וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מספר הטלפון שלי בפייסבוק?

פייסבוק שוב מלאה בתלונות על חדירה לפרטיות - הפעם פרסום מספרי טלפון - אך זה לא מדויק. הסבר על מה שקרה ואיך לבטל

לא, פייסבוק לא מוסרת את מספרי הטלפון שלכם לכל העולם. ידיעות שמופיעות ברשת בשעות האחרונות גורסות כי מנגנון חדש של הרשת החברתית הגדולה בעולם חושף את הטלפונים שלכם לכל משתמשי הרשת, כמו גם שאחרים יכולים לראות את הטלפון שלכם. בפייסבוק כבר אמרו שזה לא נכון, אבל שווה להסביר מה כן קורה.

אם תגשו לתפריט "חשבון" בדף הראשי ותבחרו באפשרות "ערוך חברים", תראו מצד ימין קישור ל"אנשי קשר". כשתלחצו עליו, יש סיכוי כי תראו המון מספרי טלפון – של אנשים שהנם חבריכם בפייסבוק, של אנשים שלא חברים שלכם בפייסבוק אלא נמצאים בספר הטלפונים בסלולרי, ושל אנשים אחרים לגמרי, אותם אתם כלל לא מכירים.

אז מה קורה פה? פייסבוק שוב פישלו, וכמו בדרך כלל, הפשלה הגדולה היא באי-קיום תקשורת נורמלית עם הלקוחות. הם לא הסבירו, למשל, כי אפליקציית הסלולר של פייסבוק מגבה, על פי ברירת מחדל, את ספר הטלפונים שלכם לרשת החברתית. הם גם לא הסבירו כי גם הטלפון שלכם מתווסף לפרופיל שלכם כשאתם עושים סנכרון עם טלפון סלולרי. את כל אלה ניתן לבטל, אבל על כך בהמשך.

עכשיו הבנו למה יש מספרי טלפון של אנשי ספר הטלפונים שלכם בפייסבוק, אבל מה עושים של מספרי הטלפון של חבריכם לרשת החברתית ושל אנשים לא מוכרים? מדובר באותם האנשים שהגדירו, באפשרויות הפרטיות של פייסבוק, שאחרים יוכלו לראות את מספר הטלפון שלהם. במקרה והם הגדירו שלא רק חבריהם, אלא גם חברים של חברים יוכלו לראות את המספר, אם אתם ה"חברים של חברים" המספר יופיע בספר הטלפונים הפייסבוקי.

חוששים מחדירה לפרטיות בפייסבוק? בואו לדבר על זה

למה כל זה קורה?

מטרת המנגנון הזה זהה למטרתם של חידושים רבים אחרים אותם מציגה הרשת החברתית בחודשים האחרונים – ליצור כלי נשק במלחמת זהות. פייסבוק רוצה שהפרופיל שלכם בה ישמש אתכם לכל מקום. קניתם טלפון חדש? רוצים להעביר את ספר הטלפונים? פשוט סנכרנו את הטלפון עם פייסבוק וספר הטלפונים כבר יופיע. גוגל עושה זאת כבר מזמן, אם כי במקרה שלה החברה טורחת להבהיר היטב ללקוחותיה מה יקרה אם הם יסכימו לסנכרון שכזה.

המהומה האחרונה לימדה גם את פייסבוק לקח, וזו לא רק שהוסיפה לחלון אנשי הקשר כיתוב שמסביר מאיפה הם הגיעו ואיך לבטל אותם, כי אם גם מתחילה להתריע בפני משתמשי סלולר שמבצעים סנכרון איך לבטל אותו.

אז איך מבטלים את זה?

כדי לקבוע מי יראה את המספר שלכם כנסו לתפריט "חשבון", לחצו על הקישור "העדפות פרטיות". בחלון ההעדפות לחצו על "התאמה אישית של הגדרות" וגללו אל תחתית הדף. ההגדרה האחרונה קובעת מי יוכל לראות את מספר הטלפון שלכם – כולם, חברים של חברים, חברים בלבד או "התאמה אישית", בה אתם קובעים ידנית את האנשים שיוכלו לראות, או קובעים ידנית אנשים שלא יוכלו לראות, את המספר שלכם.

הצעד השני הוא ביטול הסנכרון באפליקציית פייסבוק הסלולרית שלכם. באפליקציית אנדרואיד ההגדרה התחתונה במסך ההגדרות היא Sync Contacts, שמאפשרת לכם לבחור האם לא לסנכרן בכלל, לסנכרן מידע רק על אנשים שכבר נמצאים בספר הטלפונים או לסנכרן את כל המידע.

הצעד השלישי, במקרה ואתם מעוניינים בו, הוא למחוק אנשי קשר מיובאים מספר הטלפונים. לחצו כאן כדי להגיע לדף הסרת אנשי הקשר המיובאים.


עוד בנושא:

- פייסבוק תיקנה את הצ'ט
- היעד הבא של אנונימוס: פייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully