וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא שטף, שאב ולי היה זמן פנוי: בדקתי את השואב החדש של Ecovacs

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 16:55

הוא לא מביא מהפכה, לא מציג טכנולוגיות פורצות דרך, אבל הרובוט החדש של Ecovacs השאיר את הבית נקי ומבריק לחלוטין, ואנחנו נפרדנו מהדלי, המטאטא והסמרטוט. ועכשיו נשאר לנו להחליט מה עושים עם כל הזמן שהתפנה

DEEBOT X5 PRO OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
DEEBOT X5 PRO OMNI/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בעולם שבו הזמן הוא המשאב היקר ביותר, רובוטים שואבים-שוטפים-מנקים-מה-לא הפכו לבני לוויה חיוניים לכל בית מודרני. הם לא רק מנקים במקומנו, אלא גם מאפשרים לנו להתפנק קצת יותר, לפנות זמן יקר למשפחה, לתחביבים או סתם למנוחה, בלי רגשות אשם. ולא אמרתי את זה אף פעם, אבל הגאדג'טים האהובים עליי הם אלו שעוזרים לי לפנות זמן יקר ככל הניתן, ומונעים ממני לבצע מטלות מעיקות.

אז אחרי שהתנסיתי בשואב המתקדם של Roborock, הגיע לבדיקה ה-Deebot X5 Pro Omni של Ecovacs, שם מוכר בעולם השואבים הרובוטיים, להוכיח את עצמו. עם תג מחיר לא זול בכלל של 5,599 שקלים, השאלה המתבקשת היא האם הוא באמת שווה את ההשקעה? יצאנו לבדוק.

עיצוב ומבנה

השינוי הבולט ביותר ב-X5 הוא המעבר לעיצוב מעוגל-מרובע, בניגוד לעיצוב העגול שהיה נפוץ בדגמים הקודמים של Ecovacs. הרובוט מציג צורה ייחודית שדומה לאות D, מה שמאפשר לו להגיע לפינות בצורה יעילה יותר ולנקות אזורים שקשה להגיע אליהם עם שואב עגול. בנוסף, ה-X5 הוא שואב נמוך וצר יחסית, מה שמאפשר לו לנקות מתחת לרהיטים נמוכים בקלות.

ההפתעה האמיתית נמצאת בתחתית הרובוט. מברשת סיליקון איכותית מחליפה את המברשת הסטנדרטית שתמצאו בשואבים זולים. מברשות סיליקון ידועות ביכולתן לאסוף שיער ופרווה בצורה יעילה יותר, ללא הסתבכות. בנוסף, שתי מברשות קרצוף הרצפה (אותן יש להרכיב) מבטיחות ניקוי יסודי יותר, גם בפינות.

ואם אתם חדשים לעולם הרובוטים השואבים, כאן תגלו שה-ECOVACS X5 לוקח את הנוחות צעד אחד קדימה. הוא לא מגיע עם סתם תחנת עגינה רגילה, אלא עם תחנת ניקוי אוטומטית ומתקדמת שהופכת את כל חוויית הניקוי לקלה ונטולת מאמץ. אבל שימו לב - התחנה הזו היא לא קטנה. היא דורשת מקום משמעותי, אז וודאו שיש לכם מספיק שטח פנוי בבית כדי להכיל אותה בנוחות.

עם זאת, הגודל העצום הזה הוא לא סתם גימיק. המטרה של התחנה היא לחסוך לכם את כל הפעולות המעצבנות שקשורות לתחזוקה של רובוט שואב רגיל. במקום לאסוף את הלכלוך מהרובוט, לשטוף את המגבונים, לסחוט ולייבש - התחנה עושה את הכל בשבילכם. יש לה שני מיכלים - אחד למים נקיים ואחד למים מלוכלכים - כך שהרובוט תמיד מנקה עם מברשות (מופים) שעברו שטיפה. בנוסף, יש לה תא מיוחד עם שקית בד לאיסוף האבק, כך שאתם לא צריכים לרוקן את הרובוט כל הזמן.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
DEEBOT X5 PRO OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
DEEBOT X5 PRO OMNI/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הפעלה ראשונה

הצעדים הראשונים מאוד פשוטים: מעבר להורדת האפליקציה וחיבור הרובוט, פשוט ממלאים את מיכל המים הנקיים (אפשר להוסיף סבון לא מקציף), מתקינים את שקית האבק במקומה, וזהו - מוכנים לצאת לדרך. האפליקציה, Ecovacs Home (זמינה גם באנדרואיד וגם ב-iOS) היא השלט שלכם, עם כל הפעולות הבסיסיות וגם הגדרות מתקדמות יותר, כמו שליטה בעוצמת השאיבה וכמות המים, וסדר הניקיון לפי חדרים.

נקודה חזקה במיוחד היא יכולת המיפוי. בניגוד לחלק מהמתחרים שיצא לי לבדוק בעבר, כמו השואבים של שיאומי למשל שמחקו לי את המפות באופן פתאומי, ה-X5 Pro Omni זוכר את הבית שלכם בלי בעיה, ומאפשר בקלות לחלק אותו לחדרים. לדוגמה, דירה של כ-110 מ"ר מופתה תוך דקות ספורות - מרשים.

יש גם עוזרת קולית

השואבים של Ecovacs מציעים גם שליטה קולית נוחה באמצעות העוזרת הקולית YIKO. פשוט אמרו "OK YIKO" מכל מקום בבית, והשואב יגיב לפקודות שלכם. השואב אפילו יבין מאיפה קראתם לו ויגיע עד אליכם, ממש כמו כלבלב צייתן. תוכלו גם לבקש ממנו לנקות מתחת לספה, לקרצף את המטבח או להתמקד בחדר מסוים. רק אל תשכחו לדבר באנגלית, כי YIKO עדיין לא למדה עברית. אבל היי, זו הזדמנות מצוינת לשפר את האנגלית שלכם תוך כדי ניקיון הבית.

ביצועים

ואיך הביצועים, אתם שואלים? ובכן, תנו לי לומר לכם, כחובב ניקיון מושבע, לתת לרובוט קטן לנהל את העניינים בזמן שאני לא בסביבה זה כמו לקבל עוזרת אישית (רק בלי הדרמות והצורך להכין קפה ולשלם בסוף). ה-X5 לגמרי עמד במשימה, וגרף לעצמו ציון מושלם - 10 מתוך 10. הנה למה:

קודם כל, השטיפה פשוט מצוינת. הרובוט מרטיב את המברשות לפני שהוא יוצא לדרך, והתוצאה היא רצפה שמרגישה כאילו באמת שטפו אותה, לא סתם העבירו עליה סמרטוט לח. הרובוט כולל את טכנולוגיית שמרחיבה אוטומטית את המברשת כאשר היא מזהה פינות ואזורים נמוכים מתחת לרהיטים.

באמצע הניקיון הוא אפילו חוזר לתחנה להתחדשות - מתרוקן, מנקה ומייבש את המברשות באוויר חם, כדי שלא ישאירו סימנים על הרצפה. ניקוי המברשות ושאיבת המים מייצרים לא מעט רעש, אבל בשלב מסוים זה הופך להיות רעש לבן שמתרגלים אליו.

בכל הקשור לשאיבת אבק (ניתן להפעיל בנפרד), הוא התמודד בקלות עם שערות החתולים שלי (סיוט של כל בעל חיית מחמד), גרגרי חול, אורז וכל מה שהעזתי לזרוק עליו. שואבים אחרים שנכשלו בעבר נראו כמו צעצועים לידו. בקיצור, מאז שה-X5 הגיע, שטיפת הרצפה הפכה לזיכרון רחוק.

DEEBOT X5 PRO OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מתרוקן, מנקה ומייבש את המברשות באוויר חם. ה-X5 יוצא מתחנת העגינה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

למרות שתחנת העגינה האוטומטית של ה-X5 מטעינה אותו באופן קבוע, חיי הסוללה עדיין משחקים תפקיד. עם סוללה של 6,400 מיליאמפר/שעה, ה-X5 אמור להחזיק מעמד כ-164 דקות, מספיק לניקוי יסודי של רוב הבתים. עם זאת, בניסוי שלנו בבית בגודל של כ-110 מ"ר, הרובוט נזקק להטענת ביניים לפני שהצליח להשלים תוכנית ניקוי שאיבה + שטיפה. החדשות הטובות הן שהוא חזר לעבודה בדיוק מהנקודה שבה הפסיק לאחר הטעינה, כך שלא תצטרכו לדאוג להפעיל אותו מחדש.

ניווט

מבחינת ניווט, ה-X5 הוא בהחלט שואב חכם, אבל הוא לא המציא את הגלגל מחדש ולא מציג מהפכה. הוא מתמרן בקלות בין הרהיטים, כמעט ולא נתקע בחפצים, וכשהוא כן נתקל במשהו, ההתנגשות עדינה ורכה. בנוסף, הוא חכם מספיק כדי להרים את מברשות הקרצוף שלו לגובה של 15 מ"מ כשהוא עולה על שטיח, כך שלא תמצאו את השטיחים שלכם ספוגים במים.

עם זאת, למרות כל החוכמה הזו, טירחת סידור הבית לפני ואחרי השאיבה עדיין קיימת. עדיין צריך להרים מהרצפה כבלים, חוטים וכל מיני חפצים קטנים ועבים שעלולים להסתבך במברשות ולחנוק את הרובוט. אז למרות שה-X5 בהחלט מקל על מלאכת הניקיון, הוא עדיין לא לגמרי משחרר אותנו מהצורך בהכנה מוקדמת. ועוד פרט חשוב: הוא יודע לזהות חיות מחמד, כך שהוא לא יפריע להם להמשיך לרבוץ.

DEEBOT X5 PRO OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שתי מברשות קרצוף הרצפה (אותן יש להרכיב) מבטיחות ניקוי יסודי יותר, גם בפינות./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

לסיכום, ה-DEEBOT X5 OMNI מציע ביצועי ניקוי טובים, ומשאיר את הבית נקי ומצוחצח. תחנת העגינה האוטומטית חוסכת את הצורך בתחזוקה שוטפת, כמו מילוי מים לפני כל ניקוי. עם זאת, עדיין יש צורך בתחזוקה תקופתית, כמו ריקון מיכל המים המלוכלכים ומילוי מיכל המים הנקיים, החלפת שקית האשפה, וכן הסרת שיער שעלול להצטבר בחלקים הפנימיים של הרובוט.

תמצאו כאן תכונות מתקדמות כמו מברשות קרצוף מסתובבות, מברשת סיליקון, עוצמת שאיבה גבוהה ומיפוי מדויק, שהופכות אותו לתחרות ראויה למותגים מובילים בשוק. עם זאת, יש צד שני למטבע - המחיר. היבואנית הרשמית, רונלייט, מציעה אותו ב-5,599 שקלים, תג מחיר זול בכלל. מנגד, אם אתם מוכנים להשקיע, תקבלו רובוט שיפטור אתכם סופית מהמטלות המעיקות של שאיבת שטיחים ושטיפת רצפות.

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully