וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 10 שנים בכלא: כתב אישום הוגש נגד מנכ"ל ומייסד טלגרם

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 9:50

המייסד של אפליקציית המסרים שוחרר בערבות של 5.5 מיליון יורו, אך נדרש להישאר בצרפת עד להודעה חדשה - דבר שעלול לקחת אפילו שנים. בבית המשפט הוא הואשם בכך שנתן יד, לכאורה, לביצוע עבירות פליליות באמצעות הפלטפורמה שלו

יוצר, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המסרים טלגרם, פאבל דורוב. GettyImages
פאבל דורוב, האיש שעומד מאחורי אפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם/GettyImages

אחרי שנעצר בשבת האחרונה, הרשויות בצרפת הגישו היום (חמישי) כתב אישום נגד פאבל דורוב, האיש שעומד מאחורי אפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם. דורוב מואשם בכך שנתן יד, לכאורה, לביצוע עבירות פליליות באמצעות הפלטפורמה שלו. ההאשמות החמורות הללו עלולות להוביל למאסר של עד 10 שנים אם יורשע. בינתיים, נאסר על דורוב לעזוב את צרפת עד להודעה חדשה.

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, דורוב הואשם בסיוע לפדופיליה, סחר בסמים, הלבנת הון עבור ארגוני פשיעה והפצת תכנים בלתי חוקיים באמצעות האפליקציה שייסד, וכן בסירוב לשתף פעולה עם רשויות החוק בחקירת עבירות שבוצעו דרך טלגרם. נזכיר כי למרות שאינה מוצפנת כברירת מחדל, הגישה הלא מתערבת של טלגרם לניהול תוכן פירושה שהאפליקציה נתפסת על ידי רבים כחלופה פרטית וחופשית לצנזורה לרשתות חברתיות אחרות.

בינתיים, דורוב שוחרר בערבות של 5.5 מיליון יורו, והוא נדרש להישאר בצרפת "תחת פיקוח בית המשפט" ולהתייצב בתחנת משטרה פעמיים בשבוע בזמן שהחקירה נגדו מתנהלת - דבר שעלול לקחת חודשים או אפילו שנים, כך מדווחים בוול סטריט ג'ורנל.

טלגרם. ShutterStock
דורוב הואשם בסיוע לפדופיליה, סחר בסמים, הלבנת הון עבור ארגוני פשיעה והפצת תכנים בלתי חוקיים באמצעות האפליקציה שייסד/ShutterStock

המעצר מעורר שאלות לגבי אחריותם של מנהלים על הנעשה בפלטפורמות שלהם. טלגרם פרסמה בתחילת השבוע הצהרה לפיה החברה "פועלת בהתאם לחוקי האיחוד האירופי" וכי "אבסורד לטעון כי פלטפורמה או בעליה אחראים לשימוש לרעה בפלטפורמה". המעצר גרר ביקורת מצד אישים כמו אילון מאסק, שפרסם בטוויטר "שחררו את פאבל" תחת התיוג "#FreePavel, ואדוארד סנודן, שקרא למעצר מונע פוליטית.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully