וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחק סטאר טרק: להיכנס לראש של קירק וספוק

עידן זיירמן, לוס אנג'לס

8.6.2012 / 11:00

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: בזכות ערכי הפקה גבוהים, המשחק המבוסס על הסרט 'סטאר טרק' אינו קשקוש בשקל וחצי

משחקים לפי סרטים לא חייבים להיות הקשקוש בשקל-וחצי שאנחנו רגילים לקבל, כזה שהפיתוח שלו מתחיל בלחץ מספר חודשים ספורים לפני שהוא אמור לצאת, רק כדי שהוא יוכל לצאת במקביל לסרט הקולנוע שעליו הוא מבוסס. משחקים מבוססי-סרטים יכולים להיות מקוריים, עם ערכי הפקה מרשימים, והם יכולים להשתלב בצורה חכמה עם העולם שמוצג לנו בסרט. אמנם משחקים מבוססי-סרטים מהסוג הזה נוטים להיות נדירים למדי, אבל במשחק לפי הסרט “Star Trek”, יש סיכוי שזה יעבוד.

הסרט "סטאר טרק" יצא למסכי הקולנוע ב-2009, ולחץ על כפתור האיפוס של עולם "מסע בין כוכבים" כפי שאנחנו מכירים אותו מסדרת הטלוויזיה והסרטים שבאו בעקבותיה. הוא זכה להצלחה מרשימה למדי, ובעוד כשנה צפוי לצאת לו סרט המשך. אבל המשחק, במפתיע, הולך להגיע עוד קודם.



עוד מתערוכת המשחקים E3:

- E3: ספלינטר סל Black List: הגדול והשאפתני ביותר עד היום
- E3: פיפא 13: חוזרים לשחק על המגרש, ולא מסביבו
- E3: נינטנדו הציגה את קונסולת Wiiu - כוללת שלט עם מסך מגע מובנה
- E3: המשחק Metal Gear Rising: Revengeance מחזיר את החרב לאופנה
- E3: מיקרוסופט מציגה יתרון עצום עם ה-SmartGlass

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יציג עלילה חדשה לגמרי. משחק סטאר טרק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכל וולקן יש דרך משלו

המשחק "סטאר טרק" יתרחש בתקופה שבין הסרט הראשון לסרט השני, ויציג עלילה חדשה לגמרי, הסובבת סביב “New Vulcan” (הכוכב אותו יישבו הוולקנים שאיבדו את ביתם באירועי הסרט הראשון), וסביב גזע של חייזרים דמויי-זוחלים בשם Gorn. החלק המעניין בו הוא שמדובר במשחק שיתופי לשני שחקנים, כששחקן אחד ישחק במהלכו את קפטן קירק המפורסם, והשחקן השני ישלוט בוולקני מדחיק-הרגשות ספוק.

למרות קווי הדמיון הרבים ביניהם, לשני אלה יש גישה שונה לחלוטין לפתרון קונפליקטים בעת הצורך, והגישה הזו עלולה להשפיע מאוד על המשחק בתור כל אחת מהדמויות. כך, למשל, בעת קרב - בעוד שקירק ילך מכות עם אויביו ויירה בהם עם פייזרים כאילו היה אחרון הבריונים, ספוק ינסה להתגנב מסביבם על מנת לסרוק אותם – פעולה שתציג בפני קירק את נקודות החולשה שלהם. גם כשספוק כן ירביץ ליריבים שלו הוא יעשה זאת בצורה שונה: הוא אמנם יכול לירות בהם עם פייזר, אך יעדיף בהרבה להשתמש במהלכים וולקנים מיוחדים מטווח קרוב כדי להפילם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערכי הפקה גבוהים. משחק סטאר טרק/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחקיות שיתופית: קירק, ספוק ומה שביניהם

משחקיות שיתופית היא משהו שאנחנו הולכים ורואים הרבה יותר בשנים האחרונות, והשנה במיוחד נראה שאי אפשר ללכת יותר מצעד וחצי לפני שנתקלים בתערוכת E3 בעוד משחק שמשוויץ במשחקיות השיתופית שלו. כאשר מנסים לשקלל את נקודת הפתיחה הבעייתית של משחקים מבוססי-סרטים בכל הנוגע לאיכות - המצב של "סטאר טראק" נראה קשה יותר. אבל עם הדינמיקה המעניינת בין ספוק לקירק (גם מבחינת המשחק עצמו, וגם מבחינת הדיאלוגים שהם משמיעים בין לבין), ועם ערכי ההפקה הגבוהים של המשחק (כל השחקנים מהסרט הגיעו בשביל לדובב את הדמויות במשחק), יש בכל זאת סיכוי שמפתחי המשחק יצליחו להוציא ממנו משהו מעניין.

Star Trek יצא למחשב האישי, ולקונסולות ה- Xbox 360 והפלייסטיישן 3 בתחילת 2013.

  • עוד באותו נושא:
  • סטאר טרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully