וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר תקדים: שני גברים ישלמו לאפל למעלה ממיליון דולר פיצויים

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 12:09

שני מהגרים סינים ניצלו את מדיניות האחריות הנדיבה של אפל והונו את החברה במיליוני דולרים על ידי החלפת אייפונים מזויפים במכשירים חדשים. כך ההונאה עבדה

אייפון. GettyImages
אייפון/GettyImages

הרשויות בארצות הברית חשפו בחודש יוני האחרון רשת הונאה מתוחכמת בהיקף חסר תקדים, במסגרתה נוכלים הצליחו לגרוף למעלה מ-12 מיליון דולר מאפל. כעת, נחשפים פרטים חדשים אודות הפרשה.

שני גברים בני 33, האוטיאן סאן ופנגפיי צו'אה, אזרחי סין המתגוררים במרילנד, ארה"ב, ניהלו במשך שנתיים תרמית עוקץ שיטתית. השניים שלחו אלפי אייפונים מזויפים לאפל, במסווה של תביעות אחריות לגיטימיות. אפל, מצידה, החליפה את המכשירים המזויפים במכשירים חדשים ואמיתיים, אותם מכרו הנוכלים בשוק השחור.

אייפונים. ShutterStock
זייפו את המכשירים וניהלו במשך שנתיים תרמית עוקץ שיטתי/ShutterStock

כיצד בוצעה התרמית?

בין השנים 2017-2019, סאן וצו'אה רכשו מכשירי אייפון מזויפים מסין והשתמשו במגוון שיטות מתוחכמות כדי להחליפם במכשירי אייפון אמיתיים בחנויות של אפל ברחבי קליפורניה. השניים זייפו מספרי זיהוי של מכשירים, השתמשו בכתובות ובשמות בדויים, ואף ביקרו בעשרות חנויות שונות ביום אחד כדי להסוות את פעילותם, בתקווה שעל ידי שליחת טלפונים מ"אנשים" שונים, אפל לא תחבר את הנקודות. זה עבד - לזמן מה.

במסגרת האחריות הסטנדרטית של אפל, לקוחות יכולים לתקן או להחליף את האייפונים שלהם במקרה של תקלה. אפל החליפה באופן קבוע את הטלפונים המזויפים בטלפונים חדשים ואמיתיים, מבלי לדעת שהיא נופלת קורבן לתרמית. על פי הפרסומים, החברה החליפה עשרות מכשירים מזויפים.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

התרמית נחשפה לאחר שאפל, שחשדה בפעילות חשודה, התריעה בפני הרשויות הפדרליות. חקירה סמויה של סוכנים פדרליים הובילה למעצרם של שני הנוכלים. הסוכנים לא עצרו את הגברים באופן מיידי. במקום זאת, הם אפשרו לחבילות שנתפסו להמשיך ליעדיהן, תוך שהם מתעדים בשקט את מספרי הסידרה של כל טלפון.

עם ראיות אלו ביד, הם עם אפל כדי להתחקות אחר המשלוחים ולזהות את האחראים. סאן נידון ל-57 חודשי מאסר וחויב לשלם לאפל למעלה ממיליון דולר כפיצויים. צ'ואה, לעומת זאת, ירצה 54 חודשי מאסר וחייב כמעט 400,000 דולר לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully