וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק AI: ה-Galaxy Z Fold 6 הצליח להפתיע אותנו

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 10:34

המנה העיקרית בדור השישי של הסמארטפונים המתקפלים העיליים של סמסונג היא בינה מלאכותית, אבל השנה יש גם כמה שיפורים מבניים. האם הוא שווה 7,000 שקלים? בדקנו

Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Galaxy Z Fold 6/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

על אף שגוגל הכריזה ממש לפני כמה ימים על המתקפל העילי החדש שלה, סמסונג היא זו שהכניסה את הסמארטפונים המתקפלים עם המסכים הגמישים למיינסטרים, והשנה היא כבר מוציאה את הדור הששי שלהם (או דור חמישי, תלוי איך סופרים). אז נכון שסקרנו פה את ה-Flip 6 הקטן והנגיש יותר, אבל מי שמגלם בגופו תרתי משמע את הרעיון שגלום בסמארטפון מתקפל הוא דווקא ה-Fold היקר יותר - שאו מסך גדול יותר בכיס, אבל שלא תופס מקום של מסך גדול. וכמובן, שלמו על זה יותר. אז מה חדש השנה ב-Galaxy Z Fold 6? קיבלנו אותו לסקירה.

עיצוב ומבנה

לעומת ה-Galaxy Z Fold של שנה שעברה, ה-Fold 6 שיכונה כאן מעתה בקיצור, הוא קל ודק יותר. לכאורה, ההבדל לא משמעותי: אנחנו מדברים על מילימטר וקצת במצב סגור, ו-14 גרם פחות, אבל משום מה, תחושתית זה הבדל עצום: ה-Fold 6 מרגיש לראשונה ביד כמכשיר קל ולא לבנה, כך שגם ה-14 גרם האלה עושים את ההבדל. המסך החיצוני התארך לו בעשירית האינץ' ועכשיו הוא 6.3 במקום 6.2 מלבד זאת, המבנה די דומה לשנה שעבר, והשנה יש גם עמידות תקנית למים ואבק, או ליתר דיוק חלקיקים גדולים - תקן IP48. זה אומר שהפולד 6 עמיד בפני טבילה במים עד מטר וחצי וחלקיקים בגודל של 1 מ"מ או יותר. זה אומר לא אבק, אבל כן נגיד, נמלה.

Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המסך החיצוני התארך לו בעשירית האינץ' ועכשיו הוא 6.3 במקום 6.2/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מה שכן, הצבעים השנה והגימור החיצוני מרהיבים, אני קיבלתי מכשיר באפור-כסוף חללי שהוא שובה עין, אם כי עדיין קצת תופס טביעות אצבע. גב המכשיר חלק לחלוטין מלבד במת העדשות, שלוש במספר שמסודרות בטור ולידן המבזק. במת העדשות כן גורמת למכשיר טיפה להתנדנד אם מניחים אותו על גבו על משטח ישר כמו שולחן. הלוגו סמסונג, כרגיל, נמצא על הציר בצד, וחזית המכשיר היא כולה צג, עם מצלמה קדמית בראשו במרכז.

במצב "ספר פתוח", כפתורי ההפעלה והווליום יושבים בצלע הימנית (כפתור ההפעלה הוא גם קורא טביעות אצבע), ומגירת ה-SIM בצלע השמאלית. כמובן, המכשיר תומך גם ב-eSIM כמו כל סמארטפון מודרני מהשנתיים שלוש האחרונות. בצלע העליונה נמצאים הרמקולים, ובתחתית המכשיר שוכן גם שקע ה-USB-C. מיקרופונים אגב, יש ארבעה - שלושה בראש המכשיר, ואחד בתחתית, כך שתמיד ישמעו אתכם טוב.

Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הצבעים השנה והגימור החיצוני מרהיבים/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מסך וצליל

עוד שיפור משמעותי ב-Galaxy Z Fold 6 השנה הוא שיפור רזולוציוני (או הפרדתי, בעברית). הרזולוציה של המסך שופרה ל-2160 על 1856 פיקסלים (מסך ראשי של 4K וגודל של 7.6 אינץ') והבהירות יותר מהוכפלה - מ-1200 ניט ל-2600. המסך החיצוני כאמור הוארך בעשירית האינץ', ועם רזולוציה משופרת של 2376 על 968 פיקסלים עם קצב רענון גמיש יותר לעומת הדגם הקודם - מהרץ אחד ועד 120 הרץ.

המשמעות של כל המספרים האלה, בדומה לשנים קודמות עם מסכי ה-AMOLED המצוינים של סמסונג, גם השנה היא תמונה משובחת על מסך גמיש (ה-"קפל" המורגש של ציר האמצע בשנים קודמות כאן כמעט ונעלם ולא מורגש, כנראה גם הודות לבהירות הגבוהה של המסך). אפשר לבחור בין מצב צבעים טבעי לעומת צבעים מוגברים, אני בחרתי בטבעי. כך או התמונה מצוינת: עם פרטים וצבעים עמוקים. היא אולי קצת חסרה בעומק שדה אבל לא בצורה מורגשת.

Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-"קפל" המורגש של ציר האמצע בשנים קודמות כאן כמעט ונעלם ולא מורגש/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

הצליל גם הוא מצוין, במיוחד אם מחזיקים את המכשיר לרוחב כך שהרמקולים הסטראופוניים נמצאים בצדדים. יש כאן תמיכה בדולבי אטמוס שעושה הבדל משמעותי, כולל אקולייזר ואפילו הגברת צלילים מבוססת גיל (כידוע, שמיעה של תדרים מסויימים פוחתת עם הגיל). התוצאה היא צליל משובח לכל אוזן.

מה שכן, המסך הריבועי הראשי עשוי להיות קצת מעצבן ביחסים שלו כשצופים בסרטים עם יחס מלבני. הגדלה למלוא גודל המסך, תחתוך לכם חלקים משמעותיים מהצדדים. הפיתרון לזה הוא להשתמש במסך החיצוני המלבני, וזה עובד נהדר, כולל היכולת לקפל את המכשיר בעזרת הציר כדי ליצור מעמד צפיה יש מאין. בקיצור, ה-Galaxy Z fold 6 הוא חבר מושלם לסרטים בדרכים.

Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המסך הריבועי הראשי עשוי להיות קצת מעצבן ביחסים שלו כשצופים בסרטים עם יחס מלבני./וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

צילום

חומרתית, מערך הצילום של ה-Galaxy Z fold 6 לא השתנה משנה שעברה וזהו אותו מערך צילום, הכולל חמש מצלמות בסך הכל: מצלמה ראשית אחורית של 50 מגהפיקסל וגודל פיקסל של 1 מיקרון, עדשה רחבה של 12 מגהפיקסל עם 1.12 מיקרון, ועדשת טלהפוטו של 10 מגהפיקסל עם זום אופטי של פי שלושה (וגם, גודל פיקסל של 1 מיקרון).

אליהן מצטרפות מצלמת הסלפי הקבועה במסך הקדמי של 10 מגהפיקסל (1.22 מיקרון), ומצלמה שמתחת לצג הראשי המתקפל, של ארבעה מגהפיקסל, ושני מיקרון גודל. המצלמה האחרונה, על אף ההישג הטכנולוגי של מצלמה חבוית מסך, תמיד מרגישה קצת מיותרת, סוג של גיבוי למצלמה הקדמית בקטע של, "אה, אם הטלפון פתוח אז שתהיה לכם מצלמה נוספת גם שם". זו חשיבה נכונה מבחינת ממשק משתמש, אבל בחיאת סמסונג, אם אתם כבר שמים שם מצלמה, שימו אחת לא פחות איכותית מהקדמית...

בכל מקרה, השיפור בצילום השנה, בהכרח, כולו תוכנתי והפרחים לבינה המלאכותית. כמו בשנה שעברה, ממש אין לנו תלונות (אבל יש תמונות! ראו מטה), וסמסונג כרגיל מספקים חוויית צילום מצוינת ברוב תנאי התאורה, כולל ייעוץ צילום לפריים הטוב ביותר, צילום סימולטני בכל המצלמות, וגם יכולות עריכה מתקדמות בבינה מלאכותית, כולל יכולת לטשטש או להעלים פריטים בתמונה - מי צריך פוטושופ?

צילום עם ה-Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
כמו בשנה שעברה, ממש אין לנו תלונות/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם ה-Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy Z Fold 6/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם ה-Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

המצלמה מספקת תמונות יום, פנים וחוץ נפלאות, לצד צילום לילה טוב בביצועיו (אם כי לטעמי קצת בהיר מדי, אבל את זה קל לתקן בתוכנת העריכה המובנית ולהפחית את כמות האור בתמונה לתמונות לילה דרמטיות יותר). גם צילום הווידאו וההילוך האיטי מספק תוצאות יפות. התלונות היחידות הן בטלהפוטו המקסימלי של הפי 30, שלפעמים קצת רועש ונוטה לצבעוניות יתר.

המחלוקת השנייה ההיסטורית היא כמובן עם מה שכונה "ירח סמסונג" - היכולת של המצלמה "להשלים פרטים" ולהוציא צילומי ירח מושלמים, אולי מושלמים מדי. כאן פשוט תלוי לאיזו אסכולה אתם שייכים: האם אתם מעדיפים תמונה טבעית, ואז תישארו פשוט עם נקודה בהירה וסתמית על רקע שחור, או שתתנו למצלמה לעשות את קסמי הבינה המלאכותית שלה ולהוציא תמונת ירח מרשימה שתוכלו להשוויץ בה לחברים? בכל מקרה, היכולת הזו עובדת נפלא ותמונות הירח כפי שתראו, נראות כאילו צילמתם אותן עם טלסקופ.

צילום עם ה-Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המחלוקת השנייה ההיסטורית היא כמובן עם מה שכונה "ירח סמסונג". וכך הירח נראה דרך ה-Z Fold 6/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם ה-Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים ובינה מלאכותית

בסעיף הזה של הסקירה אני אתחיל דווקא מהסוף: ה-Galaxy Z Fold 6 הוא מפלצת ביצועים, בזכות ערכת השבבים ומעבד ה- Snapdragon 8 Gen 3 ששודכה כאן ללא פחות מ-12 ג"ב זיכרון פיזי מהיר. במבחן הסינתטי של Wild Life Extreme הוא עבר את סדרת הדגל של סמסונג, ה-S24 (עם מעבדי ה-Exynos) השאיר אבק גם לאייפון 15 פרו (היחיד שנותן לו פייט זה ה-S24 Ultra כשה-Fold 6 עוקף רק 70 אחוז ממכשירי ה-S24 Ultra),.והוציא מספרים מטורפים: במבחן Wild Life Extreme הוא עבר 92(!) אחוזים מכלל המכשירים הנבדקים עם 4866 נקודות.

במבחן Solar Bay שמדמה משחקים עם גרפיקה מתקדמת ומיפוי קרניים (Ray Tracing), הוא הוציא תוצאה של 8270 נקודות, יותר טוב מ-87 אחוזים מכלל המכשירים הנבדקים. כאן הוא לא עקף את אחיו הגדולים מבית סמסונג (סדרת ה-S) או למשל את ה-OnePlus 12, אבל כן הוציא ביצועים יותר טובים מאייפון 15 פרו. קצב הפריימים הממוצע עמד על כ-32 פריימים לשניה, שזה בהחלט יספק לכם חוויית משחק חלקה, גם במשחקים כבדים.

גם במבחן הכי עדכני שבדקתי אותו, ה-Steel Nomad Light, שהיא גירסה קלה יותר של המבחן שמיועד במקור למחשבים ניידים, ושם לא ציפיתי לתוצאות מרשימות, הוא התמודד יפה, עם 1,580 נקודות ועדיין היה יותר טוב מ-58 אחוזים מהמכשירים הנבדקים, על אף קצב פריימים נמוך יותר.
בואו נדבר קצת על בינה מלאכותית. כמו בסדרת ה-S24 השנה, סמסונג העשירה כאן את ה-Fold 6 במגוון יכולות AI מסייעות: החל מה-Circle to Search השימושי מאוד, דרך סייעני הכתיבה והעיצוב השונים גם למיילים ולרשתות חברתיות, תרגום טקסטואלי וקולי בזמן אמת, תמלול קבצי קול ועד יצירת תמונות ותוספות חמודות כמו שינוי סגנון של טפט הרקע לפי סגנונות ציור.

לא כל התכונות תומכות כבר בעברית (כמו המתורגמן הקולי), אבל יכולות הכתיבה, התרגום, הסיכום ויצירת התמונות, עובדות נפלא, ואכן מסייע בעבודה. המתורגמן הקולי כן תומך בשפות אחרות שרלוונטיות לישראלים כמו אנגלית, רוסית וערבית, והוא גם כלי מצוין ללמוד שפה חדשה שבו אתם אומרים לו משפט והוא משמיע את התרגום בשפה אחרת. אם אתם חוששים לפרטיות שלכם, את כל העיבודים האלה אפשר גם לבצע מקומית במכשיר שלכם.

Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Galaxy Z Fold 6 הוא מפלצת ביצועים, בזכות ערכת השבבים ומעבד ה- Snapdragon 8 Gen 3/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

במכשירים מתקפלים כדוגמת ה-Fold 6, הסוללה פיזית מחולקת לשניים, ואלה בעצם שתי סוללות המחוברות יחדיו ונספרות כאחת. הקיבולת זהה לשנה שעברה, ועומדת על 4,400 מיליאמפר/שעה, עם תמיכה בטעינה מהירה של 25 וואט וטעינה אלחוטית. קצת קיווינו כבר לקבל כאן את תקן הטעינה החדש Qi2, אבל התבדינו. בכל מקרה, חיי הסוללה של ה-Galaxy Z Fold 6 מרשימים, ועומדים על כשני ימי פעולה בין טעינות בשימוש ממוצע, ועדיין קצת יותר מיום עבודה גם ביישומים כבדים. בקיצור, עם הצעצוע הזה לא תצטרכו לפגוש שקע כל יום, והוא יחזיק לכם בשקט יום עבודה שלם עד שתגיעו הביתה.

Galaxy Z Fold 6. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המכשיר במצב סגור/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

השורה התחתונה

ה-Galaxy Z Fold 6 הוא סמארטפון אנדרואיד מרשים בכמעט כל סעיף שבדקנו, וכמובן, נהנה מתצוגה רחבה וגדולה כשאתם זקוקים לה, ומתקפל לתצורה קטנה יותר בכיס (הוא עדיין מכשיר מאורך, אבל לא עבה משמעותית מסמארטפון רגיל). באמת שקשה למצוא חסרונות ב-Fold 6, עם חריג אחד: המחיר. ה-Galaxy Z Fold 6 לגירסת ה-256 גיגהבייט הוא 7,000 שקלים, ובאילת הוא יעלה לכם קצת פחות מ-6000 שקלים. זו עדיין הוצאה נכבדת מאוד בשביל סמארטפון, כי במחיר הזה אפשר לקנות מחשב נייד משובח.

ופה באמת הסוגיה: אלא אם יש לכם חשק בלתי נשלט למסך גמיש וסמארטפון מתקפל או צורך ספציפי בצג גדול שאפשר לשאת בכיס, זוהי באמת הוצאה גדולה בשביל סמארטפון. ההצדקה השנייה להשאיר לסמסונג שבע אלפיות בשביל סמארטפון היא אם תהפכו אותו גם לתחליף מחשב נייד, בחיבור למקלדת וצג גדול שזה בהחלט אפשרי בעזרת אפשרות ה-DeX האלחוטי, במיוחד עם תוספת יכולות ה-AI השנה. לסיכום, ה-Galaxy Z Fold 6 הוא סמארטפון מתקפל מוצלח מאוד, אם בכיסכם מצויה הפרוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully