וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מאבדת את השוק

14.6.2011 / 11:50

סמסונג צפויה לרשת את נוקיה ולהפוך ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם ברבעון הבא, זאת על פי חברת ניתוח שוק יפנית

עוד מכה צפויה לנוקיה בשדה הקרב הסלולרי, בו היא מנסה לשרוד. חברת הייעוץ היפנית "נומורה" מעריכה כי ברבעון הזה תהפוך סמסונג ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, וכך תירש את מקומה של נוקיה, המחזיקה בתואר זה מ-1996 הן בתחום מכשירים סלולריים בכלל והן בתחום הסמארטפונים בפרט. נוסף לכך: נומורה צופה שברבעון הבא גם אפל תעבור את נוקיה, ותוריד אותה למקום השלישי ברשימה. התחזית היא שאף חברת HTC הטאייוונית תייצר, כבר בשנה הבאה, מספר סמארטפונים זהה לזה של נוקיה. באירופה מוכרות סמסונג ואפל יותר סמארטפונים מנוקיה כבר עכשיו.

"אם הטלפונים החדשים של נוקיה לא יתקבלו באהדה ברבעון השלישי של השנה, ובהסתמך על צבירת התאוצה של הגלקסי S2, סמסונג יכולה לעבור את נוקיה ולהפוך למנהיגת השוק", מסכימה גם האנליסטית קרולינה מילנסי מחברת המחקר גרטנר. האנליסט ניל מאווסטון מחברת Strategy Analytics צופה קרב צמוד בין שלוש המתחרות הללו בשוק הסמארטפונים ברבעון השני של השנה. "הביקוש למערכת ההפעלה סימביאן צונח, דבר המייצר הזדמנות לסמסונג ואפל לתפוס את המקום הראשון בשוק הסמארטפונים", הסביר, והעריך שנוקיה תישאר בפסגה לפחות ברבעון הקרוב. החברה עדיין מייצרת מכשירים רבים ויש לה מערך הפצה עולמי שמרושת טוב גם בשווקים מתפתחים בהם השימוש בסמארטפונים מתחיל לצבור תאוצה.

בנוסף, נוקיה צפויה להשיק מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, Windows Phone 7, שקיבלה ביקורות חיוביות. החברה מקווה שקו המוצרים החדש הזה יחזיר אותה למצב תחרותי בשוק ויחלץ אותה ממצבה הקשה, אותו הגדיר מנכ"ל החברה סטיבן אלופ כ"עמידה על פלטפורמה בוערת בים קפוא" במכתב ששלח לעובדיו. "בזמן שמתחרינו שפכו דלק על המניה שלנו, מה קרה בנוקיה? נשארנו מאחור, פספסנו את הטרנדים הגדולים, והפסדנו זמן... האייפון הראשון הגיע לחנויות ב-2007, ועדיין אין לנו מוצר שקרוב לחוויה שלהם. אנדרואיד הגיע לזירה לפני קצת יותר משנתיים, והשבוע הם עקפו אותנו במשלוחי סמארטפונים. לא יאומן", כתב אלופ במכתב זה.

בחודש שעבר אף נפוצו שמועות שנוקיה מתכננת למכור את חטיבת המכשירים הסלולריים שלה למיקרוסופט. הבלוגר אלדר מורטזין, לו ניסיון מוכח בחשיפת מידע חסוי על מהלכים בנוקיה, טען שמשא ומתן בנושא צפוי להסתיים כבר בשנה הנוכחית. בינתיים פצחה נוקיה בקמפיין הקורא לציבור לשתף אותה ברעיונות חדשניים, כדי שאלו יוטמעו במוצריה. במסגרת היוזמה התקדימית, Invent With Nokia, החברה מזמינה הצעות מהציבור למכשירים, פיצ'רים ושירותים חדשים. במידה ואלו יראו לה כמתאימים והיא תוכל להוציא עליהם פטנט – יקבל המציע תשלום עבור הרעיון שנתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully