם שלושה סימנים של אלימות.

בהודעה רשמית, מטא ציינה כי היא מקבלת את המלצת המועצה המפקחת של החברה ותאפשר את השימוש במילה "שהיד" בכל המצבים, "למעט התוכן שיפר את מדיניות החברה או ישותף עם אחד או יותר משלוש סימני אלימות". שלושת סימני האלימות שזיהתה המועצה הם: הצגה ויזואלית של נשק או התחמשות, הצהרה שיש בה כוונה או עידוד של התחמשות או של נשק, או התייחסות לאירוע ייעודי.

מטא. Ink Drop, ShutterStock
בהודעה רשמית, מטא ציינה כי היא מקבלת את המלצת המועצה המפקחת של החברה/ShutterStock, Ink Drop

"התוצאות הראשוניות של ההערכה מצביעות על כך שהמשך הסרת תוכן כאשר 'שהיד' משויך לתוכן שמפר מדיניות - או כאשר שלושת סימני האלימות קיימים - מגביל את התוכן הפוטנציאלי המזיק ביותר מבלי להשפיע באופן לא פרופורציונלי על חופש הביטוי", נכתב בהודעה.

מטא התחייבה לעדכן את ועדת הפיקוח על ההתקדמות לקראת יישום מלא של ההמלצות. כצפוי, השינוי במדיניות צפוי לעורר דיון ציבורי נרחב ולעורר שאלות בנוגע לאיזון בין חופש הביטוי לבין מניעת הסתה לאלימות בפלטפורמות חברתיות.

במרץ האחרון מועצת הפיקוח טענה כי "הגיעה למסקנות וקבעה כי הכללים של מטא לגבי 'שהיד' לא לוקחים בחשבון את "המשמעויות הרבות של המילה וגרמו להסרת תכנים שלא נועדו לשבח פעולות אלימות". כמו כן, לדברי המועצה, "מטא מתארת ​​את המילה שהיד כמונח מכובד, הנמצא בשימוש בקהילות רבות ובחוצה תרבויות, דתות ושפות. המילה מתייחסת לאדם שמת באופן בלתי צפוי, כמו בתאונה, או בכבוד, כמו במלחמה".

חשוב להזכיר שהשימוש ברשתות חברתיות על ידי מחבלים נמצא בעלייה, ואלו לא הפכו רק לכלי להפצת תעמולה ומידע כוזב, אלא גם זירה להצהרות כוונות זדוניות. לא פעם, לפיגועים רצחניים קדמו פוסטים מצד המחבלים, המציבים אתגר משמעותי בפני גורמי הביטחון, בהם הביעו את רצונם להפוך לשהידים, כמעין "צוואה אחרונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המועצה המפקחת הוקמה בשנת 2018 על ידי חברת מטא (לשעבר פייסבוק) במטרה להוות גוף עצמאי שיפקח על תוכן בפלטפורמות החברה, ביניהם פייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ. הקמתה הגיעה כתגובה לביקורת הולכת וגוברת בנוגע לאופן שבו מטא מטפלת בתכנים בעייתיים, כמו דברי שטנה, מידע מוטעה ואלימות. בנוסף, היא ממומנת על ידי קרן עצמאית נפרדת, וחברי המועצה אינם ניתנים להדחה על ידי מטא, גם אם החברה אינה מסכימה עם החלטותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully