וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חסימת אתר סדרות: מכה נוספת לצפייה הפיראטית בישראל

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 23:25

בית מהשפט פסק כי צעיר מהדרום שמכר מינויים לצפייה בתכנים פיראטים דרך ממירי IPTV, ייחויב לשלם לבעלי הזכויות בארגון זיר"ה סכום חסר תקדים של 195 אלף שקלים. ארגון זיר"ה: "מנהלים בימים אלו חקירות גלויות וסמויות ופתחנו כבר בעשרות הליכים משפטיים"

טלוויזיה. ShutterStock
טלוויזיה/ShutterStock

צעד נוסף במלחמה נגד הצפייה הפיראטית: בית משפט השלום בבאר שבע הטיל קנס חסר תקדים של 195,000 ש"ח על ח', צעיר מהדרום, בגין מכירת מינויים לצפייה בתכנים פיראטיים באמצעות ממירי IPTV. הקנס, שהוטל בשבוע שעבר, מהווה אבן דרך משמעותית במאבק של ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) בהפרת זכויות יוצרים בישראל.

על פי כתב האישום, הצעיר הפעיל אתר במשך חודשיים בלבד, שהכניס לכיסו 11,000 שקלים, אך בית המשפט קבע כי מדובר בהפרה חמורה של זכויות היוצרים. בכתב ההגנה, טען ח' שלא היה פסול במעשיו משום שרק מכר את הגישה לתכנים ושהוא לא גנב אותם. עוד הוסיף כי משום שהתכנים נמצאים בשרתים בסין, לבעל השרת יש את הזכות לשדר אותם תחת החוק הסיני והחוק הישראלי לא חל עליהם משום כך - טענה שגם אותה בית המשפט פסל.

הצעיר חויב לשלם לבעלי הזכויות בזיר"ה על העוולה שבהפצת התוכן ולא על הרווח שעשה ממנו ועל כן הסכום הגבוה. בצד זאת, הסכום נקבע גם מטעמים שנוגעים בשיקולי הרתעה כנגד תופעת מכירת שירותי IPTV פיראטיים. השופט עמית יריב קבע כי הצעיר הפר זכויות יוצרים על ידי שידור והעמדה לרשות הציבור של תכנים מקוריים ללא רשות, תוך שהוא מונע מהתובעים את זכות הפרסום הראשון. השופט הדגיש כי פעילותו של ח' מהווה תחרות לא הוגנת, שכן הוא הציע את התכנים במחיר נמוך משמעותית בהשוואה לשירותים החוקיים, תוך שהוא פוגע בהכנסותיהם של בעלי הזכויות.

בווידאו: עורך וואלה טכנולוגיה ינון בן שושן בריאיון לתוכנית וואלה פתרנו עם ליאת רון על הונאות אשראי/צילום: אולפן וואלה

ממירי ה-IPTV משווקים לרוב במאות שקלים בודדים ברשתות החברתיות ומאפשרים צפייה פיראטית דרך האינטרנט בתכנים ישראלים. הפצתם של הממירים, שכבר נחשף בעבר שבחלק מהמקרים מעורבת בפעילות עבריינית, מהווה הפרה משמעותית של זכויות היוצרים ומוקד למאבק של ארגון זיר"ה. כחלק ממאמצי הארגון למגר את התופעה הארגון פועל במגוון ערוצים ובהם גם תביעות אישיות נגד מפעילי השירותים.

ארגון זיר"ה מסבירים: "הציבור לרוב כלל לא מודע לכך שהשימוש בממירי IPTV, שהפכו לתופעה נפוצה כרוך בפעילות שעוברת על החוק ופוגעת קשות בזכויות היוצרים בישראל. הסכום הגבוה שנפסק נועד להרתיע גורמים המתפרנסים מגניבה של תוכן ומכירתו לציבור ללא הרשאה והפסיקה מהווה אבן דרך משמעותית במאבק להגנה על היוצרים. בימים אלו אנחנו מנהלים שורת חקירות גלויות וסמויות כנגד מי שמפיץ ומוכר שירותים לצפייה בתכנים פיראטיים ונגיע לכל מי שעובר על החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully