וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התקלה העולמית: דלתא איירליינס תובעת את מיקרוסופט במאות מיליונים

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 11:32

התקלה העולמית שהשביתה מיליוני מחשבים ממשיכה להכות גלים, הפעם בזירה המשפטית. דלתא איירליינס תובעת את מיקרוסופט וקראודסטרייק על הנזק שנגרם לה

מסך המוות הכחול בווינדוס. צילום מסך, אתר רשמי
מסך המוות הכחול בווינדוס/אתר רשמי, צילום מסך

התקלה העולמית בקראודסטרייק (CrowdStrike) שגרמה למסך המוות הכחול ב-8.5 מיליון מחשבי ווינדוס והשביתה מערכות קריטיות ברחבי העולם, ממשיכה להכות גלים. כעת, חברת התעופה דלתא איירליינס, שנפגעה קשות מהתקלה וביטלה אלפי טיסות, נוקטת בצעד דרמטי: היא שכרה משרד עורכי דין ותובעת פיצויים מחברות מיקרוסופט וקראודסטרייק.

התקלה, שהתרחשה לפני כשבועיים, שיבשה את פעילותן של חברות רבות, אך דלתא הייתה בין הנפגעות הקשות ביותר. החברה נאלצה לבטל יותר מ-6,000 טיסות, והותירה מאות אלפי נוסעים תקועים. הנזק הכספי שנגרם לדלתא מוערך במאות מיליוני דולרים.

לאחר שבועות של שיבושים ועיכובים, דלתא החליטה לנקוט בצעדים משפטיים נגד החברות האחראיות לתקלה. החברה מאשימה את מיקרוסופט וקראודסטרייק ברשלנות ובחוסר אחריות, וטוענת כי הן גרמו לה נזק כספי עצום.

איירבאס A330-900neo של דלתא איירליינס. איירבאס,
התקלה, שהתרחשה לפני כשבועיים, שיבשה את פעילותן של חברות רבות/איירבאס

דלתא אינה החברה היחידה שנפגעה מהתקלה. בתי חולים, בנקים ושירותים חיוניים אחרים ברחבי העולם סבלו גם הם מהשבתת מערכות. עם זאת, דלתא היא החברה הראשונה שנוקטת בצעדים משפטיים נגד החברות האחראיות.

התביעה של דלתא עשויה להיות רק ההתחלה. חברות אחרות שנפגעו מהתקלה עשויות ללכת בעקבותיה ולהגיש תביעות משלהן. התקלה בקראודסטרייק עשויה להפוך לאחת מתקלות הסייבר היקרות ביותר בהיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully