וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט אקספלורר 9: הראשון באבטחה

17.7.2011 / 12:27

הדפדפן מבית מיקרוסופט הוא היעיל ביותר בחסימת נוזקות. המתחרים פיירפוקס, כרום וספארי נמצאים הרחק מאחור

אינטרנט אקספלורר 9 הוא הדפדפן היעיל ביותר בחסימת נוזקות. הגרסה האחרונה של הדפדפן מבית מיקרוסופט זוכה לציונים הגבוהים ביותר בבדיקה שעשו מעבדות NSS, הבודקות מוצרי אבטחה. לפי המחקר, אינטרנט אקספלורר 9 הצליח לחסום גישה לכתובות אתרים זדוניים, זיהה מוניטין שלילי של אפליקציות וחסם הורדות של קבצי הפעלה נגועים. הדפדפן זיהה 92% מהאיומים ועלה עד ל-100% כאשר הופעל בו פילטר המסנן אפליקציות לפי המוניטין שלהן. גם הגרסה הקודמת של אקספלורר, גרסה 8, זכתה לציון גבוה מאוד: 90%. זאת בעוד שהמתחרים העיקריים זוכים לציונים נמוכים מאוד: פיירפוקס, כרום וספארי חסמו כל אחד רק 13% מהסכנות.

הבדיקה נעשתה על אתרים שמנסים לרמות משתמשים כדי שיתקינו תוכנות זדוניות ללא ידיעתם. אלו יכולים להיות אתרים המציעים להוריד שומר מסך (שהוא למעשה וירוס טרויאני) או תוכנת אנטי וירוס, שהיא למעשה נוזקה שמדמה וירוסים שלא באמת קייימים במחשב. הכתובות שנבדקו במחקר נלקחו מאי-מייל ספאם, הודעות ספאם שנשלחו בתוכנות מסרים מיידיים ולינקים שהופצו ברשתות חברתיות. הפוקוס היה על נוזקות המנסות לפגוע במשתמשים מאירופה, אך אקספלורר 9 זכה לניקוד גבוה גם לגבי נוזקות כלל עולמיות.

הנתון הזהה של פיירפוקס, כרום וספארי נובע מכך ששלושת הדפדפנים הללו משתמשים באותו מנגנון הגנה: מערכת הגלישה הבטוחה של גוגל, המנסה לחסום כתובות זדוניות לפי רשימה שחורה. בין שלושתם, הצליח פיירפוקס לחסום כתובות זדוניות קצת מהר יותר מהאחרים. אינטרנט אקספלורר, לעומת זאת, משתמש במערכת סינון משלו (SmartFilter URL) שהיא, כך מסתבר, יעילה הרבה יותר.


עוד בנושא:

- אינטרנט אקספלורר 9: כרום החדש?

- אינטרנט אקספלורר 9: מהיר, אך לא קטלני

בואו לספר לנו באיזה דפדפן אתם משתמשים בעמוד הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully