וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלגרם משנה כיוון: תמסור פרטים אישיים של משתמשים לרשויות החוק - גם בישראל

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 11:18

טלגרם יוצאת למלחמה בפשע: האפליקציה תאפשר לרשויות גישה למידע על משתמשים החשודים בפעילות פלילית, במטרה להילחם בתופעות כמו טרור, פדופיליה וסחר בסמים. המנכ"ל: "לא ניתן לגורמים רעים לסכן את שלמות הפלטפורמה שלנו עבור כמעט מיליארד משתמשים"

טלגרם. רויטרס
טלגרם/רויטרס

בפוסט שפורסם אתמול בערוץ הטלגרם שלו, הכריז פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם, על שינוי מדיניות משמעותי בפלטפורמה. מעתה, החברה תשתף פעולה עם רשויות החוק ותספק מידע אישי של משתמשים, כולל כתובות IP ומספרי טלפון, במקרים בהם יש חשד לפעילות לא חוקית וצו בית משפט מתאים. המהלך מסמן תפנית חדה במדיניות הפרטיות הנוקשה של טלגרם, אשר הציבה אותה כמקלט בטוח עבור משתמשים המחפשים אנונימיות. בעבר, דורוב התגאה בכך שטלגרם לא משתפת פעולה עם ממשלות וגופי אכיפה, מה שהפך אותה לפופולרית בקרב פעילים פוליטיים, עיתונאים ומתנגדי משטר.

דורוב, שנעצר בחודש שעבר בשל סירובו לשתף פעולה עם שלטונות צרפת, ציין כי השינויים נועדו "להרתיע פושעים מניצול לרעה" של פונקציית החיפוש של האפליקציה, אשר לדבריו שימשה למכירת סחורות בלתי חוקיות. "הבהרנו כי כתובות ה-IP ומספרי הטלפון של אלו המפרים את הכללים שלנו עשויים להיחשף לרשויות הרלוונטיות בתגובה לבקשות משפטיות תקפות", כתב דורוב בערוץ הטלגרם שלו. "לא ניתן לגורמים רעים לסכן את שלמות הפלטפורמה שלנו עבור כמעט מיליארד משתמשים".

בעבר, מדיניות אכיפת החוק של טלגרם התייחסה רק לחשודים בטרור. כעת, החברה תדווח על מקרים בהם סיפקה מידע למשתמשים בדוחות השקיפות הרבעוניים שלה. מדיניות המתינות הרופפת של טלגרם הפכה את הפלטפורמה למוקד משיכה לפושעים.

פאבל דורוב, מנכ"ל ומייסד טלגרם. רויטרס
פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם/רויטרס

וכנראה שזה לא הכל. הערכות הן שבניסיון לשנות את המוניטין הבעייתי שלה, טלגרם צפויה לבצע שינויים נוספים בגישתה לתוכן בלתי חוקי ולמתינות. כל זאת, כמובן, על רקע מעצרו של דורוב בחודש שעבר והאשמות בדבר סיוע לביצוע עבירות פליליות דרך הפלטפורמה.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully