וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק צוקברג, בימים שב-Facebook היה עדיין The

מיה אפשטיין

14.8.2011 / 18:08

"אנחנו עדיין לא יודעים אם יש לנו משהו ביד", מודה צוקרברג בן ה-21 בראיון שנערך לפני 6 שנים ונמצא כעת

ההאפינגטון פוסט דלה ממרתפי הארכיון ראיון מצולם מיוני 2005 עם מנכ"ל פייסבוק בן ה-21 אז, מארק צוקרברג. בסרטון בן החמש דקות נראה צוקרברג ישוב על ספה ברגליים יחפות, לבוש חולצת טריקו לבנה ומכנסי אדידס קצרים ולוגם בירה מכוס פלסטיק. באותה תקופה האתר היה אז בן שנה ושלושה חודשים, נקרא עדיין TheFacebook, ושימש כרשת חברתית לקולג'ים. "העליתי את האתר לאוויר בפברואר 2004 בהארוורד", מספר צוקרברג את ההיסטוריה הקצרה של האתר שיהפוך לרשת החברתית הגדולה בעולם, "ובתוך שבועיים שני שליש מהסטודנטים בקמפוס נרשמו אליו. השותפים שלי לחדר היו בטוחים שזה דבר שעשוי לעבוד גם בבתי ספר אחרים, אבל כולנו היינו די עסוקים בשיעורים".

צוקרברג מספר שהעבודה על האתר נמשכה עד שהיו בטוחים כי הוא מוכן להשקה בבתי ספר נוספים, ואז העלו אותו לאוויר במקביל בייל, קולומביה וסטנפורד. "באנו לפאלו אלטו לקיץ כדי להיזרק, להתרשם מאווירת הסטארט-אפים", מספר צוקרברג. הסרטון משקף את האווירה במשרדי פייסבוק ב-2005: שלושה מהעובדים עסוקים בלהניף באוויר עובד אחר - כך שיוכל לינוק בירה ישר מהחבית, במסגרת חגיגות החבר השלושה מיליון בפייסבוק. בסרטון נראה גם דסטין מוסקוביץ', אחד ממייסדי פייסבוק שעזב את פייסבוק וייסד בפברואר השנה חברה משלו בשם Asana. "פייסבוק הוא מקום אליו אנשים גולשים כדי להיפגש", מסביר צוקרברג את מה שנראה היום כטריוויאלי לחלוטין למאות מיליוני משתמשים, "זו בעצם דרך בלתי פורמלית להתחיל דיאלוג".

"להישאר ממוקד בקולג'ים"

"חלק מהדרך לעשות שינוי וליצור משהו מגניב היא להיות ממוקדים בו בצורה מוחלטת". הסביר צוקרברג. "הייתי רוצה להישאר ממוקד בקולג'ים, וליצור מדריך מקוון ממש טוב לקולג'ים", אמר. 700 מיליון משתמשים, שווי שוק של עשרות מיליארדי דולרים ומהפכות במצרים נראו אז כמו חלום מעבר לכל דמיון. באותה נקודה הקיפה פייסבוק 800 בתי ספר, והעסיקה 20 עובדים - "כולל מישהו שמזמין בשבילנו את הבירה", דיווח צוקרברג.

הראיון עם מייסד ומנכ"ל פייסבוק הוא חלק מפרק בן 40 דקות שמעולם לא שודר במלואו, שצילמו ריי הפנר ודרק פרנזס כחלק מסרטם "Now Entering" על דור המילניום. צוקרברג שמשתקף בסרטון שונה מאוד מהדמות שהתרגלנו אליה המשתקפת בסרטים כמו הרשת החברתית. הוא לא נראה כמו בחור מחושב וקר שמתכנן להשתלט על העולם , אלא כמו יזם צעיר ומעט מבויש שמופתע מההצלחה של עצמו. "אני עדיין לא יודע אם יש לנו משהו ביד", מסביר צוקרברג בראיון. "או שזה צעצוע נחמד שאנשים ישתעשעו בו, או שזה משהו שיחזיק הרבה זמן. נחכה ונראה".


עוד בנושא:

- למה מספר הטלפון שלי בפייסבוק?
- מארק צוקרברג, כך תציל את פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully