וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של טלגרם נערמות: האיחוד האירופי פותח בחקירה חדשה

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 12:00

לאחר מעצרו של מנכ"ל החברה בחשד לשותפות לפשיעה חמורה, כעת האיחוד האירופי מצטרף לחקירה בחשד שטלגרם מסרה נתונים שקריים על מספר המשתמשים שלה ביבשת. החקירה החדשה עלולה להוביל לסנקציות משמעותיות ואף להכריח את טלגרם לבצע שינויים מרחיקי לכת

טלגרם. רויטרס
חקירה גם באירופה: טלגרם/רויטרס

אפליקציית המסרים המידיים טלגרם נמצאת תחת מתקפה מכל הכיוונים. לאחר מעצרו של מנכ"ל ומייסד החברה, פאבל דורוב, בצרפת בחשד לשותפות לדבר עבירה בסחר בסמים, הונאות ופדופיליה באמצעות הפלטפורמה שבבעלותו, כעת גם האיחוד האירופי מצטרף לחקירה. החשד: טלגרם מסרה נתונים שקריים על מספר המשתמשים הפעילים שלה ביבשת.

טלגרם הצהירה בפברואר כי יש לה 41 מיליון משתמשים באיחוד האירופי. במסגרת חוק השירותים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (DSA), טלגרם הייתה אמורה לספק מספר מעודכן החודש, אך לא עשתה זאת, והצהירה רק כי יש לה "הרבה פחות מ-45 מיליון משתמשים פעילים חודשיים בממוצע באיחוד האירופי".

אי מתן הנתונים החדשים מהווה הפרה של ה-DSA, לדברי שני פקידים באיחוד האירופי. הם הוסיפו כי סביר להניח שהחקירה של האיחוד האירופי תגלה שהמספר האמיתי גבוה מהסף ל"פלטפורמות מקוונות גדולות מאוד". הגדרה כזו כופה על הפלטפורמה חובות גדולות יותר בכל הקשור לתאימות וניהול תוכן, ביקורת חיצונית ושיתוף נתונים חובה עם הנציבות האירופית.

פאבל דורוב, מנכ"ל ומייסד טלגרם. רויטרס
מנכ"ל ומייסד טלגרם, פאבל דורוב/רויטרס

מרכז המחקר המשותף של הנציבות האירופית — שירות הנתונים והמדע הפנימי של האיחוד האירופי — עורך כעת חקירה טכנית כדי לקבוע את מספר המשתמשים של טלגרם באיחוד האירופי, זאת, לצד שיחות מתמשכות עם האפליקציה על החישובים שלה עצמה.

"יש לנו דרך באמצעות המערכות והחישובים שלנו לקבוע עד כמה נתוני המשתמשים מדויקים", אמר דובר הנציבות האירופית ל"פייננשל טיימס". "ואם אנחנו חושבים שהם לא סיפקו נתוני משתמשים מדויקים, אנחנו יכולים באופן חד צדדי להגדיר אותם [כפלטפורמה גדולה מאוד] על בסיס החקירה שלנו".

כאמור, הבעיות של טלגרם לא מסתכמות רק בחזית האירופית. בשבוע שעבר הוגש נגד המנכ"ל פאבל דורוב כתב אישום בסיוע לפדופיליה, סחר בסמים, הלבנת הון עבור ארגוני פשיעה והפצת תכנים בלתי חוקיים באמצעות האפליקציה שייסד. כמו כן, הואשם בסירוב לשתף פעולה עם רשויות החוק בחקירת עבירות שבוצעו דרך טלגרם.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully