וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

47 מיליון איש ראו את הגבר הכחוש בן ה-188 שנמצא במערה. מה הסיפור האמיתי?

10.10.2024 / 0:06

בחור בשם "אזרח מודאג" העלה לרשת סרטון מדהים (וככל הנראה אמיתי לגמרי) שבו נראה גבר קשיש במיוחד שנתמך על ידי שני בחורים צעירים ויוצא ממערה. גילו המוערך עורר ויכוח - אבל בן כמה הוא באמת? צפו וגלו

האם נמצא אדם בן 188 במערה?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תוחלת החיים שלנו גדלה ככל שהרפואה מתפתחת, אבל יש גבול - בהודו טוענים שהם מצאו במערה גבר שעל פי הטענות הגיע לגיל המופלג של 188. בסרטון שהפך לויראלי ברשתות החברתיות אפשר לראות שני גברים צעירים עוזרים לקשיש לצאת מהמערה כשהוא כחוש מאוד ונעזר במקל כדי ללכת. הסרטון המדהים הזה שותף בטוויטר וצבר שם מעל 37 מיליון צפיות בפחות משבוע.

האדם ששיתף את הסרטון, שמחזיק בחשבון עם חצי מיליון עוקבים וקורא לעצמו "אזרח מודאג" כתב: "האיש ההודי הזה התגלה זה עתה במערה. מעריכים שהוא בן 188. מטורף".

אז כן, האיש עם הזקן, שמכופף את גבו ואחז במקל, באמת נראה די מבוגר. אבל 188? נשמע מופרך בהתחשב בזה שהאדם שהגיע לגיל המבוגר ביותר בהיסטוריה המתועדת היא היא ז'אן לואיז קלמן (1875-1997) מצרפת, שהגיעה לגיל 122 שנים ו-164 ימים.

מה אתם אומרים?

אז מי זה באמת ובן כמה הוא?

באופן לא מפתיע אנשים רבים הטילו ספק בטענה, כולל בטוויטר (X) שם פורסמה הבהרה מתחת לתמונה: 'זה מידע שגוי! האיש המבוגר הזה הוא קדוש הינדי בשם 'סיאראם באבא' המתגורר במדייה פרדש, הודו. על פי ההערכות הוא בן 110". כלומר הסרטון אמיתי, אבל הגיל מוגזם מאוד.

ההבהרה הזו התייחסה למאמר שפורסם ב"Navbharat Times" מה-2 ביולי שם נכתב: "סיפורים רבים מפורסמים על סיאראם באבא. נאמר כי הוא ביצע קפיצה תוך כדי עמידה על רגל אחת במשך 10 שנים. גם בגיל 109, באבא קורא ללא משקפיים את הראמאיאנה (מהפופולריים שבסיפורי הספרות ההודית העתיקה והמודרנית) ומבצע את כל מטלותיו בעצמו".

עוד סרטונים שהתגלו כפייק
גיימרית הותקפה ברחוב ע"י אישה: "את מפתה את בעלי עם התמונות שלך" - אבל אז נחשפה האמת

האמת מאחורי תמונת השוטרים שמקיימים יחסי מין בניידת של משטרת ישראל

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

במאמר עליו תואר שהוא "מדבר מעט מאוד, אך עדיין נאספים אליו מתפללים רבים כדי לקבל את ברכתו. סיאראם באבא הוא קדוש המתגורר באשראם בהטיאן, הממוקם על גדות נהר נרמדה במחוז חרגונה, במדינת מאדהיה פרדש".

כותב המאמר הוסיף כי יש הטוענים כי גילו הוא 130 אבל "עם זאת, באבא עצמו מעולם לא סיפק מידע לגבי גילו בפועל".

אתר בדיקת העובדות ההודי D-Intent Data גם אמר כי הטענות שהגבר בסרטון בן 188 הן "לא נכונות", ואימתו כי הגבר הזה הוא אכן "קדוש בשם סיאראם באבא". הם גם הזהירו מהתופעה בה משפיעני רשת משתפים יותר ויותר תוכן מטעה או שקרי כדי למשוך תשומת לב. "משפיענים מפיצים סרטונים עם טענות שהם המציאו בעצמם, רק כדי לקבל צפיות ברשת החברתית", ציינה הקבוצה בניתוח שלה.

ד"ר דימון הונדסהגן, כתב תחת הפוסט של "אזרח מודאג" כי "מבחינה רפואית, זה בלתי אפשרי לאדם לחיות עד גיל 188". הוא הוסיף: "תוחלת החיים הארוכה ביותר המאומתת היא 122 שנים, שהושגה על ידי ז'אן קלמן. גם עם גנטיקה יוצאת דופן, אורח חיים בריא והתקדמות ברפואה, הגוף עובר ירידות בלתי הפיכות בתפקוד, מה שהופך גיל כה קיצוני למאוד לא סביר".

באופן רשמי, האדם המבוגר ביותר שחי כיום היא טומיקו איטוקה, אישה יפנית שנולדה ב-23 במאי 1908 והיא בת 116. הגבר המבוגר ביותר שחי כיום הוא ג'ון טינינווד, אנגלי שחגג את יום הולדתו ה-112 ב-26 באוגוסט השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • זקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully