וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג Galaxy S II: יש לאייפון ממה לחשוש?

ה-Galaxy S II של סמסונג הוא, ככל הנראה, הטלפון הטוב ביותר בשוק הישראלי כיום. כן, גם בהשוואה לאייפון

בשבועות האחרונים, חנון הטכנולוגיה משרדי/כיתתי/שכונתי שלכם כנראה שם לב למשהו מאוד מוזר. זרם האנשים שבאים אליו להתייעץ בנושא רכישת טלפונים סלולריים לא פסק, אבל השאלות שלהם השתנו. אם בשנתיים האחרונות השאלה הנפוצה ביותר הייתה "אז מה, לקנות אייפון או לא?”, כעת היא סובבת סביב בחירה בין שני מכשירים – אותו האייפון או "הגלקסי".

הקהל הישראלי, שנחשף ל-Galaxy S של סמסונג בסוף השנה שעברה, מיהר לאמץ אותו לחיקו (יותר מ-200,000 מכשירים נמכרו) , בצורה הרבה יותר מהירה וכוללנית מאשר כל טלפון שבא לפניו ובוסס על מערכת ההפעלה Android של גוגל. אנחנו מרגישים כל כך קרובים אליו, עד שרבים מאיתנו כבר לא טורחים להגיד את האות S כשאנחנו קוראים בשמו. כי שם פרטי זה מספיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת הגלקסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועכשיו מגיע היורש – Galaxy S II. לאחר ששבר את שיאי המכירות של סמסונג בלי להגיע בכלל לארצות הברית, מכשיר הדגל החדש של מערכת ההפעלה Android צפוי להגיע אלינו בימים הקרובים. בערך.

למה בערך? כי אנחנו מדברים על יבוא של סאני – היבואנית הרשמית של מוצרי סלולר מבית סמסונג לישראל, שעובדת גם על פיתוח העברית למכשיר ומוכרת אותו בעיקר דרך חברות הסלולר. בשוק החופשי ניתן למצוא את ה-S II כבר יותר מחודש, כשמחירו צונח מדי שבוע בצורה מרשימה למדי והנוכחות שלו ברחוב עולה. מדובר בפעם הראשונה מאז Desire של HTC בה טלפון הופך להמוני עוד לפני שהוא מגיע למפעילה סלולרית.

מי בכלל רוצה אנדרואיד?

כדי להבין האם ההייפ הזה מוצדק, ויותר חשוב – כדי שאתם תבינו האם שווה לכם לקנות את המכשיר, כי הרי זו מטרת הביקורת – צריך להתחיל לא ממפרט החומרה או מהייחוד של הטלפון הזה, כי אם מהשאלה הבסיסית: אנדרואיד או לא אנדרואיד. הרי בואו נשים את הקלפים על השולחן, רוכשי סמארטפונים כיום מתלבטים בעיקר בין אחד ממכשירי האנדרואיד הנמצאים בשוק לבין האייפון של אפל.

מערכת ההפעלה של אפל, iOS, נחשבת לפשוטה יותר ואינטואיטיבית יותר, אך בו בזמן מדובר במערכת סגורה אותה צריך לפרוץ כדי לעקוף את מנגנון הצנזורה של אפל. אנדרואיד פתוחה יותר, עם יותר אפשרויות התאמת ממשק, אך בו בזמן יש הרואים בה מערכת יותר מסורבלת ומסובכת עבור הצרכן הפשוט.

הדבר נכון גם ב-Galaxy S II, אבל – וזו הסתייגות גדולה למדי – הרבה פחות מעבר. אנדרואיד עדיין מסורבלת יותר מ-iOS, אך ההתאמות הקטנות שסמסונג עשתה לחלקים מהמערכת, יחד עם החידושים שכל מכשירי אנדרואיד קיבלו בגרסה 2.3 שהושקה בתחילת השנה, הופכים אותה למותאמת הרבה יותר לקרב נגד האייפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

יפה מבחוץ

למרות המוכנות של מערכת ההפעלה, והנוחות של ממשק העל, כל זה לא היה שווה הרבה בלי חומרה מספיק טובה – הן זו שנמצאת עמוק בתוך המכשיר ומאפשרת את פעולתו והן החלקים הנראים לעין. וכאן, חייבים לציין, שסמסונג הוציאו אס מהשרוול המטאפורי שלהם.

הרושם הראשוני שמתקבל מהטלפון הזה הוא "וואו, הוא גדול. ודק". הסיבה לכך היא שמדובר במכשיר עם מסך בגודל 4.3 אינץ' (המסך של אייפון 4 הוא 3.5 אינץ' ושל S הראשון הוא 4.0). זה עשוי להיראות לכם על הנייר כהבדל מינורי, אך האמינו שלא כך הדבר. המסך של הטלפון הזה נראה ענקי בהשוואה לאייפון. בנוסף – וכאן אנחנו כבר נכנסים לקטגוריית "טעם וריח" – לנו הוא נראה לא פחות יפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאנל אחורי נוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה לכך היא טכנולוגיה בשם Super AMOLED Plus – הדור הבא של המסכים שהיו ב-Galaxy S המקורי. מבחינת שחזור צבעים, ועומק שלהם, זהו המכשיר המרשים ביותר שראינו, כשהפעם, בניגוד לקודמו, הוא גם לא מזייף בהצגת צבעים כדי להפוך אותם לבהירים יותר. כמו כן, זהו המסך הטוב ביותר שבדקנו עד כה בהתמודדות עם שמש. החסרון היחיד שמצאנו בו הוא שהטלפון לא תמיד יודע להתאים את רמת הבהירות לרמת התאורה בצורה אוטומטית – לפעמים הבהירות משתנה כמה פעמים בדקה בלי שתזוזו, אבל זה באג תוכנה ולא בעיית חומרה.

באשר לנתונים הפיזיים של המכשיר – למרות המסך הגדול יותר, הטלפון הזה קל יותר (ודק יותר) מאייפון. הפאנל הקדמי שלו הוא כמעט כולו מסך, עם כפתור פיזי אחד ושני כפתורי מגע בתחתיתו. הפאנל האחורי המחוספס נעים למגע. שמענו ממספר אנשים כי הטלפון רחב מדי וקשה להחזיק אותו, אך במקרה שלנו, אחרי תקופת התסגלות של שעה הוא הרגיש נוח מאוד.

כן נציין כי אחת הבעיות הגדולות של מכשירי אנדרואיד – שרלוונטית לגבי כל אחד ואחד מהם, הייתה ונשארת סטנדרטיזציה. למכשיר הזה, כפי שהזכרנו, יש כפתור פיזי (כפתור בית), ושני כפתורי מגע לתפריט ולחזרה אחורה. ב-Nexus S, היו ארבעה מקשי מגע, שסודרו בסדר אחר לגמרי (המקש הנוסף היה מקש חיפוש ייעודי). במכשירי מוטורולה, LG, סוני אריקסון המקשים אמנם ממלאים את אותן הפונקציות אך סידורם שונה. כך, כשאתם עוברים ממכשיר למכשיר, מערכת ההפעלה אולי לא משתנה אבל צריך להתרגל מחדש לכפתורים ולפעמים להתגעגע לכפתור כזה או אחר שנעלם.

חזק בפנים

"החלקים הפנימיים" של הטלפון הזה הם מהטובים ביותר בשוק כיום. יש לו, ל-Galaxy S II, מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 גיגההרץ, וגיגהבייט של זכרון. מה זה אומר מבחינתכם, חוץ מהעובדה שהוא כמעט חזק כמו נטבוק אותו קניתם לפני שנתיים וחצי? ובכן, שהוא מהיר. מהיר מאוד, אפילו. מדובר במכשיר האנדרואיד המהיר ביותר שהגיע עד כה לישראל.

חשוב מכך – הוא מהיר "מספיק". החומרה שלו מצליחה לתפעל את מערכת ההפעלה והיישומים בצורה מספיק טובה כדי שפשוט לא יהיה לכם אכפת מהי מהירות המעבד. כאן, לפחות, הגענו לשלב של האייפון – הכל פשוט עובד טוב, וזהו. הדבר, אגב, נכון – בניגוד לאייפון, הפעם - גם לגבי איכות הקליטה. הטלפון הזה שמר על רמת קליטה טובה גם באזורים בעייתיים, כמו המעלית של בית וואלה! או קו הרכבת חיפה-תל אביב בו יש לא מעט אזורים שנחשבים לבעייתיים עבור מכשירים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם הסוללה לא מאכזבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוללת הגלקסי S II הספיקה לנו, בדרך כלל, ליום שלם של עבודה – 12-14 שעות של שימוש עם חיבור תמידי לרשת האינטרנט ולא מעט שעות משחק או צפיה בחומרי מולטימדיה. הפעם היחידה בה היא פישלה הייתה כשהגדרנו את תוכנת המייל לבדוק דואר נכנס כל הזמן – דבר שגרם לבאג אשר רוקן את הסוללה מהר מאוד.

ואם אנחנו כבר מפשפשים בקרביים של המכשיר, חייבים להזכיר גם את המצלמה שלו. לא את זו הקדמית, הפשוטה והלא יעילה, כי אם את מצלמת 8 מגהפיקסל האחורית. זו מתבררת כאחת המצלמות הטובות ביותר בטלפון סלולרי כיום, עם תמונות באיכות גבוהה – יחסית למצלמת טלפון סלולרי, צבעים חדים ועבודה לא רעה גם בתנאי תאורה בעייתיים. ה-SII יכולה לצלם גם וידאו ב-1080p, וזה עובד לא רע, אבל לא משתווה למצלמת וידאו ייעודית.

כן לגעת?

בזמנו, כשסמסונג השיקה בשוק הישראלי את אחד ממכשירי הטאץ' הראשונים שלה, כותרת הביקורת בוואלה! TECH הייתה "לא לגעת". עד כדי כך שנאנו את הממשק של המכשיר ההוא, Touchwiz שמו. ה-Galaxy SII מתהדר ב-Touchwiz 4, הדור החדש של הממשק הזה, וחייבים לציין כי הוא הרבה יותר טוב מקודמיו. למעשה, אפשר כבר לדבר עליו במונחים של "ממשק טוב".

אלה בעיקר הדברים הקטנים, כמו האפשרות לבחור לאילו 4 פונקציות במצלמה תהיה לכם גישה מממשק ההפעלה שלה, או האפשרות לעבור מסכים ולעשות זום על ידי הטיית המכשיר. נציין לטובה גם את מסך הנעילה, שמציג אילו אירועים פספסתם ומאפשר לכם לגשת ישירות לתפריטים הרלוונטיים, בלי לפתוח את המכשיר קודם.

וגם התוכנות שסמסונג שמה על המכשיר: יומן, מרכז תקשורת שמרכז את ההודעות שלכם, מנהל יישומים מובנה ותוכנות נוספות עובדים היטב. זה לא משהו ייחודי, בדרך כלל – לכל התוכנות האלה יש תחליפים בחנות היישומים של אנדרואיד – אבל מראה עד כמה סמסונג התקדמה.

לקנות או לא לקנות?

את התואר "טלפון האנדרואיד הטוב ביותר בשוק כיום" אפשר לזרוק על ה-Galaxy SII בלי בעיה. אם אתם מסתדרים עם הגודל, עם מערכת ההפעלה ועם המחיר – זה כנראה הטלפון עבורכם. אך חשוב מכך, אנחנו ממליצים לכם להסתכל עליו גם אם אתם לא חסידי אנדרואיד, כי יכול להיות שהוא לא רק טלפון האנדרואיד הטוב ביותר בשוק כיום, אלא פשוט הטלפון הסלולרי הטוב ביותר בשוק כיום. נקודה. השאלה היא האם ישאר כזה גם כשאפל תשיק את אייפון 5 - דבר שעשוי לקרות כבר בעוד חודשיים.

עוד בנושא:

ה-Galaxy SII צפוי להיות מושק בשלוש המפעילות במהלך החודש, בהשקה מקבילה

אפל צפויה להשיק את האייפון 5 בספטמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully