וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת חושפת את הסיבות מאחורי מעצרו הדרמטי של מנכ"ל טלגרם

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 20:33

התובעת המחוזית של פריז חשפה את הסיבה למעצר הדרמטי של פאבל דורוב. בין האשמות נגדו: תכני פדופיליה, סחר בסמים, הלבנת הון עבור ארגוני פשיעה. בינתיים, נשיא צרפת מקרון התייחס לשמועות על מעצר פוליטי והשיב: "צרפת מחויבת עמוקות לחופש הביטוי והתקשורת ותישאר כזו"

טלגרם. ShutterStock
טלגרם/ShutterStock

בליל שבת האחרון, נחת המטוס הפרטי של פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם, בשדה התעופה לה-בורז'ה בפריז. עם נחיתתו, הוא נעצר על ידי הרשויות הצרפתיות. אתמול, התובעת המחוזית של פריז, לור בוקואו, חשפה את רשימת החשדות החמורים שהובילו למעצרו הדרמטי. דורוב חשוד בשותפות לעבירות חמורות הכוללות הפצה ואחסון של תכני פדופיליה, סחר בסמים, הלבנת הון עבור ארגוני פשיעה, ואף סירוב לשתף פעולה עם הרשויות ולחשוף מידע חיוני לחקירה.

לאחר מעצרו, הובא דורוב בפני שופט שהאריך את מעצרו לארבעה ימים. כעת, לתובעים בפריז יש עד מחר בערב להחליט האם להגיש נגדו כתב אישום רשמי או לשחררו ולהופכו לעד במסגרת החקירה המתמשכת. דורוב צפוי להישאר במעצר עד יום רביעי, 28 באוגוסט.

המעצר מעורר שאלות לגבי אחריותם של מנהלים על הנעשה בפלטפורמות שלהם. טלגרם פרסמה הצהרה לפיה החברה "פועלת בהתאם לחוקי האיחוד האירופי" וכי "אבסורד לטעון כי פלטפורמה או בעליה אחראים לשימוש לרעה בפלטפורמה". המעצר גרר ביקורת מצד אישים כמו אילון מאסק, שפרסם בטוויטר "שחררו את פאבל" תחת התיוג "#FreePavel, ואדוארד סנודן, שקרא למעצר מונע פוליטית.

יוצר, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המסרים טלגרם, פאבל דורוב. GettyImages
פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם/GettyImages

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הגיב ב-X (טוויטר) ל"מידע כוזב" לפיו המעצר היה מונע פוליטית. "צרפת מחויבת עמוקות לחופש הביטוי והתקשורת, לחדשנות ולרוח היזמות. היא תישאר כזו", כתב מקרון אתמול (שני). "במדינה הנשלטת על ידי שלטון החוק, החירויות נשמרות במסגרת החוק, הן ברשתות החברתיות והן בחיים האמיתיים, כדי להגן על האזרחים ולכבד את זכויותיהם הבסיסיות. תפקידה של הרשות השופטת, בעצמאות מוחלטת, לאכוף את החוק".

למרות שאינה מוצפנת כברירת מחדל, הגישה הלא מתערבת של טלגרם לניהול תוכן פירושה שהאפליקציה נתפסת על ידי רבים כחלופה פרטית וחופשית לצנזורה לרשתות חברתיות אחרות. כזכור, טלגרם הייתה גם מקור מידע קריטי למלחמה המתמשכת בין אוקראינה לרוסיה, שנראה כי האחרונה מעוניינת למדי במה שקורה לדורוב. שגרירות רוסיה בפריז אומרת שהממשלה הצרפתית עד כה לא העניקה לה גישה לדורוב, שנולד ברוסיה ומחזיק גם באזרחות צרפתית וגם באיחוד האמירויות הערביות, שם ממוקם המטה של טלגרם.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully