וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תשיק בישראל שירות קופונים

רוני לוין

15.8.2011 / 10:49

בתי עסק יוכלו להשתמש בשירות בחינם, אך יחויבו להשקיע 600 אלף שקל ברבעון בפרסום ברשת החברתית

עוד כחודש מתכננת הענקית החברתית פייסבוק להשיק את אפליקציית הקופונים מבוססי המיקום שלה בישראל - כך נודע ל-TheMarker. הרשת החברתית ביצעה השקה מצומצת של האפליקציה בארה"ב באוקטובר שעבר, השקה רחבה יותר באירופה בינואר והשקת השירות בחמש ערים בארה"ב באפריל. האפליקציה, שמתחרה בגרופון ובגוגל אופרס, מגיעה לישראל כשכאן מחכים לה יותר משני מיליון לקוחות פונציאליים. היא מאפשרת לכל בעל חשבון בפייסבוק לעשות צ'ק אין על מקום הימצאו - ולקבל הצעה למבצעים מבתי עסק באזור.

עד כה דיווח של צ'ק אין היה צורה לגלות לחברים שלך איפה אתה נמצא ומה אתה עושה ברגע נתון. אך עם הפעלת פייסבוק דילס (Deals) בישראל, האופציות המסחריות גדלות. כעת כל בית עסק שמישהו עושה צ'ק אין אצלו או בקרבתו יכול להציע למשתמשי הרשת החברתית הנחות ודילים מיוחדים. בנוסף, מכיוון שההודעה על הצ'ק אין נשלחת לכל החברים, גם הם יקבלו עדכונים על ההנחות המוצעות לאותו חבר.

ישנם ארבעה סוגי דילים. הראשון מתמקד במבצעים חד-פעמיים. דילים כמו מכירות מיוחדות של סוף עונה, מוצרים חדשים או סתם רצון למשוך לקוחות עם הנחה על מוצרים, מתנות או אחד פלוס אחד. הדיל השני מתאים למותגים שרוצים להראות ללקוחות שהם חברתיים על ידי תרומה לארגונים חברתיים או סביבתיים. לדוגמה עשיית צ'ק אין בפייסבוק, שתמורתו בית העסק תורם בשם הלקוח כסף לארגון כזה או אחר.

דיל שלישי מאפשר לבתי עסק לתגמל לקוחות נאמנים. למשל עשרה צ'ק אין בבית קפה יקנה ללקוח קפה עשירי חינם. פייסבוק מתנה את הדיל הזה בכמות של לא פחות משני צ'ק אין למשתמש ולא יותר מ-30. הדיל הרביעי מיועד לקבוצות של עד שמונה משתמשים. הדיל תקף רק כשמספר חברי פייסבוק שנקבע מראש עושים צ'ק אין באותו מקום. בתמורה הם זוכים להטבה או מתנה לכל אחד מהם.

המתחרים כבר נערכים

כשהושק השירות באירופה, אתר החדשות הדיגיטליות Web Write Read נתן דוגמאות לדילים הראשונים שהושקו בשירות. רשת סטארבק'ס הציעה קפה חינם וחברת מזדה חתכה 20% ממחיר הדגם MX5. רשת האופנה בנטון תרמה על כל צ'ק אין בחנויות שלה 2 יורו או פאונד לארגון Architecture for Humanity.

האפליקציה של פייסבוק אפשרית בזכות הריבוי והגידול במספר הטלפונים החכמים בעולם. המשתמשים שרוצים ליהנות מדילים הם בהכרח כאלה שהורידו את אפליקציית הרשת החברתית לטלפון שלהם. במידה שיש דיל בקרבת מקום, סימן צהוב יופיע ליד שם המשתמש. כדי לגלות מה מסתתר בדיל, המשתמש חייב לעשות צ'ק אין. את ההטבה ניתן לפדות בחנות עם הצגת הדיל על גבי הטלפון בחנות הרלוונטית. פייסבוק לא מגלה בקלות מספרים, אך אחראית שירותי הלוקאל בפייסבוק אמילי וויט אמרה ל"וול סטריט ג'ורנל" בינואר השנה, כי יותר מ-50% מהעסקים האמריקאים שכבר משתמשים באפליקציה חידשו את החוזים שלהם מול החברה.

בישראל אין כיום אף אתר קופונים או רשת חברתית בעלי מאגר משתמשים גדול כל כך שמציע דילים מבוססי מקום. מומחים בענף מספרים כי לפחות שניים מאתרי הקופונים הגדולים בישראל עובדים על אפליקציה כזו, אך עדיין לא השיקו אותה. לקראת ההשקה הצפויה פנתה נענע 10, מוכרת שטחי הפרסום של פייסבוק בישראל, למשרדי הפרסום עם הצעות לרכוש שטחי פרסום עבור הלקוחות שיצטרפו לשירות החדש. עלות של קמפיין ההשקעה שכולל פרסום בעמוד הבית של פייסבוק היא 600 אלף שקל לרבעון. קמפיין "לתחזוקה שוטפת" לבתי העסק והחברות שימשיכו להשתמש באפליקציה יעלה 200 אלף שקל לרבעון.

פייסבוק מתנה את ההצטרפות לאפליקציית הדילים בקמפיין פרסומי בעמוד הבית של פייסבוק. סמנכ"לית פייסבוק ישראל שילת לנדנברג אישרה אתמול את הידיעה. "בקרוב יושק פייסבוק Deals בישראל ואלה יהיו מחירי הפרסום", אמרה. לנדברג ביקשה להזכיר כי פייסבוק ממשיכה להיות שירות חינמי גם באפליקציית הדילים שלה - את התשלום הם יגבו על הקמפיין הפרסומי. "פייסבוק נותנת טכנולוגיה ששווה הרבה כסף. אף אחד לא חותך קופון, אך אין אפשרות לעשות את הדילים ללא הפרסום. הלקוחות משלמים עבור קידום המבצע כדי שיעבוד טוב".


עוד בנושא:

- כשצוקרברג היה צוציק
- למה מספר הטלפון שלי בפייסבוק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully