וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה באפל: האיש שאחראי לפיתוח ה-Vision Pro - פורש מתפקידו

עודכן לאחרונה: 11.10.2024 / 0:57

עזיבה נוספת של דמות מפתח באפל: דן ריצ'יו, לשעבר סמנכ"ל חטיבת החומרה, מסיים את תפקידו לאחר כמעט שלושה עשורים בחברה. ומי יירש את מקומו?

ה-Vision Pro של אפל. צילום: Getty images, עיבוד תמונה
ה-Vision Pro של אפל/עיבוד תמונה, צילום: Getty images

ענקית הטכנולוגיה אפל נפרדת מדמות מפתח, דן ריצ'יו, בכיר ותיק שסלל את דרכה של החברה במשך 26 שנים - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. לפני שמונה לסמנכ"ל הנדסת חומרה בשנת 2012, ריצ'יו הוביל את חטיבת האייפד. בתפקידו כראש חטיבת החומרה, הוא פיקח על פיתוחם של כמה מהמוצרים המצליחים ביותר של החברה, ביניהם ה-AirPods והאייפון. בהמשך הוביל גם את פרויקט "טיטאן" השאפתני לפיתוח הרכב החשמלי של אפל, שנגנז לאחר השקעה של מיליארדי דולרים, ואת פרויקט משקפי המציאות המעורבת, ה-Vision Pro, שעד כה מסתמן כאחד הכישלונות הגדולים של החברה.

פרישתו של ריצ'יו מעוררת ספקולציות לגבי עתיד פיתוח משקפי המציאות המעורבת של אפל, כולל משקפי המציאות הרבודה שעדיין בפיתוח. עם זאת, ג'ון טרנוס, שיש מי שמעריכים שיירש את טים קוק בעתיד, ימלא את מקומו של ריצ'יו כסגן נשיא בכיר להנדסת חומרה, ויפקח על פיתוח הדורות הבאים של Vision Pro, כולל דגם זול יותר הצפוי לצאת לשוק בשנת 2025.

דן ריצ'יו. אפל, וואלה! טכנולוגיה
דן ריצ'יו/וואלה! טכנולוגיה, אפל

פרישתו של ריצ'יו מצטרפת לשורה של עזיבות משמעותיות של בכירים באפל, ביניהם ג'וני אייב, שעזב את החברה בשנת 2019, ואוונס האנקי, שהחליפה את אייב כמנהלת העיצוב התעשייתי ועזבה בשנת 2023. בעקבות האנקי, עזבו בכירים נוספים, ביניהם טאנג טאן, סמנכ"ל עיצוב האייפון וה-Apple Watch, וברט אנדרה, מעצב תעשייתי ותיק.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully