וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא של אנונימוס: פייסבוק

קבוצת ההאקרים אנונימוס הכריזה כי בכוונתה להפיל את פייסבוק ב-5 בנובמבר, בשל התנהלותה בנושא הפרטיות

קבוצת ההאקרים אנונימוס מסרבת להירגע. לאחר שהפילה שורה של אתרים בעולם, האחרון בהם הוא אתר משרד הביטחון הסורי, עכשיו היא מבטיחה לגרום לקריסתה של הרשת החברתית הגדולה בעולם – פייסבוק. הקבוצה הוציאה הודעה לפיה היא שואפת "להרוג את פייסבוק" בתאריך ה-5 בנובמבר השנה. הסיבה: בעיות הפרטיות בפייסבוק והקושי למחוק חשבונות באתר.

בהודעה מוקלטת, שכותרתה Operation: Facebook ("מבצע פייסבוק", או "המשימה: פייסבוק") נאמר:
"מדיום התקשורת שאתם כל-כך מעריצים יושמד. פייסבוק מוכרת מידע לסוכנויות ממשל ונותנת מידע סודי לחברות אבטחה, כדי שיוכלו לרגל אחר אנשים מכל העולם. כל מה שאתם עושים בפייסבוק נשאר בפייסבוק, ללא קשר להגדרות ה'פרטיות' שלכם. למחוק את החשבון זה בלתי אפשרי. אפילו אם עושים זאת – כל המידע האישי נשאר בפייסבוק והיא יכולה להפשירו בכל עת. שינוי הגדרות ה'פרטיות' הוא גם כן הזיה. פייסבוק יודעת עליכם יותר מאשר המשפחה שלכם".

"המהומות בדרך. זהו אינו קרב על עתיד הפרטיות. זהו קרב על בחירה והסכמה מיודעת. הוא נולד מכיוון שאנשים נאנסים לעשות דברים שהם לא מבינים את משמעויותיהם. פייסבוק ממשיכה להגיד שהיא נותנת למשתמשים בחירה, אך זהו שקר מוחלט. היא נותנת למשתמשים את האשליה, ומחביאה מהם את הפרטים 'למען טובתם האישית', בזמן שהיא מרוויחה מכך מיליונים. כאשר שירות הוא חינמי – המשמעות היא לעשות כסף ממכם ומהמידע שלכם".

את היוזמה למאבק בפייסבוק פתחה תת-הקבוצה של אנונימוס - AntiSec, המתנגדת לתעשיית אבטחת המידע. היא אף הגדירה תגית מיוחדת למאבק בפייסבוק: #opfacebook. לאחרונה פרצה תת-קבוצה זו לשורה של מחשבי משטרה ברחבי ארצות הברית, כמחאה על מעצר של אחד ההאקרים.

במידה ופייסבוק יופל - תסתדרו בלעדיו? בואו להצביע בפייסבוק שלנו

זכרו, זכרו, 5 בנובמבר

ולמה נבחר התאריך הספציפי הזה? ב-5 בנובמבר 1605 נתפס אדם בשם גאי פוקס במרתף של בית הצמוד לבית הלורדים של אנגליה, כשלצידו חביות עם מספר טונות של אבק שריפה. פוקס ואנשיו ניסו לפוצץ את הפרלמנט הבריטי ולהרוג את המלך ג'יימס.סופו של פוקס לא היה נעים, והתאריך הפך לחג גאי פוקס, בו הבריטים הבעירו מדורות, שרפו בובות של פוקס וערכו מופעי זיקוקים.

בשנות ה-80 של המאה הקודמת כתב אמן הקומיקס אלן מור את סדרת V for Vendetta, בה הציג את רעיונותיו של פוקס - הרס המונרכיה באמצעים אלימים, כמטרה נשגבת של הגיבור הראשי. הסדרה, שהפכה לסרט ב-2006, מתכתבת היטב עם הרעיונות של אנונימוס בנוגע לפייסבוק.


עוד בנושא:

- ארגון אנונימוס פרסם 90,000 כתובות מייל וסיסמאות של אנשי צבא ארצות הברית

- ה-FBI נגד אנונימוס: גל מעצרים בארה"ב ואירופה

- אנונימוס מציגה כלי פריצה חדש: #RefRef

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully