וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המציא מכונת זמן ונעלם: "מאמינים שגופתו נמצאה בשנות ה-30"

26.8.2024 / 0:13

עד היום לא ברור מה עלה בגורלו של "מד מן מייק", שטען כי הצליח להמציא מכונת זמן ולשגר את עצמו לעתיד. אחרים האמינו שהוא שיגר את עצמו בטעות לשנות ה-30 ושם מצא את מותו

מייק מרקום - בנה מכונה למסע בזמן ונעלם/@watch_the_rabbit_hole

האיש שטען כי המציא "מכונת זמן" נעלם במסתוריות ועד היום רבים מחפשים אחריו ומאמינים שהוא הצליח לשגר את עצמו לעתיד - או לעבר הרחוק. מייק מרקום שהיה מכונה "מד מן מייק" בנה מכשיר חשמלי במרפסת ביתו בסטנברי, מיזורי, בתחילת 1995 במטרה לשגר את עצמו לעתיד הקרוב ולהשיג את מספרי הלוטו הזוכים כדי להתעשר.

בגיל 21, כסטודנט להנדסת חשמל, הוא התחיל להתנסות במכשיר שנקרא "סולם יעקב". המכשיר הפשוט הציג ניצוץ חשמלי שקפץ קדימה ואחורה בין שני חוטים מקבילים ונראה מטפס במעלה הסולם. בזמן שהוא התעסק עם המכשיר, מייק טען שהוא הבחין במשהו חריג: מערבולת מעגלית רבת עוצמה. הוא החליט לבדוק את האפקט שלה ע"י זריקת בורג מתכת לתוכה. מייק טען שהבורג נעלם באוויר לפני שהופיע במרחק של כמה מטרים משם מספר שניות לאחר מכן. הוא האמין שבורג המתכת שוגר כמה שניות לעתיד - והופיע שוב ברגע שאליו שוגר. זה דרבן אותו לעבוד על מכונה שתשגר אותו לעתיד.

אולם, הבחור התמודד עם בעיה גדולה בניסויים שלו: הוא היה זקוק לכמות עצומה של אנרגיה כדי לגרום לזה לעבוד. כשניסה להגביר את האנרגיה של "מכונת הזמן" שלו, היא עלתה באש. מייק הסיק שאם הוא מתכוון לבנות מחדש את המכונה, עליו להשתמש בשנאים גדולים יותר כדי ליצור מתחים גבוהים יותר. מה שהוא היה זקוק לו עלה 20,000 דולר לכל שנאי, אז הוא החליט לפרוץ לתחנת כוח מקומית ולגנוב שישה שנאים ישנים כדי להמשיך בעבודתו.

ברגע שחיבר את השנאים ל"סולם יעקב", הוא גרם להפסקת חשמל המונית בשכונתו - והשבית את רשת החשמל למשך מספר שעות. עד מהרה הגיעו השוטרים לביתו עם צו חיפוש ועצרו אותו על גניבה ושימוש בשנאים.

על פי הדיווחים, מייק אמר לשופט במהלך משפטו שהוא מנסה לגלות את המספרים הזוכים בלוטו כדי לממן מעבדת מחקר. הוא שוחרר מהכלא מספר חודשים לאחר מכן וזכה לתהילה ברדיו המקומי, שם סיפר בהרחבה על הבורג הנעלם ועל תוכניותיו לבנות מכונת זמן. זה קרה בתוכנית הרדיו של ארט בל - שלעתים קרובות התמקדה בנושאים על טבעיים - בה ארט מיתג את מייק כ"מייק המשוגע" והוא אימץ את הכינוי באהבה.

בשידור מייק הסביר לארט ולמאזיניו שאין לו כסף מזומן או חלקי חילוף כדי להמשיך בניסויים שלו. הוא שיתף את מספר הטלפון שלו בשידור חי ולכאורה קיבל שיחות ללא הפסקה במשך שלושת הימים הבאים. בעזרת תרומות המאזינים, מכונת הזמן הבאה שלו הייתה גדולה וחזקה יותר מהקודמת. הפעם הוא ניסה ליצור מערבולת אלקטרומגנטית גדולה מספיק בשביל שאדם יוכל להיכנס אליה.

הוא הופיע בתחנת הרדיו שנה לאחר מכן, בעודו עובד על יצירת המכונה, וכשנשאל מה הוא ייקח איתו למסעותיו בזמן, אמר שרק את הטלפון שלו. במהלך הופעתו בתוכנית ב-1996, הוא אמר שהוא נמצא במרחק של 30 יום בלבד מלסיים את מכונת הזמן ה"חוקית" שלו.

אבל אז, ב-1997, נעלמו עקבותיו ורבים מיהרו לבדוק האם הוא עמד במשימתו. זמן קצר לאחר שנעלם, התקשר מאזין אל תוכנית הרדיו כדי לחשוף את המידע המוזר שהגיע אליו. לדבריו, בשנות ה-30, שוטרים מצאו אדם מת בחוף בקליפורניה. הגופה נמצאה מחוצה למוות בתוך צינור מתכת - כשבסמוך לו נמצא מכשיר מסתורי שנראה ממש כמו טלפון נייד משנות ה-90 המאוחרות.


עוד בנושא:
אמרנו לכם שאנשים נסעו בזמן - האם מסע בזמן בכלל אפשרי?

ההוכחה למסע בזמן? בתמונה מ-1943 נראה גבר שבידו טלפון נייד

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מייק טוען שבכלל הגיע לעתיד

אולם בניגוד לטענות שהוא נסע לעבר ומצא את מותו, משתמשים ברשת גילו שמספר שנים לאחר שדווח שהוא נעלם, "מייק המשוגע" הופיע בתוכנית אחרת של בל, "חצות במדבר". בתוכנית הוא סיפר פרטים נוספים על מכונת הזמן שלו, על הדרך שעבר ליצירתה ועל ההצלחה בשיגורו לעתיד. הוא אישר שגנב שנאים מתחנת הכוח של סנט ג'וזף בקינג סיטי, מיזורי. הוא אמר לבל שהוא בילה 60 יום בכלא וקיבל 5 שנות מאסר על תנאי. מייק טען שעבר לגור באוברלנד פארק, שם המשיך בתוכניותיו ליצור מכונת זמן, אבל ב"דרך חוקית" הפעם. הוא הקדיש 18 חודשים לבדיקות משמעותיות שכללו נסיינים חיים - אוגרים ושרקנים.

לאחר שהשיג הצלחה עם החיות, מרקום החליט להיכנס בעצמו ל"מכונת הזמן". "חפצים נעלמו ואז הופיעו שוב", הסביר מרקום. "אם אני זוכר נכון, השתמשתי בערך ב-200 חפצים ובעלי חיים בסך הכל. ערכתי למעלה מ-200 בדיקות". מרקום סיפר שקפץ ל'מכונת הזמן' וטען שהוא התעורר במרחק של 800 מייל (1,287 קילומטרים) מביתו, שנתיים וחודשיים לאחר מכן. לדבריו, השדות האלקטרומגנטיים גבו ממנו מחיר והוא סובל מאמנזיה. "בקיצור, זה מרגיש כאילו חטפתי רימון. אני מתעורר ואני 800 מייל מזרחה משם, שנתיים מאוחר יותר", טען מרקום.

האזינו לאחד הראיונות שלו:

@mr.creek7 "Madman" Mike Marcum, who seemingly vanished after claiming to have invented a time machine and appearing on the Art Bell "Coast to Coast" radio show. FOX 2 confirmed that he spent time in jail in 1995 for stealing transformers, which he said were essential for his alleged time-travel device. #scienceexperiments #jacobsladder #transformer #experiment #sciencetok #usa_tiktok #usa?? #tiktokusa #radiostation #interview #timetravel #techsavvy #genuis #tektok ♬ original sound - Mr.Creek

מאז שוב נעלמו עקבותיו ובשנה שעברה משתמש בשם Realmadmanmarcum (מד מן מרקום האמיתי) פרסם פוסט בבלוג שעוסק בפעילויות על טבעיות, שם הוא חבר מאז 2015, בו טען שהוא מייק האמיתי ושהוא אכן לא מת בשנות ה-30.

כשנשאל בנוגע לתכניתו לנסוע בזמן, הוא סיפר שהוא עובד על מכונה חדשה "אבל זה תקוע כרגע עד שאקבל כמה ממירים. יש לי כמה פאנלים של 24V באוטובוס שלי לטובת הפרויקט. הם קצת החלידו מהישיבה בחוץ", הוא אמר. הקוראים ביקשו שיוכיח שזה אכן הוא - אך המשתמש לא סיפק כל הוכחה שהיא. יש הטוענים שפגשו אותו ושוחחו איתו על חווית הנסיעה בזמן שלו, אך גם לכך אין שום הוכחות.

מייק והמסע בזמן שלו הפכו לנושא שיחה אהוב בקרב טיקטוקרים, ערוצי יוטיוב, שרשורי "רדיט" ופודקאסטים של פשע אמיתי שלכולם יש תיאוריות לגבי מי הוא היה והיכן הוא נמצא היום. עם השנים הוא הפך לאגדה אורבנית של מיזורי וגם היום - 26 שנים לאחר מכן - סיפורו מוגדר כאחת התעלומות הגדולות. האם מייק פשוט שינה את שמו והחליט לחיות חיים שקטים הרחק מעיני הציבור, או שפרויקט מכונת הזמן שלו באמת הצליח? רק "מייק המשוגע" יודע את האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully