וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי גל הביקורת: אמזון מתנצלת ומסירה את הסרטון של הבכירה שענדה שרשרת פלסטין

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 17:59

ד"ר רובה בורנו, בכירה באמזון, עוררה סערה כשענדה שרשרת עם מפת "פלסטין מהנהר לים" בסרטון לקידום כנס החברה. בעקבות הזעם הודיעה החברה שהסרטון הוסר, ואף התנצלה

ד"ר רובה בורנו, סגנית נשיא בכירה בחטיבת הענן של אמזון (AWS), עונדת שרשרת של דגל פלסטין/אמזון

ד"ר רובה בורנו, סגנית נשיא בכירה בחטיבת הענן של אמזון (AWS), עוררה סערה גדולה בסרטון קצר לקידום כנס re:invent של החברה, שיתקיים בדצמבר בלאס וגאס, ובו הזמינה את הצופים להצטרף לחגיגה הטכנולוגית. בסרטון ענדה בורנו שרשרת נוצצת בצורת מפת ישראל - אלא שבמקום סמל המגן דוד, מתנוסס במרכז המפה דגל פלסטין. המסר ברור וחד משמעי: "פלסטין מהנהר לים", סיסמה שכל משמעותה היא אנטישמית וקריאה להשמדת המדינה.

הבחירה של בורנו לענוד את השרשרת הפרובוקטיבית עוררה זעם ותחושות קשות בקרב רבים, במיוחד לאור העובדה שאחד מעובדי אמזון בישראל, מהנדס החומרה סשה טרופנוב, נחטף ב-7 באוקטובר, ונמצא בין 101 החטופים המוחזקים בשבי חמאס כבר למעלה משנה. אמזון נדרשה לפעולה, ובעקבות המחאות הסירה את הסרטון.

"האלימות ואובדן החיים המתרחשים מדי יום במזרח התיכון הם טראגיים, ובאמזון, ליבנו ומחשבותינו עם כל אדם או קהילה שנפגעו", מסרו בחברה בתגובה למחאה ברשת. "ההנהלה שלנו ממשיכה להיות בקשר קבוע עם הצוותים שלנו באזור ותומכת בהם. הסרטון שצולם לא היה אמור להיות הצהרה פוליטית, הורדנו את הסרטון ונפרסם חדש בימים הקרובים".

ד"ר רובה בורנו, סגנית נשיא בכירה בחטיבת הענן של אמזון (AWS), עונדת שרשרת של דגל פלסטין; השרשרת המקורית. צילום מסך, אתר רשמי
ד"ר רובה בורנו, סגנית נשיא בכירה בחטיבת הענן של אמזון (AWS), עונדת שרשרת של דגל פלסטין/אתר רשמי, צילום מסך

אמזון, יש לציין, התייחסה לחטיפתו של טרופנוב, אך לא גינתה (בינתיים) את המסר הפוליטי הבוטה של בורנו. בנוסף, החברה נמצאת בקשר שוטף וצמוד עם משפחתו של טרופנוב, והם אף ביקרו במשרדים ובאירועים שונים, לצד פעילויות התנדבותיות של העובדים בנושא.

בחודש דצמבר 2023, חבריו של טרופנוב, השיקו את יוזמת #coffee4Sasha. היוזמה, שצברה תאוצה ברשתות החברתיות, קראה לגולשים לשתות קפה בכל יום בשעה 15:00, כפי שנהג סשה לעשות, ולהעלות פוסט עם התיוג #coffee4Sasha, כסמל לתקווה וכהבעת סולידריות עם סשה ומשפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully